Gravatar

#1 filmz-Seth Geko 20 år siden

Har lige fået Blood the Last Vampire, og den er satme fed. Er der noglen som kender til andre, super fede manga film eller serier?

Har oxo set noget af Neon Evangelion Ginesis, noglen som har et link, til et sted hvor den måske ikke er så pikke dyr?
Gravatar

#2 DarkLight 20 år siden

Det hedder så Anime. Manga er tegneserie. Anime er tegnfilm. Groft sagt.

Anyway, Film:
- Akira
- Ghost In The Shell
- Wonderful Days
- Prinsesse Mononeke(?)

Serie:
- Scryed
- Full Metal Panic
- Witch Hunter Robin
- Vandread
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Også "Spirited Away" er værd at nævne - uhhh der er mange gode !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 El vez 20 år siden

..og jeg vil tilføje..

Film:
-Vampire Hunter D
-Vampire Hunter D, Bloodlust

Serier:
-Cowboy Bebop

#1 Axel er umiddelbart det bedste sted at finde animetitler.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Hep, jeg vil også slå et slag for Cowboy Bebop. Absolut min favorit. Stemning og stil er totalt lækker og tilbagelænet cool.

Jeg har Neon Genesis Evangelion. Synes dog ikke helt, at den lever op til hypen, selvom der bestemt er en del lag at tage fat på. Hvis det skal være sådan noget lidt eftertænksomt noget, så vil jeg hellere anbefale Serial Experiments Lain (4 dvd'er) eller Boogiepop Phantom.

Hvis der skal action på drengen, ligesom i "Blood", så er Ninja Scroll nok det obligatoriske sted at starte.

Hvis du vil have inspiration til dine anime-indkøb, så er anmeldelserne på geekculture.dk et rigtigt godt sted at starte. 80% af mine anime-dvd'er er købt efter at have fået dem anbefalet dér.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#6 filmz-Seth Geko 20 år siden

nånå Darklight hold din tunge, mange er sgu da næsten det samme som anime. Det jo det hele tegne stilen er bygget op om. men ok tak for de gode titler. har dog Akira og Gost in the Shell. Er der mere og er det godt.
Gravatar

#7 filmz-Le Samouraï 20 år siden

Spirited Away kommer forøvrigt snart på dansk dvd. Det ser ud til at blive en rigtigt lækker udgave.

Cowboy Bebop: The Movie (alias Cowboy Bebop: Knocking on Heavens Door) kan også fås med danske undertekster herhjemme. Jeg vil dog ikke anbefale den, medmindre at man har set serien først. Alle personerne introduceres i serien, hvorimod filmen forudsætter, at du kender dem og hele universet.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#8 filmz-Seth Geko 20 år siden

#5 Mange tak se det kan jeg bruge.
Gravatar

#9 filmz-phalanx 20 år siden

jeg syntes nu ikke at wonderfull days er god, den er pisseflot men den er så skide kedelig,

film(der ikke er blevet nævnt):
Spriggan
Voices from a distant star
Macross plus (the movie)
Kai doh maru(rigtig flot)

Serier:
wolfs rain(den kan man vist ikke løbe på dvd endu)
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#10 El Capitan 20 år siden

Ninja Scroll...... Fed film...

Er der nogen der har set den på DVD et eller andet sted....

Skriv ny kommentar: