Blackwell interviewede Paul Davies i forbindelse med udgivelsen af "The Eerie Silence - Are We Alone in the Universe?". Det kan downloades via linket herunder:
On April 8, 1960, a young American astronomer, Frank Drake, turned a radio telescope toward the star Tau Ceti and listened for several hours to see if he could detect any artificial radio signals. With this modest start began a worldwide project of potentially momentous significance. Known as SETI - Search for Extraterrestrial Intelligence - it is an amalgam of science, technology, adventure, curiosity and a bold vision of humanity's destiny. Drake has said that SETI is really a search for ourselves - who we are and what our place might be in the grand cosmic scheme of things. Yet with one tantalizing exception, SETI has produced only negative results. After millions of hours spent eavesdropping on the cosmos astronomers have detected only the eerie sound of silence. What does that mean? Are we in fact alone in the vastness of the universe? Is ET out there, but not sending any messages our way? Might we be surrounded by messages we simply don't recognize? Is SETI a waste of time and money, or should we press ahead with new and more sensitive antennas? Or look somewhere else? And if a signal were to be received, what then? How would we - or even should we - respond.
Jeg stødte på en mand for et par uger siden under mit visit i KBH, som jeg er overbevist om, er et rumvæsen..
Det var et meget behåret væsen.. Fyldt med åre-lignende fremhævelser i huden, helt røde øjne og en særpræget lugt.. Han snakkede om endens komme og højere magter, som kun de, med virkelig indsigt kunne. Hans fartøj var dog, hvad der fangede min interesse mest.. Det var en form for aflang kasse, en slags vævet tråd af uhørt styrke. Trods det faktum, at kassen reelt bestod mere af luft end egentlig masse, holdt den nemt hans bagage - bestående af forskellige gule tasker i tyndt akryl-agtigt stof, med en lille hund uden på - nærmest svævende i luften, kun støttet af de nærmest sambundne snore, der lignede ren sølv. Ydermere kørte fartøjet på fire hjul, alle bevægelige uafhængigt af hinanden! Genial ingeniør-arbejde! Han var dog øjensynligt løbet tør for brændstof, da han skubbede fartøjet foran sig. Men det må også være svært at finde brænstof til sådan et hyper-avanceret stykke mekanik på en planet, hvor vi stadig benytter os af fossile brændstoffer..
Han må dog have båret en form for usynlighedskappe eller måske et force-field omkring ham, for det var som om de lokale københavnere slet ikke ænsede ham.
Alt i alt en meget underlig oplevelse på KBH's hovedbanegård.. Ikke mindst, da han pludselig lettede og fløj afsted..
Okay, jeg pyntede lidt på historien med at han fløj væk - ellers er det hele ren og skær sandhed!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Så er det i morgen. Jeg er pænt spændt, selvom jeg forsøger ikke at have for store forventninger. Mit bud er at det i bedste fald drejer sig om at der er observeret nogle kemiske reaktioner som med vores nuværende forståelse stærkt indikerer liv.
Jeg tror ikke jeg kan understrege hvor epokegørende det ville være hvis man fandt liv - selv bakteriel liv. Det ville være et kvantespring i vores forståelse af livets- oprindelse, -betingelser og ikke mindst hvor hyppigt livets opståen er. Tænk hvis vi bliver generationen der får svaret på disse spørgsmål.
#81 Patriarch 14 år siden
#82 Highland Park 14 år siden
#83 Thomsen 14 år siden
Meget apropos: http://xkcd.com/638/
#84 HonoDelLoce 14 år siden
Det var et meget behåret væsen.. Fyldt med åre-lignende fremhævelser i huden, helt røde øjne og en særpræget lugt.. Han snakkede om endens komme og højere magter, som kun de, med virkelig indsigt kunne. Hans fartøj var dog, hvad der fangede min interesse mest.. Det var en form for aflang kasse, en slags vævet tråd af uhørt styrke. Trods det faktum, at kassen reelt bestod mere af luft end egentlig masse, holdt den nemt hans bagage - bestående af forskellige gule tasker i tyndt akryl-agtigt stof, med en lille hund uden på - nærmest svævende i luften, kun støttet af de nærmest sambundne snore, der lignede ren sølv. Ydermere kørte fartøjet på fire hjul, alle bevægelige uafhængigt af hinanden! Genial ingeniør-arbejde! Han var dog øjensynligt løbet tør for brændstof, da han skubbede fartøjet foran sig. Men det må også være svært at finde brænstof til sådan et hyper-avanceret stykke mekanik på en planet, hvor vi stadig benytter os af fossile brændstoffer..
Han må dog have båret en form for usynlighedskappe eller måske et force-field omkring ham, for det var som om de lokale københavnere slet ikke ænsede ham.
Alt i alt en meget underlig oplevelse på KBH's hovedbanegård.. Ikke mindst, da han pludselig lettede og fløj afsted..
#85 davenport 14 år siden
#86 HonoDelLoce 14 år siden
Arh, mon det går så galt for ham ! :P
#87 Highland Park 14 år siden
#88 Patriarch 14 år siden
http://www.nasa.gov/home/hqnews/2010/nov/HQ_M10-16...
#89 davenport 14 år siden
;D
Tak for link :)
#90 Patriarch 14 år siden
Jeg tror ikke jeg kan understrege hvor epokegørende det ville være hvis man fandt liv - selv bakteriel liv. Det ville være et kvantespring i vores forståelse af livets- oprindelse, -betingelser og ikke mindst hvor hyppigt livets opståen er. Tænk hvis vi bliver generationen der får svaret på disse spørgsmål.