Nu har jeg aldrig været så meget til ovennævnte genre, men den er begyndt at snige sig ind under huden. Jeg har Ninja Scroll, Ghost in the Shell 1+2, Steamboy (måske burde den ikke være med i denne katagori), Akira og en del af Hayao Miyazaki's film (hvor jeg især er glad for Princess mononoke og Nausicaä). Er der nogle der kan anbefale nogle film til mig? Helst noget sci-fi Blade Runner agtigt post-apocalyptisk noget:-)
Nå ja, er det muligt at få fat i Hayao Miyazaki's kortfilm på DVD?
Nu holdte jeg godt nok op med at læse manga og se anime, ironisk nok da jeg flyttede til Japan i et par år (manser simpelthen for meget bras i fjernsynet og rundt omkring derovre til, at man kan tage sig sammen til at finde det, der er værd at læse).
Men få fat i Battle Angel Alita-mangaen. Og det bedste indenfor anime er efter min mening Neon Genesis Evangelion, Jungle ha Itsumo Hare nochi Guu, og ikke mindst FLCL (furikuri). Hvis du tør kaste dig ud i noget old school, så se Miyazakis første og eneste tv-serie, Future Boy Conan. Efter min mening hans bedste værk til dato. Nåjo, også Battleship Yamato er en klassisker. For slet ikke at tale om Lupin-tv-serien og filmene. Søg nettet efter disse navne, og se om der er noget, der vækker din interesse.
Yeah, Vampire Hunter D - Bloodlust er en dejlig film.
Nogle andre, ikke allerede nævnte, jeg kender og personligt godt kan lide:
Appleseed Blood - The Last Vampire Cowboy Bebop Grave of the Fireflies Jin-Roh - The Wolf Brigade (lidt overset perle!) Metropolis The Professional Golgo 13 Spriggan Tokyo Godfathers Wicked City A Wind Named Amnesia
Og et par serier eller tre:
Angel Cop Hellsing Ninja Scroll
Jeg må dog indrømme, at jeg ikke har taget specifikt efter noget "noget sci-fi Blade Runner agtigt post-apocalyptisk noget"... håber dog, det kan inspirere alligevel. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#6+7 Ville meget gerne se Berserk, da jeg flere steder fra har fået forståelse af, at den skulle være rigtig fed. Jeg tør bare ikke umiddelbart smide 3-400 kr. efter den, da jeg ikke selv har haft mulighed for at snuse til den + at den vist aldrig skulle være ordentligt afsluttet...? (hvilket desværre undertiden er problemet med serier)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#6 I beg to differ med hensyn til Silver Fang. Jeg synes, det er en gang bedaget børnetime med dårlig "animation" og en alt for langtrukken og repetitiv historie.
Til gengæld giver jeg gerne thumbs up til Vampire Hunter D, Blood - the last Vampire, Cowboy Bebop (übernice!), Jin-Roh og Grave of the Fireflies. De er alle sammen rigtig fede.
Og så er du da også nødt til at se AKIRA!
I øvrigt passer serien Gungrave nok meget godt på dine krav om noget Blade-agtige noget.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 PredatorX 19 år siden
Nå ja, er det muligt at få fat i Hayao Miyazaki's kortfilm på DVD?
#2 mr gaijin 19 år siden
Men få fat i Battle Angel Alita-mangaen. Og det bedste indenfor anime er efter min mening Neon Genesis Evangelion, Jungle ha Itsumo Hare nochi Guu, og ikke mindst FLCL (furikuri). Hvis du tør kaste dig ud i noget old school, så se Miyazakis første og eneste tv-serie, Future Boy Conan. Efter min mening hans bedste værk til dato. Nåjo, også Battleship Yamato er en klassisker. For slet ikke at tale om Lupin-tv-serien og filmene. Søg nettet efter disse navne, og se om der er noget, der vækker din interesse.
#3 El vez 19 år siden
#4 Bohemian 19 år siden
Havde du ikke nævnt den havde jeg : )
#5 evermind 19 år siden
Nogle andre, ikke allerede nævnte, jeg kender og personligt godt kan lide:
Appleseed
Blood - The Last Vampire
Cowboy Bebop
Grave of the Fireflies
Jin-Roh - The Wolf Brigade (lidt overset perle!)
Metropolis
The Professional Golgo 13
Spriggan
Tokyo Godfathers
Wicked City
A Wind Named Amnesia
Og et par serier eller tre:
Angel Cop
Hellsing
Ninja Scroll
Jeg må dog indrømme, at jeg ikke har taget specifikt efter noget "noget sci-fi Blade Runner agtigt post-apocalyptisk noget"... håber dog, det kan inspirere alligevel. :)
#6 Bohemian 19 år siden
Har du set Anime serien Berserk?på 25 afsnit?
Overvejer at investere i den nemlig, men har ikke set den endnu men den ser fed ud.
1#
Hvis du ikke kender Silver Fang er den ellers god, den er udkommet på dvd med det originale japanske lydspor. Og det RYKKER! ; )
#7 mr gaijin 19 år siden
#8 evermind 19 år siden
Ville meget gerne se Berserk, da jeg flere steder fra har fået forståelse af, at den skulle være rigtig fed. Jeg tør bare ikke umiddelbart smide 3-400 kr. efter den, da jeg ikke selv har haft mulighed for at snuse til den + at den vist aldrig skulle være ordentligt afsluttet...? (hvilket desværre undertiden er problemet med serier)
#9 filmz-yoshimura 19 år siden
Til gengæld giver jeg gerne thumbs up til Vampire Hunter D, Blood - the last Vampire, Cowboy Bebop (übernice!), Jin-Roh og Grave of the Fireflies. De er alle sammen rigtig fede.
Og så er du da også nødt til at se AKIRA!
I øvrigt passer serien Gungrave nok meget godt på dine krav om noget Blade-agtige noget.
#10 El vez 19 år siden
http://axelmusic.dk/productDetails/9322225007888
...og Jin-roh:
http://axelmusic.dk/productDetails/669198188190