Jeg er en del af et erhvervsøkonomi hold der er i gang med European Business Games, hvor det er meningen at vi skal lave et fiktivt firma og vi skal opfinde en vare.
Vores vare, er et teknologisk dvd-skab med henblik på at fremme ens overblik + holde styr på ens DVD/Spil samling.
Skabet er lavet af aluminium, det kan indeholde 60 film/spil. Hver film/spil sættes ind på en skinne, som holder DVDen på plads. Bag ved hver DVD/Spil sidder der en lille "arm" som kan skubbe dvd'en ud. "Armens" hoved består af en gummi kugle som ikke vil ødelægge coveret på mediet. Det vil være muligt at kunne købe en lille computer til skabet, denne fylder ca. 10 DVDers plads. Den er sat i forbindelse med skabet sådan at når man søger efter en film på computere, så vil armen skubbe den ud, og den vil være nem at finde. Det vil være muligt at forbinde computeren til internettet så man kan få billeder og oplysninger om spillet ind på skærmen. Hver DVD vil få sin egen plads på hylden som computeren holder styr på, en lille lampe vil blinke ud for DVDens plads, dette gør det meget nemmere at finde (både når man skal tage og sætte filmen tilbage fra dets plads). Lampen vil self. ikke blinke hele tiden, men når man tager filmen ud så stopper den. Når man så søger efter den igen for at sætte den på plads, så lyser lampen og holder op når man har sat filmen tilabge på den rette plads!
Det vil også være muligt at, istedet for at købe den lille computer til skabet, koble den til sin egen stationære/bærbare computer og vha. af et simpelt program, kunne bruge de samme funktioner som skabets computer.
Der kan desuden sættes uendeligt mange flere skabe på "hovedskabet" hvor computeren er sat tit! Vha. af et lille stik, sætter man de to skabe sammen og computeren finder selv ud af, hvor skabet er placeret og giver det numre. Og så kan man bare sætte flere og flere skabe på!
Jeg vil egentlig bare hvad I synes om ideen, og hvis i havde mulighed for det, ville i så investere i det?
ps. det skal lige siges at man kun behøver én computer til alle skabene. Kun én!!!
På forhånd tak!
"Como estan, bitches?" homo proponit sed Deus disponit www.haddock100.com
Det lyder som en fin ide. Men jeg kan dog forudse et problem i forbindelse med nyindkøbte dvd'er.
Hvis man nu vil have sine film stående i alfabetisk orden, og man køber en film, der f.eks. skal stå mellem Dark City og Dark Water, så skal Dark Water og alle film efter den jo rykkes én plads, og dermed skal alle "pladser" i computeren vel også omprogrammeres til at genkende den nye rækkefølge. Det er i hvert fald noget, man bør tage højde for.
Og så er der selvfølgelig det rent (u)praktiske i forbindelse med, at man skal tage Dark Water og alle efterfølgende dvd'er ud af deres skinne og flytte den en plads til højre. Det er surt, når man har 400-500+ dvd'er.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Det lyder ret fedt, hvis omtalte problem bliver løst. Hvad skulle en pris eventuelt være? Det lyder som en dyr luxus, som jeg gerne ville eje. Findes lign. produkter? Og i så fald, hvad koster de, og kan i konkurrere med den pris?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Præcis. Jeg ville ALDRIG købe en hylde/skab/whatever der havde enkelt skinder til DVD'erne. Det ville være alt for uoverskueligt at sætte nye film (når man rigtigt nok har dem i alfabetisk rækkefølge).
Hvad gør man med film, der ikke er i en almindelig plastik dvd box, men i et papcover, der er bredere. Dem er der så ikke plads til i skinnen, eller hvad?
