Man vil blot informere om, at man har fundet intelligent liv i Folketinget! Der skulle eftersigende være blevet igangsat en storstilet undersøgelse, der pågår netop nu i disse timer og sidste nyt er, at man udelukker Folketingssalen og koncentrerer sig om Snapstinget!
Jeg er også ret spændt.. Der går mange rygter på nettet, nogle mere eksotiske end andre, men jeg håber dog på noget "stort"!
"Noget stort" kunne enddog være, at det er gået op for forskerne, at blot fordi vand er en nødvendighed for vores form for liv, er det ikke sikkert, at det er det for AL form for liv.. :D
Myrepip (91) skrev:
Man vil blot informere om, at man har fundet intelligent liv i Folketinget! Der skulle eftersigende være blevet igangsat en storstilet undersøgelse, der pågår netop nu i disse timer og sidste nyt er, at man udelukker Folketingssalen og koncentrerer sig om Snapstinget!
Nu skal du ikke få vores forventninger for højt op !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg sidder klar kl 20 i morgen i hvert tilfælde. Jeg håber inderligt på noget utroligt, men tror mest det handler om det testrumskib det amerikanske forsvarsministerium har haft oppe i omk. et år. Men jeg håber!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg glæder mig også helt vildt, også selvom det "kun" skulle dreje sig om mikroorganismer :) al rationel tankegang må jo sige at der er liv andre steder end kun på vores planet... Men at få et endegyldigt bevis:D
Jeg tror ikke jeg kan understrege hvor epokegørende det ville være hvis man fandt liv - selv bakteriel liv. Det ville være et kvantespring i vores forståelse af livets- oprindelse, -betingelser og ikke mindst hvor hyppigt livets opståen er. Tænk hvis vi bliver generationen der får svaret på disse spørgsmål.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor det ville være så afgørende. Det er for mig en selvfølge at der kan eksistere liv udenfor jorden - hvorfor skulle der ikke kunne det? Altså er der ikke rigtigt noget at bevise. Det ville være fedt at finde det, men jeg kan bare ikke se hvordan det skulle ændre dagligdagen eller vores opfattelse af verden, at der findes nogle bakterier på Mars.
Det er selvfølgelig noget andet hvis de finder sådan en her :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Nej der vil ikke være nogen forskel i din hverdag - men det gælder jo groft sagt de fleste videnskabelige spørgsmål som ikke afføder en microchip eller teflonpande. Heldigvis er der folk der synes at viden i sig selv er værdifuldt og vidunderligt, og det er i første omgang på det plan at det vil være epokegørende at finde liv.
Desuden vil det alt andet lige give en del af de 90% religiøse der er på jorden lidt at tænke over. Størstedelen ender med at ignorere dets implikationer, men for nogen vil det have ret afgørende betydning for deres hverdag.
Men - lad os nu se hvad NASA har at sige - så kan vi lave en ny tråd hvor vi kan diskutere dets betydning på en mere informeret baggrund.
#91 filmz-Myrepip 14 år siden
#92 HonoDelLoce 14 år siden
"Noget stort" kunne enddog være, at det er gået op for forskerne, at blot fordi vand er en nødvendighed for vores form for liv, er det ikke sikkert, at det er det for AL form for liv.. :D
Nu skal du ikke få vores forventninger for højt op !
#93 Sweetiebellefan 14 år siden
#94 davenport 14 år siden
#95 PredatorX 14 år siden
#96 Mark Malmstrøm 14 år siden
#97 Patriarch 14 år siden
#98 gi-jones 14 år siden
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor det ville være så afgørende. Det er for mig en selvfølge at der kan eksistere liv udenfor jorden - hvorfor skulle der ikke kunne det? Altså er der ikke rigtigt noget at bevise. Det ville være fedt at finde det, men jeg kan bare ikke se hvordan det skulle ændre dagligdagen eller vores opfattelse af verden, at der findes nogle bakterier på Mars.
Det er selvfølgelig noget andet hvis de finder sådan en her :-)
#99 Patriarch 14 år siden
Desuden vil det alt andet lige give en del af de 90% religiøse der er på jorden lidt at tænke over. Størstedelen ender med at ignorere dets implikationer, men for nogen vil det have ret afgørende betydning for deres hverdag.
Men - lad os nu se hvad NASA har at sige - så kan vi lave en ny tråd hvor vi kan diskutere dets betydning på en mere informeret baggrund.
#100 HonoDelLoce 14 år siden
Hvorfor egentlig det? :)
Er det ikke fint nok med én tråd omhandlede det ydre rum? :) Også selvom det måske ikke ender med at være rumvæsner, NASA vil fortælle om :)