"The third and most strenuous casting was of the children. All in all, we looked at 7000 children, which is really a lot. And not just by contacting the agencies specialized in children, where the results are usually meager, as those children have been corrupted by TV series and so on. We checked every village in N. Germany, we searched village by village. We had a lot of people doing the preliminary work for us doing filmed interviews and showing them to me. Then we sought out those whose faces seemed the most suitable and did tests with them. My assistants did tests with them which I looked at, and with the rest, about 30 children, I did some tests myself that went a bit further, and then we were down to the 10 main roles. And those who were second choices filled roles in the classroom and other places. It was a very strenuous procedure that took over 6 months."
Det er sådan noget der gør mig glad, når der er en instruktør som går så grundigt til værks.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#30: Jeg er fuldstændig enig med dig. :) Dog er man selv ude om det, hvis der er blevet skiltet tydeligt med spoiler-advarsel, og man alligevel lader sig falde for fristelsen.
I øvrigt vil jeg fraråde folk, der ikke har set "Lilja 4-ever" at se Lotte Svendsens omtale af den i gårsdagens afsnit af DR2 Premiere. Hun gik klart over stregen.
Ja, og det var desuden en ret malplaceret scene. Hendes program var værre end Christoffer Boes, hvis I spørger mig! Det er fint, at de viser scener fra deres yndlingsfilm, men kan de i det mindste ikke korrigere det lidt bedre, så det passer sammen med deres anmeldelse?
#32 Ja jeg skal da lige love for at hun får spoilet nogle film. Jeg synes hun balancer på om det er en anmeldelse eller en analyse hun vil lave af filmene. I en analyse vil der jo naturligvis forekomme spoilers, mens man sagtens kan undgå det i en anmeldelse. Det kommer også lidt an på hvilke typer anmeldelser det er. Hvis det er biografanmeldelser er de til for at gøre det nemmere for læseren at tage stilling til om man vil se filmen eller ej. Ved anmeldelser af andre film, for det meste dvd eller blu-ray, kan man godt komme med spoilers (hvis der naturligvis bliver gjort opmærksom på det). For det meste tror jeg at folk læser sådanne anmeldelser hvis de ønsker at se en vurdering af lyd og billede eller hvis de i forvejen har set filmen og ønsker at læse en anmelders syn på filmen og måske lidt dybere analyse.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#34: Ja, jeg fulgte hvert fald ikke med, da hun talte om og viste klip fra "Into the West", da jeg ikke har set den og frygtede, at hun ville afsløre noget.
#31 filmz-jonasgr 15 år siden
Det er sådan noget der gør mig glad, når der er en instruktør som går så grundigt til værks.
'Cause I'm evil"
#32 Highland Park 15 år siden
Dog er man selv ude om det, hvis der er blevet skiltet tydeligt med spoiler-advarsel, og man alligevel lader sig falde for fristelsen.
I øvrigt vil jeg fraråde folk, der ikke har set "Lilja 4-ever" at se Lotte Svendsens omtale af den i gårsdagens afsnit af DR2 Premiere. Hun gik klart over stregen.
#33 Antlion 15 år siden
Ja, og det var desuden en ret malplaceret scene. Hendes program var værre end Christoffer Boes, hvis I spørger mig! Det er fint, at de viser scener fra deres yndlingsfilm, men kan de i det mindste ikke korrigere det lidt bedre, så det passer sammen med deres anmeldelse?
#34 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#35 Highland Park 15 år siden
Også i den grad!
#34: Ja, jeg fulgte hvert fald ikke med, da hun talte om og viste klip fra "Into the West", da jeg ikke har set den og frygtede, at hun ville afsløre noget.