Jeg syntes så også at: "Dr. No" som bliver oversat til "Mission Drab" er rimelig stener... Det er jo bare et navn, det kunne de da lige så godt have beholdt...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Er der ikke også en film med Schwarzenegger der er oversat til Sagen er Bøf eller noget i den stil? Ka ikke huske den originale tiel, men det har nok ikke lydt helt så dumt som den danske...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Har altid undret mig over hvordan de fik "Beverly Hills Cop" konverteret til "Frækkere end Poiltiet Tillader" :D
Er i øvrigt helt enig med #16! Lad filmtitlerne være engelske. Jeg er nu glad for at de heller ikke oversætte ALLE titler til dansk. Tag nu dette eksempel:
"Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb"
Æhhh? "Doktor UnderligKærlighed eller: Hvordan Jeg Lærte At Stoppe Med At Bekymre Mig og Elske Bomben"
ó_Ò
Prøv selv med andre film. Har fået nogle gode grin ud af metoden... :P
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
#21 Zelle 20 år siden
#22 filmz-Kviksand 20 år siden
#23 Patriarch 20 år siden
#24 lagoni 20 år siden
#25 azathoth 20 år siden
#26 azathoth 20 år siden
#27 coolflash 20 år siden
Er i øvrigt helt enig med #16! Lad filmtitlerne være engelske. Jeg er nu glad for at de heller ikke oversætte ALLE titler til dansk. Tag nu dette eksempel:
"Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb"
Æhhh? "Doktor UnderligKærlighed eller: Hvordan Jeg Lærte At Stoppe Med At Bekymre Mig og Elske Bomben"
ó_Ò
Prøv selv med andre film. Har fået nogle gode grin ud af metoden... :P
#28 Spanner 20 år siden
Cannonball Run: Ud At Køre Med De Skøre
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#29 Michael Andersen 20 år siden
"Frækkere End Poltiet Tillader" er vist et biprodukt af den analfiksering som de fleste oversættere led under i 80'erne:
"Stripes" - "Røven Af 4. Division"
"Chaddyshack" - "Røven Fuld Af Penge"
"Planes, Trains and Automobiles" - "Røvtur På 1. klasse"
#30 filmz-Kadann 20 år siden
Kan det måske være fordi Kim Schumacher oversatte en del af dem?
hø hø.. ja ja, ved det, det var en skidt joke. ;)