Jeg kan bl.a. bedre lide at hr. Ford er fortæller gennem hele filmen, så foretrækker jeg at drømmesynet med enhjørningen helt forsvinder.. og slutningen kan jeg også bedre lide på den gamle, selvom den er "lykkelig". :)
man kan vist sende sine VHS film ind til et eller andet firma der så smider dem på CD'er (aner intet om kvaliteten eller hvad firmaet hedder, læste om det for over et år siden...)
Ja hele fortæller tingen gør det lidt mere Noir detektiv agtig synes jeg også, men jeg synes bare ikke rigtig om de ting han siger... Jeg tror også jeg bedre kan lide de lange passager i den anden udgave hvor der ikke rigtig sker noget (bare Vangelis fantastiske musik!)
Men meget fedt at høre en der egentlig kan lide den gamle udgave...
........................................ "If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
Jeg har alle udgaver af filmen, både klippede og censurede, men også komplette i flotte letterboxudgaver på både VHS, LD og DVD.
Min favorit er også den gamle og brød mig slet ikke om da de begyndte og lave den om eller skulle snarre sige udsendte directors cut.
Hvis jeg må anbefale en udgave skal du gå efter Criterion's udgave som godt nok er dyr, men meget flot. Så er der kun tilbage at overveje om, du vil have den i CLV eller CAV.
Jeg kan desuden anbefale Future Noir: The Making of Blade Runner af Paul M. Sammon, som er en fremragende bog om filmens tilblivelse.
CAV (Constant Angular Velocity): LaserDiscs using the CAV (Constant Angular Velocity) process produces the highest quality picture and allows for perfect video freeze frames when paused (instead of a blue screen) and slow motion playback. CAV only allows 30 minutes of playback per side so it tends to be the lesser used of the two formats.
CLV (Constant Linear Velocity): CLV (Constant Linear Velocity) LaserDiscs allow 60 minutes of playback per side (compared to CAV's 30 minutes) so it tends to be the more commonly used of the two formats. The downside to CLV is that it doesn't allow the extra pausing functions that CAV does.
Ellers har jeg en rigtig god lille intro til LD på 14 sider i stil med den Axelmusic lavede om DVD, hvis du vide lidt mere inden du køber flere gamle plader og som jeg meget gerne sender til dig, hvis du sender mig din e-mail adresse via Filmz.dk post system !
#1 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg er, som I sikkert har opdaget, stor fan af den gamle udgave af Blade Runner.
Jeg har siddet og luret frem og tilbage, og har set at der er mulighed for, at den aldrig kommer på DVD, åbenbart pga. nogle rettighedsproblemer.
Anyways.. så har jeg fået idéen at skaffe skidtet på laserdisc, da det jo er bedre end VHS. ;)
Mit spørgsmål er så, om der er nogle herinde, som skulle ligge inde med denne fantastiske film på LD og evt. er interesseret i at sælge den?
Jeg har fundet adskellige udgaver på eBay, men det kunne jo være rart at den var lidt tættere på danmark. ;)
#2 filmz-cko 22 år siden
Hvad kan du bedre lide ved den originale udgave fremfor directors cut?
Jeg foretrækker personlig director's cut versionen...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#3 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg har den oss' selv på VHS, men ingen video. ;)
Jeg kan bl.a. bedre lide at hr. Ford er fortæller gennem hele filmen, så foretrækker jeg at drømmesynet med enhjørningen helt forsvinder.. og slutningen kan jeg også bedre lide på den gamle, selvom den er "lykkelig". :)
#4 Slettet Bruger [2342429492] 22 år siden
#5 filmz-cko 22 år siden
Ja hele fortæller tingen gør det lidt mere Noir detektiv agtig synes jeg også, men jeg synes bare ikke rigtig om de ting han siger...
Jeg tror også jeg bedre kan lide de lange passager i den anden udgave hvor der ikke rigtig sker noget (bare Vangelis fantastiske musik!)
Men meget fedt at høre en der egentlig kan lide den gamle udgave...
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#6 filmz-Kadann 22 år siden
Vi er rent faktisk et par stykker, som er af den overbevisning, at den gamle version er den bedste. :)
Det er derfor jeg vil støve den op på LD, så vi kan få glæde af filmen, frem for en gammel VHS-frækkert. :)
#7 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
Min favorit er også den gamle og brød mig slet ikke om da de begyndte og lave den om eller skulle snarre sige udsendte directors cut.
Hvis jeg må anbefale en udgave skal du gå efter Criterion's udgave som godt nok er dyr, men meget flot. Så er der kun tilbage at overveje om, du vil have den i CLV eller CAV.
Jeg kan desuden anbefale Future Noir: The Making of Blade Runner af Paul M. Sammon, som er en fremragende bog om filmens tilblivelse.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#8 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg har set den på eBay, og det er sikkert også den udgave jeg går efter. :)
CLV eller CAV? Den må jeg lige have forklaret. :)
#9 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
CAV (Constant Angular Velocity):
LaserDiscs using the CAV (Constant Angular Velocity) process produces the highest quality picture and allows for perfect video freeze frames when paused (instead of a blue screen) and slow motion playback. CAV only allows 30 minutes of playback per side so it tends to be the lesser used of the two formats.
CLV (Constant Linear Velocity):
CLV (Constant Linear Velocity) LaserDiscs allow 60 minutes of playback per side (compared to CAV's 30 minutes) so it tends to be the more commonly used of the two formats. The downside to CLV is that it doesn't allow the extra pausing functions that CAV does.
Ellers har jeg en rigtig god lille intro til LD på 14 sider i stil med den Axelmusic lavede om DVD, hvis du vide lidt mere inden du køber flere gamle plader og som jeg meget gerne sender til dig, hvis du sender mig din e-mail adresse via Filmz.dk post system !
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#10 filmz-Kadann 22 år siden
Lyder helt fint. :)
Jeg har iøvrigt fået en mail fra Laserdisken. De kan muligvis skaffe filmen til mig, i Criterion-udgaven. :)
Jeg smider min mailadresse til dig.