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Jeg mener det er lidt meget at gøre ud af 50-60 DVDer, uanset hvor meget lir det er. Jeg har godt 300 DVDer og kan stadig godt holde rede på hvad jeg har, og hvor jeg har dem. Jeg kan se, det er praktisk, hvis nogle andre skal finde en bestemt film, men for samleren selv, ser jeg ingen fordel. Af samme grund ville jeg så heller ikke investere i et skab. Jeg ville hellere investere i nogle flere film.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Ja, 60 film er ikke meget for den inkarnerede samler. Jeg ville ikke købe et skab, der ikke var fleksibelt og kunne udvides efterfånden som samlingen steg. En simpel reol - kombineret med eksempelvis DVDProfiler - er for mit vedkommende det optimale med over 1000 film i samlingen!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#1 filmz-Koenig 19 år siden
Jeg er en del af et erhvervsøkonomi hold der er i gang med European Business Games, hvor det er meningen at vi skal lave et fiktivt firma og vi skal opfinde en vare.
Vores vare, er et teknologisk dvd-skab med henblik på at fremme ens overblik + holde styr på ens DVD/Spil samling.
Skabet er lavet af aluminium, det kan indeholde 60 film/spil. Hver film/spil sættes ind på en skinne, som holder DVDen på plads. Bag ved hver DVD/Spil sidder der en lille "arm" som kan skubbe dvd'en ud. "Armens" hoved består af en gummi kugle som ikke vil ødelægge coveret på mediet. Det vil være muligt at kunne købe en lille computer til skabet, denne fylder ca. 10 DVDers plads. Den er sat i forbindelse med skabet sådan at når man søger efter en film på computere, så vil armen skubbe den ud, og den vil være nem at finde. Det vil være muligt at forbinde computeren til internettet så man kan få billeder og oplysninger om spillet ind på skærmen. Hver DVD vil få sin egen plads på hylden som computeren holder styr på, en lille lampe vil blinke ud for DVDens plads, dette gør det meget nemmere at finde (både når man skal tage og sætte filmen tilbage fra dets plads). Lampen vil self. ikke blinke hele tiden, men når man tager filmen ud så stopper den. Når man så søger efter den igen for at sætte den på plads, så lyser lampen og holder op når man har sat filmen tilabge på den rette plads!
Det vil også være muligt at, istedet for at købe den lille computer til skabet, koble den til sin egen stationære/bærbare computer og vha. af et simpelt program, kunne bruge de samme funktioner som skabets computer.
Der kan desuden sættes uendeligt mange flere skabe på "hovedskabet" hvor computeren er sat tit! Vha. af et lille stik, sætter man de to skabe sammen og computeren finder selv ud af, hvor skabet er placeret og giver det numre. Og så kan man bare sætte flere og flere skabe på!
Jeg vil egentlig bare hvad I synes om ideen, og hvis i havde mulighed for det, ville i så investere i det?
ps. det skal lige siges at man kun behøver én computer til alle skabene. Kun én!!!
På forhånd tak!
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#2 filmz-yoshimura 19 år siden
Hvis man nu vil have sine film stående i alfabetisk orden, og man køber en film, der f.eks. skal stå mellem Dark City og Dark Water, så skal Dark Water og alle film efter den jo rykkes én plads, og dermed skal alle "pladser" i computeren vel også omprogrammeres til at genkende den nye rækkefølge. Det er i hvert fald noget, man bør tage højde for.
Og så er der selvfølgelig det rent (u)praktiske i forbindelse med, at man skal tage Dark Water og alle efterfølgende dvd'er ud af deres skinne og flytte den en plads til højre. Det er surt, når man har 400-500+ dvd'er.
#3 filmz-propagandapanda 19 år siden
#4 davenport 19 år siden
Hvad skulle en pris eventuelt være? Det lyder som en dyr luxus, som jeg gerne ville eje.
Findes lign. produkter? Og i så fald, hvad koster de, og kan i konkurrere med den pris?
#5 PredatorX 19 år siden
#6 Vestas 19 år siden
#7 Vestas 19 år siden
#8 Yoda 19 år siden
#9 lyspunkt 19 år siden
Jeg kan se, det er praktisk, hvis nogle andre skal finde en bestemt film, men for samleren selv, ser jeg ingen fordel.
Af samme grund ville jeg så heller ikke investere i et skab. Jeg ville hellere investere i nogle flere film.
#10 Yoda 19 år siden