Gravatar

#11 Skeloboy 15 år siden

Har set Cache, La Pianiste, Cod Unknown og Temps Du Loup...men de sagde mig ikke så meget. Der er bare noget ved hans stil, der ikke appellere til mig
Gravatar

#12 Bony 15 år siden

Jeg har kun set "Caché" fra hans hånd, men jeg fandt den til gengæld også helt fantastisk. En rigtig stærk film der sad lige i mellemgulvet.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#13 filmz-jonasgr 15 år siden

#11 Ja han er noget speciel. Han bruger f.eks ofte ingen musik (hvis overhovedet nogen) og som han selv siger : En films opgave er at stille spørgsmål, ikke at give svar. Dertil synes jeg også at mange af hans film ofte er dokumentariske i stil. Så jeg kan godt forstå at han ikke appellerer til alle. Det kan man også se på hans anmeldelser.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#14 Benway 15 år siden

#10 Ah så huskede jeg rigtig. Tak for info. Han er en uden tvivl en fremragende filmskribent, så den må jeg få læst.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 filmfan 15 år siden

Ja - Christian Braad Thomsen er også i mine øjne en af Danmarks allerbedste kulturskribenter.

Jeg kan anbefale at høre Christian Braad Thomsens portrætter af en lang række af jazzens største på den alternative internet radio D2R - den2radio - det kræver selvfølgelig, at man lide musikken :-)
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#16 RasmusFL 15 år siden

http://www.ekkofilm.dk/index.asp?allowbreak=Nej&am...

... Men han har det nu altså med at være en opblæst nar fra tid til anden.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#17 jessup 15 år siden

This is just until June
Gravatar

#18 Benway 15 år siden

#16 Nu er det jo sat på spidsen her, og jeg ville aldrig selv drømme om at afsløre morderen eller lign. i en anmeldelse, men jeg forstår godt tankegangen. Jeg synes personligt at selve plottet i en film er ret uinteressant. Der er næsten intet så ligegyldigt som hvem morderen f.eks. er. Det er udførslen, der gør forskellen mellem et godt og et dårligt værk.

Dog vil jeg indrømme, at hvis man ser en rigtig dårlig film kan det eneste, der kan holde ens interesse bare minimalt beskæftiget være, at man ikke ved hvem skurken er. Hvis man vidste det, ville det blive uudholdeligt. Men hvis filmen er god betyder det ikke så meget.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 Highland Park 15 år siden

#18: Men afsløringen af morderen hænger jo uløseligt sammen med udførslen. Typisk øges spændingen til bristepunktet (eller nærved) før vedkommende afsløres. Finder du aldrig selve uvidenheden interessant og spændende?

Christian Braad Thomsen er da en ganske hyggelig fætter, men jeg har svært ved at forstå, hvorfor han har så mange beundrere. Jeg finder hans evindelige freudianske fortolkninger svært gammeldags og gumpetunge, selv om de da også besidder en vis underholdningsværdi og ind imellem rummer interessante betragtninger.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 Michael Andersen 15 år siden

#18 Jeg har det på samme måde. Jeg har læst mange bøger om film, hvor det hele på forhånd afsløres for mig, men hvor lysten til at se dem er blevet endnu større, fordi skribenten kommer omkring nogle interessante ting, som en normal anmeldelse aldrig ville kunne røre ved uden at afsløre plottet.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: