Det er det så ikke i dette tilfælde. Den målgruppe jeg arbejder med er tit ensomme, eller mennesker der enten aldrig er blevet hørt eller måske er blevet drillet. Det er vigtigt at interagere med andre. Så jeg er ikke doven (lige i dét tilfælde ;))
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg tillader mig lige at springe off-topic ved at spørge, om du har undervist i Coveys 7 Gode Vaner? Og med dem du underviser for tiden, tror jeg det vil være meget gavnligt med et fokus på vane 4,5 og 6.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Jeg holder det på et minimum, da målgruppen ofte ikke kan rumme alt for meget. Det skal helst serveres på en underholdende måde, uden for meget teori. Jeg bruger meget FISH! teorien og har 4 tøjfisk, som jeg kaster rundt med. Det er altså noget der gør folk glade, især dem der synes det er totalt åndsvagt. (Der går 5 minutter, så kaster de selv med fisk) De to ting læner sig meget godt op af hinanden.
Hvordan kan det være du læser Covey? Jeg støder sjældent på nogen udenfor min branche der overhovedet ved hvem/hvad det er..?
Jeg har ikke hørt om FISH! før. Hvad går den ud på?
Hvordan jeg er kommet til at læse Covey? For et års tid siden droppede jeg ud af fysikstudiet i Århus, hvilket resulterede i jeg måtte søge andre veje. Det blev medievidenskab, som jeg ikke kom ind på, så jeg stod til kontanthjælp.
Min far, som er general manager for firmaets afdeling i Mellemøsten har læst 7 Gode Vaner et par gange, og han fortalte mig om proaktivitet i relation til at skabe så mange muligheder for mig selv og effektiv jobsøgning, og han foreslog mig at læse den.
Allerede dagen efter gik jeg ned i boghandleren og købte mig et eksemplar af den og begyndte allerede samme dag på at læse den. Jeg er så sent som i dag, nået til syvende og sidste vane.
Og skal jeg være helt ærlig, så er Covey faktisk en af hovedårsagerne til jeg er startet på min nuværende uddannelse, HA International Management/Business, da jeg har fundet ud af, jeg virkelig godt kunne tænke mig at arbejde som virksomhedskonsulent og bruge Coveys 7 Gode Vaner i den forbindelse. Jeg er så småt allerede begyndt at praktisere vane 2 og 4 i forbindelse med min studiegruppe.
Jeg har skam også fået to venner til at læse den, da jeg er overbevist om, alle vil kunne få bare et eller andet ud af den bog.
FISH! er en filosofi, der stammer fra Pike Place Fish Marked i Seattle, hvor medarbejderne der arbejdede med fisk var trætte og sure, da arbejdet var koldt, vådt og stank. Men de besluttede sig for at det skulle være sjovt at gå på arbejde, og det vendte skuden. Nu er det et kæmpe tilløbsstykke. Prøv at google det lidt og se videoerne på YT. Når det er implementeret i virksomheden, er der virkelig gang i den, og det bliver rent faktisk sjovt at komme på arbejde. Grundbogen tager en lille time at læse, og er meget inspirerende, og pengene værd. http://jobogide.dk/bog-butikken-1/fish-bogen-1.htm...
Det lyder absolut interessant, men jeg har desværre ikke kapitalen til at investere i den lige nu. Jeg vil dog skrive den ned, så jeg kan få den købt på et tidspunkt. Har du andre teorier og bøger i samme dur, du kan anbefale?
#21 davenport 13 år siden
Så jeg er ikke doven (lige i dét tilfælde ;))
#22 Neranders 13 år siden
Jeg tillader mig lige at springe off-topic ved at spørge, om du har undervist i Coveys 7 Gode Vaner? Og med dem du underviser for tiden, tror jeg det vil være meget gavnligt med et fokus på vane 4,5 og 6.
"That's rough, buddy."
#23 davenport 13 år siden
#24 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."
#25 davenport 13 år siden
Jeg bruger meget FISH! teorien og har 4 tøjfisk, som jeg kaster rundt med. Det er altså noget der gør folk glade, især dem der synes det er totalt åndsvagt. (Der går 5 minutter, så kaster de selv med fisk)
De to ting læner sig meget godt op af hinanden.
Hvordan kan det være du læser Covey? Jeg støder sjældent på nogen udenfor min branche der overhovedet ved hvem/hvad det er..?
#26 Neranders 13 år siden
Hvordan jeg er kommet til at læse Covey? For et års tid siden droppede jeg ud af fysikstudiet i Århus, hvilket resulterede i jeg måtte søge andre veje. Det blev medievidenskab, som jeg ikke kom ind på, så jeg stod til kontanthjælp.
Min far, som er general manager for firmaets afdeling i Mellemøsten har læst 7 Gode Vaner et par gange, og han fortalte mig om proaktivitet i relation til at skabe så mange muligheder for mig selv og effektiv jobsøgning, og han foreslog mig at læse den.
Allerede dagen efter gik jeg ned i boghandleren og købte mig et eksemplar af den og begyndte allerede samme dag på at læse den. Jeg er så sent som i dag, nået til syvende og sidste vane.
Og skal jeg være helt ærlig, så er Covey faktisk en af hovedårsagerne til jeg er startet på min nuværende uddannelse, HA International Management/Business, da jeg har fundet ud af, jeg virkelig godt kunne tænke mig at arbejde som virksomhedskonsulent og bruge Coveys 7 Gode Vaner i den forbindelse. Jeg er så småt allerede begyndt at praktisere vane 2 og 4 i forbindelse med min studiegruppe.
Jeg har skam også fået to venner til at læse den, da jeg er overbevist om, alle vil kunne få bare et eller andet ud af den bog.
"That's rough, buddy."
#27 davenport 13 år siden
Men de besluttede sig for at det skulle være sjovt at gå på arbejde, og det vendte skuden. Nu er det et kæmpe tilløbsstykke. Prøv at google det lidt og se videoerne på YT.
Når det er implementeret i virksomheden, er der virkelig gang i den, og det bliver rent faktisk sjovt at komme på arbejde. Grundbogen tager en lille time at læse, og er meget inspirerende, og pengene værd.
http://jobogide.dk/bog-butikken-1/fish-bogen-1.htm...
#28 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."
#29 davenport 13 år siden
Skal nok lige vende tilbage, når jeg har tjekket hylden engang. (Laver for det meste mit eget materiale)
#30 Neranders 13 år siden
"That's rough, buddy."