Hmm der går rygter om at Bioshock demo'en til 360 sku komme ud idag, der er mange som snakker om det, men jeg kan ikke finde officielle udtalelser fra Irrational dem selv.
Men hvis det sku vise sig og være sandt... Oh boy!
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#114 - Endnu et dumt spørgsmål, men, hvad er forskellen på et component stik med 3 stik og et med 5 stik..? Hvad er de sidste to..?
Og hvad er forskellen på RGB scart i forhold til almindelig scart..? Er det ikke blot det scart stik hvor man kan tage de tre component stik ud..?
Det vil altså sige at det smarteste er hvis der slet ikke er brugt scart overhovedet. Så både component stik i DVD og i TV..? Og i DVD'en, er det da nok, med 2 audio (rød + hvid) udgange og 1 video (gul) udgang og så samme tilslutning i TV'et (gul + rød + hvid = farvelade = bedste billede)..?
Det er tydeligt at høre at det forvirrer mig en del. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Component med tre stik overfører kun billedet, de to ekstra stik er til stereolyd.
Scartkablet kan bruges på to måder, basalt set, til "almindeligt" scart og til RGB. RGB giver et bedre billede, det kræver dog at begge enheder understøtter det, f.eks. dvd-afspiller og TV. Kablet du skal bruge er et fuldmonteret scartkabel, hvilket alle er, hvis du køber kvalitetskabler. Alle nyere TV understøtter RGB, jeg er ikke stødt på et i de sidste 5+ år der ikke understøtter det. Desuden skal det normalt aktiveres i afspilleren/konsollen for at det virker, men det plejer at være nemt at finde i menuerne.
Rød/hvid/gul er IKKE component. Det er composit (gul), sammen med stereo (rød/hvid). Component er blå/grøn/rød og composit er den dårligste måde at overføre billedet på, så vidt jeg ved.
#124 - Hahaha, jeg er simpelthen den største kegle. Jeg tjekkede så lige på min DVD afspiller. Og den stod på "Scart/CVBS" og har altid gjort det siden jeg fik den. Jeg skiftede så til "Scart/RGB" og fik, selv på vores gamle CRT og med 'Bilkas billigste scart', MEGET bedre billede.
Pinligt.. Meget meget pinligt.. :)
Jeg tror jeg skal have købt mig et ordentligt scartkabel og så have læst lidt ekstra på lektien. :D
Fx hvad angår Component. Jeg kunne jo i grunden ikke have taget mere fejl. :) Jeg var ellers sikker på at det var dét der hed Component. Men så lærte jeg da forskellen.
Tusind tak for hjælpen Kadann. Jeg har vist snydt mig selv for det gode billede længe nok nu.. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#121 elwood 17 år siden
#118 hehe yep sad godt og så det igår.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#122 elwood 17 år siden
Men hvis det sku vise sig og være sandt... Oh boy!
#123 Bony 17 år siden
Og hvad er forskellen på RGB scart i forhold til almindelig scart..? Er det ikke blot det scart stik hvor man kan tage de tre component stik ud..?
Det vil altså sige at det smarteste er hvis der slet ikke er brugt scart overhovedet. Så både component stik i DVD og i TV..? Og i DVD'en, er det da nok, med 2 audio (rød + hvid) udgange og 1 video (gul) udgang og så samme tilslutning i TV'et (gul + rød + hvid = farvelade = bedste billede)..?
Det er tydeligt at høre at det forvirrer mig en del. :)
#124 filmz-Kadann 17 år siden
Component med tre stik overfører kun billedet, de to ekstra stik er til stereolyd.
Scartkablet kan bruges på to måder, basalt set, til "almindeligt" scart og til RGB. RGB giver et bedre billede, det kræver dog at begge enheder understøtter det, f.eks. dvd-afspiller og TV. Kablet du skal bruge er et fuldmonteret scartkabel, hvilket alle er, hvis du køber kvalitetskabler. Alle nyere TV understøtter RGB, jeg er ikke stødt på et i de sidste 5+ år der ikke understøtter det. Desuden skal det normalt aktiveres i afspilleren/konsollen for at det virker, men det plejer at være nemt at finde i menuerne.
Rød/hvid/gul er IKKE component. Det er composit (gul), sammen med stereo (rød/hvid). Component er blå/grøn/rød og composit er den dårligste måde at overføre billedet på, så vidt jeg ved.
#125 filmz-Kadann 17 år siden
Dette er åbenbart componentkablet til Wii:
http://www.shoxx.com/catalog/images.products/w/WII...
#126 Bony 17 år siden
Pinligt.. Meget meget pinligt.. :)
Jeg tror jeg skal have købt mig et ordentligt scartkabel og så have læst lidt ekstra på lektien. :D
Fx hvad angår Component. Jeg kunne jo i grunden ikke have taget mere fejl. :) Jeg var ellers sikker på at det var dét der hed Component. Men så lærte jeg da forskellen.
Tusind tak for hjælpen Kadann. Jeg har vist snydt mig selv for det gode billede længe nok nu.. ;)
#127 filmz-Kadann 17 år siden
Helt ok, skal du have nogle gode kabler til en ok pris, kan jeg anbefale http://www.av-connection.dk/
Bare noget så simpelt som et scartkabel til 100 kr. eller lidt over, kan virkelig gøre en forskel.
#128 DarkLight 17 år siden
#129 elwood 17 år siden
#130 El vez 17 år siden