Kan desværre ikke tage billeder, men det blev til:
Kalkun i sur-sød sauce og brune ris: Brun kalkunstrimlerne til de er helt brune i olivenolie, smid peberfrugt, frisk chili, fint snittede gulerod, hvidløg og ingefær i, lad det stege godt sammen, hæld to dåser flåede tomater i, saften fra en dåse ananas(gem ananastykkerne til senere), smag til med hvidvinseddike og soya efter smag, og når det er kogt godt sammen, sæt risene over og smid ananasstykkerne i:)
I aften står den på hjemmelavet pizza. Det er 100 år siden jeg har smedet sådan en sammen, og den vil jeg indtage til en omgang håndbold. + At jeg ikke skal noget i morgen, så der er købt lidt bajere ind. (Bliver jo törstig af pizza!)
Er iøvrigt begyndt at lave min egen coleslaw. Ret enkelt egentlig. lige dele gulerødder og hvidkål, en sjat A38 oven i, men ikke så det svømmer i det, bare så det bliver hvidt. Og salt, groft peber og lidt sukker. Og det smager rigtig godt når det er sprødt, i stedet for det slatne man køber.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg er typen der gør rent mens jeg laver mad. Jeg magter ikke et rodet køkken, så det er ikke unormalt, at jeg vasker op 3 gange i løbet af en pizza. Eller alt andet for den sagsskyld. Der er ikke noget bedre, end når maden bliver færdigt, og man bare har ren røv at trutte i. Har købt frisk chilli, men ved ikke om jeg tør bruge det... Er ikke den store "stærk mad" type..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Apropos pizza, er der så nogen der har prøvet med de der bagesten? Skal pizza'en ligge direkte på den under f.eks. bagepapir, eller skal stenen ligge i bunden af ovnen. Altså bare tilstedeværelsen af stenen i ovnen er nok?
Har nemlig hørt begge forklaringer.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#31 Skeloboy 17 år siden
Kalkun i sur-sød sauce og brune ris: Brun kalkunstrimlerne til de er helt brune i olivenolie, smid peberfrugt, frisk chili, fint snittede gulerod, hvidløg og ingefær i, lad det stege godt sammen, hæld to dåser flåede tomater i, saften fra en dåse ananas(gem ananastykkerne til senere), smag til med hvidvinseddike og soya efter smag, og når det er kogt godt sammen, sæt risene over og smid ananasstykkerne i:)
Sund,lækkert og nemt:), og der er til to dage...
#32 davenport 17 år siden
Er iøvrigt begyndt at lave min egen coleslaw. Ret enkelt egentlig. lige dele gulerødder og hvidkål, en sjat A38 oven i, men ikke så det svømmer i det, bare så det bliver hvidt. Og salt, groft peber og lidt sukker.
Og det smager rigtig godt når det er sprødt, i stedet for det slatne man køber.
#33 elwood 17 år siden
Der er nu intet som Hjemmelavet Pizza hel fra bunden af, det sviner, det roder, men for dælen det smager godt.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#34 davenport 17 år siden
Der er ikke noget bedre, end når maden bliver færdigt, og man bare har ren røv at trutte i.
Har købt frisk chilli, men ved ikke om jeg tør bruge det... Er ikke den store "stærk mad" type..
#35 elwood 17 år siden
#36 davenport 17 år siden
Så må vi se hvad der sker!!
#37 elwood 17 år siden
8-)
#38 davenport 17 år siden
Og jeg huskede at vaske hænder efter at have berørt Peyotén.. ;)
#39 DarkLight 17 år siden
Skal pizza'en ligge direkte på den under f.eks. bagepapir, eller skal stenen ligge i bunden af ovnen. Altså bare tilstedeværelsen af stenen i ovnen er nok?
Har nemlig hørt begge forklaringer.
#40 davenport 17 år siden
http://aycu25.webshots.com/image/40624/20037320334...
Under ost og tomater er der flg:
Dej
Tomatsovs (hjemmelavet)
Skinke
Pølser
Løg
Og for at vise at jeg ikke er tomme tønder mht. køkken, så er her et par shots, der viser det: ;)
http://aycu12.webshots.com/image/39371/20037908363...
http://aycu33.webshots.com/image/40512/20037056071...