Men jeg vil gerne give dig ret i, at der ikke er særlig meget logik i at mene, at de nødvendigvis vil se os som laverestående på grund af vores krigeriske natur.. Argumentet med, at de må være længere i evolutionen og derfor har indset unødvendigheden ved den slags adfærd holder ikke en meter, da man ikke behøver være særlig skarp moralsk for at være dygtig teknisk :)
Herhjemme på vores lille planet kan vi trods alt takke krig for rigtig mange af de opfindelser der har gjort vores udvikling mulig... så jeg kan ikke se hvorfor det samme ikke skulle være tilfældet for disse teoretiske gæster...? Altså at de har udviklet rumrejser som et led i våbenforskning... og dermed selv er nøjagtig ligeså glade for krig som os.. ,o)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Delvist korrekt, men jeg har nu fulgt emnet siden jeg var 11-12 år, og der er altså en del snakken rundt omkring lige nu, mønster eller ej.
Men havde du nu været 'in the mood' da Taken udkom, eller V eller noget andet... så ville du nok havde haft det på samme måde. Jeg har også fulgt en del med i det, og læst diverse ufo-bøger (dog nogle af dem fra 80'er og 90'erne) og jeg synes altid de er oppe og køre. :)
Det er godt 10-15 år siden, og det var givetvis danske oversættelser... Dem man kan finde på biblioteker og lign. Jeg tror noget af det jeg sidst læste i genren var Chariots of the Gods. Det kunne være meget hyggeligt at læse noget af det nyere, men jeg har for mange andre ting på læselisten, og jeg tror et eller andet sted jeg ville føle det var tidsspild.
Min indgangsvinkel til emnet har bevæget sig væk fra decideret UFO bøger til videnskabelige bøger der indirekte berører emnet. Bøger om universet, teknologi, betingelserne for livets opståen osv. De sidste måneder har jeg læst "The Singularity is Near" af Ray Kutzweil som ikke mener vi får besøg - at vi nok er alene, og så "The Grand Design" af Hawkings som mener at der helt sikkert er liv derude.
Jeg læser altid kun for min fornøjelses skyld, men har altid gang i en bog! Men hvis det du har læst er Erich von Dänichen, så er din skepsis fuld ud forståelig ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det har jeg - faktisk var jeg meget optaget af hans teorier i sin tid da jeg synes det 'gav mening'. Heldigvis er jeg blevet klogere... :D
Men jeg synes fortsat at hans tanker er sjove og underholdende, og jeg kan sagtens lade mig rive med af det. Jeg tror bare ikke på det - på samme måde som UFO'er i almindelighed.
Nej det gør jeg ikke. Men jeg lader mig gerne overbevise hvis det kan dokumenteres, og jeg ville ikke blive så paf over det som hvis fx Gud blev dokumenteret.
Jeg tror 100% på UFOer... der har uden tvivl været talrige af uidentificerede flyvende objekter på himlen. Om de så lige er forbundet med væsener fra det ydre rum, skal jeg så ikke gøre mig klog på =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#71 davenport 14 år siden
#72 Fynboen 14 år siden
Herhjemme på vores lille planet kan vi trods alt takke krig for rigtig mange af de opfindelser der har gjort vores udvikling mulig... så jeg kan ikke se hvorfor det samme ikke skulle være tilfældet for disse teoretiske gæster...? Altså at de har udviklet rumrejser som et led i våbenforskning... og dermed selv er nøjagtig ligeså glade for krig som os.. ,o)
#73 Patriarch 14 år siden
Men havde du nu været 'in the mood' da Taken udkom, eller V eller noget andet... så ville du nok havde haft det på samme måde. Jeg har også fulgt en del med i det, og læst diverse ufo-bøger (dog nogle af dem fra 80'er og 90'erne) og jeg synes altid de er oppe og køre. :)
#74 davenport 14 år siden
Har desværre aldrig fået set V, men vil helt vildt gerne.
Hvad har du læst? Jeg har selv læst en masse, og har gennem årene opbygget en mere og mere kritisk sans. Strieber, Pope, Hopkins osv.
#75 Patriarch 14 år siden
Min indgangsvinkel til emnet har bevæget sig væk fra decideret UFO bøger til videnskabelige bøger der indirekte berører emnet. Bøger om universet, teknologi, betingelserne for livets opståen osv. De sidste måneder har jeg læst "The Singularity is Near" af Ray Kutzweil som ikke mener vi får besøg - at vi nok er alene, og så "The Grand Design" af Hawkings som mener at der helt sikkert er liv derude.
#76 davenport 14 år siden
Men hvis det du har læst er Erich von Dänichen, så er din skepsis fuld ud forståelig ;D
#77 Patriarch 14 år siden
Men jeg synes fortsat at hans tanker er sjove og underholdende, og jeg kan sagtens lade mig rive med af det. Jeg tror bare ikke på det - på samme måde som UFO'er i almindelighed.
#78 davenport 14 år siden
#79 Patriarch 14 år siden
Jeg ser derfor gerne på den dokumentation der er.
#80 Lord Beef Jerky 14 år siden