Gravatar

#41 Collateral 18 år siden

#37: Hvad mener du?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#42 JannikAnd 18 år siden

#41 - Han er enig.
Gravatar

#43 Åkepool 18 år siden

God diskussion her, men når alt kommer til alt, så har #13 jo ret i, at man ikke kan lave den med de skuespillere i de roller som Scarface siger, for så skal der sgu godt nok springes i tiden, hvilket selvfølgelig er muligt, men hvorfor?
Men altså, en ung Sonny og en gammel Michael går sgu ikke på samme tid :)
Og så vil jeg spørge ligesom #20, hvorfor har du ikke producerede film som favoritfilm Scarface?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#44 filmz-lbw 18 år siden

Hvorfor tage noget op, som allerede er lavet perfekt? Der er i tusindvis af gode bøger og manuskripter, som aldrig er filmatiseret. Istedet tager man mesterværker indenfor film, som man vil "køre videre på", eller remake? For mig at se vidner det om instruktører, som enten ikke læser bøger eller blot er fantasiforladte. Ikke just en instruktørs bedste egenskab.

Jeg tror heldigvis, at der er tale om et fåtal af instruktører. Derudover tror jeg sjældent, at ideen om en sequel el. remake kommer fra instruktørerne selv. Snarere fra filmselskaber eller andre bagmænd, der ser en chance for at tjene hurtige penge på en tidligere succes eller markedsføring. Når pengene er der, er det næppe et problem at finde en instruktør med tvivlsom integritet der vil påtage sig opgaven. Ofte er der gode penge i remakes og sequels til gamle biografsucceser, så selv middelmådige instruktører vil fristes.

Enig mht. uudforsket litteratur!

Kald det blot fordomme, forudindtagenhed eller andet i samme boldgade. Når alt kommer til alt er det kritik og om du ikke mener det er berettiget, gør det ingen forskel for mig. At jeg har +30 års erfaring med "filmkigning" betyder ikke, jeg ikke kan sætte pris på kvalitet i film idag, at jeg er indskrænket til film omkring min egen opvækst i 70'erne og 80'erne. Tværtimod synes jeg 80'erne er ét af de ringeste årtier indenfor film.

Holdninger og smag er jo heldigvis subjektive. Nu håber jeg ikke, at du læser mit indlæg som, at jeg er stor fortaler for sequels og remakes (inkl. de dårlige af slagsen). Jeg sætter lige så meget pris på originalitet som den næste - min provokation er møntet på det evige remake-tudekor (tm). Derudover har jeg (måske til forskel fra andre her i tråden) en afventende holdning til resultatet og evnen til at sætte pris på gode film - både de originale og de gode sequels og remakes (samt de utallige andre eksempler på film, der henter inspiration fra hinanden).

Hvordan kan man være så sikker på, at Godfather 4 vil være en kæmpe brøler på forhånd uden at vide noget om manuskriptforfatter, skuespillere eller instruktører? Hvis jeg ellers gad, kunne jeg remse en temmelig lang strøm af film op af tvivlsom originalitet på imdbs top 250.

Langt hen ad vejen er vi enige, og jeg deler din og andres begejstring for flere af de film og instruktører du nævner. Men til forskel fra dig, synes jeg ikke, at filmene mister deres charme eller identitet pga. senere tiders tolkninger (hvad end de er sublime eller makværk). Sidstnævnte undlader jeg bare at se.

Jeg er blot ikke til fals for den "lette vej" til succes'er og jeg kan genkende et godt plot og godt skuespil, når jeg ser det (det bilder jeg mig ihvertfald ind!).

Det bilder jeg mig også ind, at jeg kan. Jeg har måske bare en større tærskel end du har. ;o)

Derudover læser jeg, at din kritik i store træk ikke nødvendigvis går på remakes og sequels men snarere indskrænkningen af instruktørernes frihedsgrader, og de kedelige kompromiser som de ofte må indgå pga. økonomi el. ”mainstreaming” af filmene. Men det er ikke et fænomen der er forbeholdt remake-genren.

Hvis ikke der var så mange eksempler på, at det gik galt, så ville jeg nok være mere positiv. Men det plejer at gå nedad bakke, når instruktører vil gå i fodsporene på andres visioner.

Men er der reelt så mange af dem? Der er mainstream-filmene, men de huskes alligevel sjældent dagen efter og måler sig seværdighedsmæssigt med et afsnit af Dharma & Greg... ;o)

Havde filmen været en Oscar værd, ikke et ondt ord for mig. Men det var den langt fra. Nye tider, eller blot lavere forventninger til film fra fremtidens generationer? Tja? :)

Nu har jeg selv ikke engang set den, så jeg vil ikke udtale mig om kvaliteten. Mht. fremtidens film er jeg optimist. Der er langt større tilgængelighed til mediet i dag. Måske finder vi den næste mesterinstruktør/skuespiller på youtube. ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#45 filmz-Scarface 18 år siden

Synes bare, at en GF IV er lige hvad vi trænger til nu. Jeg er så skide misundelig når man ser andre klassiske serier som Star Wars, James Bond, Indiana Jones og mange andre fortsætter i dag. Kan ikke se hvorfor Godfather ikke må, bare fordi den regnes for verdens bedste film og ligger #1 på IMDB. Det er noget fnidder. Og så synes jeg, at hvis man absolut skulle have et nyt ansigt til serien burde det være Leonardo DiCaprio.
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#46 filmz-canner 18 år siden

#36, jeg er helt enig. Jeg kan slet ikke forstå at du, Scarface, ser Depp som værende blot et af tidens smarte navne. pitt er også rigtig god i nogle roller, selvom han har haft nogle kiksede titler hængende over sig.

depp er god i pirates, blow, donnie brasco (og her viser han jo netop en side, du sikkert er pjattet med :D), edward saksehånd og ikke mindst fear and loathing in las vegas. pitt elsker jeg for fight club, og han gør det også rigtig godt i 12 monkeys.
If a ruler rocks, and a rock rules - who's coolest!?
Gravatar

#47 pulse83 18 år siden

#46 Og Babel.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#48 inflector 18 år siden

#46 og Seven
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#49 Bohemian 18 år siden

Og mr and mrs smith..eller nå nej..
Free in serenity.
Gravatar

#50 Collateral 18 år siden

#46: Donnie Brasco og Fear and loathing in las vegas, er nogle Depps film jeg desværre ikke har set endnu.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: