En top hundred basseret på nostalagi og betydningsfulde film, som har betydet en del for min opvækst...
100 Baronessen fra Benzintanken Denne film var min yndlings da jeg var lille. Min far tog mig altid op på skødet og så, så vi denne film sammen. Jeg ser den stadig bare for at mindes Ghita Nørby som mekaniker og Dirch Passer, som den lallede onkel partner et eller andet.
99 Teenage mutant ninja turtles I Jeg var Turtle fan da jeg var lille og er det stadig. Filmen er et stykke elendigt dukke høm høm, men stadigvæk i dag kan den være munter over den padde film!
98 Samson og Sally En helt fantastisk tegnefilm der altid være sød, sjov og sørgelig
97 Bjergkøbing Grandprix Theodor Fælgen, Sofus og Ludwig har næsten rørt alle vi børn fra slut 70’erne og start 80’erne og forhåbentlig også andre. Musikken som næsten står for sig selv har været nynnet i mundene på alle unger og tanken om at lave sin racerbil, stammer nok fra den film
96 Sværdet i stenen Virkelig en klassefilm, den er vanvittig sjov og lever op til hvordan en disney tegnefilm skal være.
Baronessen fra Benzintanken Hehe, men det ER faktisk en af de gode, fra de gamle danske film. TMNT går jeg decideret uden om... Samson & Sally har jeg set men kan overhoved ikke huske. Bjergkøbing GP er en fantastisk film. Sværdet i stenen er en god Disney film, men heller ikke mere end det.
Ace Venture er simpelthen fabelagtig hvis man skal have et godt grin. Transformers er jeg også for mig god underholdning, dog et godt stykke op til de aller bedste. Dødbringende Våben er en af de bedre actionfilm også bedre en transformers ;-) Who framed Roger Rabbit husker jeg som at det ikke var noget for mig. Men det er mange år siden jeg har set den. Bagdad cafe har, ja en kanon titelmelodi, ellers husker jeg den som en fin film. Men trænger til et gensyn. Min mors slot kender jeg ikke.
89 Naken/Høj pistolføring En plathedsfilm som man enten kan smile skævt til eller ligge på gulvet over. Enten syntes man Frank Drebin er mega plat, til ”grin” eller herre dum. Jeg syntes hele det er derfor jeg kan både grine og tage mig til hovedet.
88 Spiderman Jeg har været spideman fan fra dengang det hed Edderkoppen. Jeg har altid syntes at Spiderman var sej, var dog lidt utilfreds med Kirsten Dunst. I tegneserien er Mary Jane mega hot tegnet og ikke som Kirsten Dunst; En noller, nørdet, platfodet kvinde. En skam syntes det skulle have været Natalie Portman eller boogie Lise. Men syntes den far flot lavet og er blevet en klassiker.
87 The chronicles of Riddick Jeg har aldrig rigtig været Vin Diesel fan, og er stadigvæk ikke men han er kommet lidt længere op efter Riddick. Jeg har spillet rollespil i mange år, og syntes den er tilpas nørdet. Har lidt samme status som Highlander…
86 The Labyrinth Helt klart fordi denne film er suverænt flot. En hyggefilm-søndags-tømmermænds, film.
85 Serenity Jeg syntes sgu den er fed. Jeg har ikke set serien Firefly, men syntes filmen er sjov okay lavet. Kan ses hvornår det skal være.
Teenage Mutant Ninja Turtles - 4/6 (af en eller anden grund kunne jeg bedre lide 2'eren, men de er begge to rigtig fine film... glem alt om 3'eren, hold kæft noget lort) Samson Og Sally - 4/6 (genså den faktisk for et par uger siden, og huskede den som værende bedre... stadig en fin tegnefilm omend ret simpelt og ja grimt tegnet) Sværdet I Stenen - 5/6 (min favorit Disney som kid, nu holder jeg mere af dem, der lige er lidt ældre) Ace Ventura - 4/6 (igen kan jeg bedre li' 2'eren, men bestemt fysisk humor i topklasse) Transformers - 2/6 (fin start, resten er noget lort) Dødbringende Våben - 4/6 (glimrende med desværre en smule forglemmelig seriøs og useriøs action/spændingsfilm... sjov balance den har i hvert fald) Who Framed Roger Rabbit? - 5/6 (perfekt mix af live action og tegnefilm... man ser desværre ikke den slags mere) Naked Gun - 3/6 (vel blandt de bedre spoofs, men det er hovedsageligt slet ikke min genre... det bliver hurtigt alt for meget af det gode for mit vedkommende) Spider-Man - 4/6 (igen kan jeg bedre li' 2'eren, men 1'eren er en fin introduktion, men efter et par gensyn, er det nok ikke en film jeg vender tilbage til i mange år nu) Labyrinth - 6/6 (fantastisk eventyr... og så med Jim Henson dukker! Findes der nogen form for kitsch der overgår den slags? næppe) Serenity - 3/6 (måske man skulle have set serien først? Jeg fandt den i hvert fald en smule kedelig og ligegyldig)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 filmz-Martychris 15 år siden
100 Baronessen fra Benzintanken
Denne film var min yndlings da jeg var lille. Min far tog mig altid op på skødet og så, så vi denne film sammen. Jeg ser den stadig bare for at mindes Ghita Nørby som mekaniker og Dirch Passer, som den lallede onkel partner et eller andet.
99 Teenage mutant ninja turtles I
Jeg var Turtle fan da jeg var lille og er det stadig. Filmen er et stykke elendigt dukke høm høm, men stadigvæk i dag kan den være munter over den padde film!
98 Samson og Sally
En helt fantastisk tegnefilm der altid være sød, sjov og sørgelig
97 Bjergkøbing Grandprix
Theodor Fælgen, Sofus og Ludwig har næsten rørt alle vi børn fra slut 70’erne og start 80’erne og forhåbentlig også andre. Musikken som næsten står for sig selv har været nynnet i mundene på alle unger og tanken om at lave sin racerbil, stammer nok fra den film
96 Sværdet i stenen
Virkelig en klassefilm, den er vanvittig sjov og lever op til hvordan en disney tegnefilm skal være.
#2 filmz-Martychris 15 år siden
Er helt klart den bedste Jim carrey film, den er gakket, humoristisk, gøglerisk og vanvittig.
94 Transformers
Robotter når de er bedst, der er ikke for meget, ikke for lidt. Der er kun Megan Fox :-)
93 Dødbringene våben
Typisk 80er action film. En sand nydelse for dem der kan lide Beretta og Smith & Wesson.
92 Who framed Roger Rabbit
Eventyrlig tegnefilm, og første gang en lækker toon babe, Jessica Rabbit.
91 Bagdad cafe
En lille hyggelig film om venskab, med en fed film sang til!!
90 Min mors slot
En meget dyb fransk film som har sat sine spor, denne film viser at franske film ikke behøves at være underlige.
#3 MuManden 15 år siden
Baronessen fra Benzintanken Hehe, men det ER faktisk en af de gode, fra de gamle danske film.
TMNT går jeg decideret uden om...
Samson & Sally har jeg set men kan overhoved ikke huske.
Bjergkøbing GP er en fantastisk film.
Sværdet i stenen er en god Disney film, men heller ikke mere end det.
Ace Venture er simpelthen fabelagtig hvis man skal have et godt grin.
Transformers er jeg også for mig god underholdning, dog et godt stykke op til de aller bedste.
Dødbringende Våben er en af de bedre actionfilm også bedre en transformers ;-)
Who framed Roger Rabbit husker jeg som at det ikke var noget for mig. Men det er mange år siden jeg har set den.
Bagdad cafe har, ja en kanon titelmelodi, ellers husker jeg den som en fin film. Men trænger til et gensyn.
Min mors slot kender jeg ikke.
#4 Riqon 15 år siden
#5 filmz-Martychris 15 år siden
En plathedsfilm som man enten kan smile skævt til eller ligge på gulvet over. Enten syntes man Frank Drebin er mega plat, til ”grin” eller herre dum. Jeg syntes hele det er derfor jeg kan både grine og tage mig til hovedet.
88 Spiderman
Jeg har været spideman fan fra dengang det hed Edderkoppen. Jeg har altid syntes at Spiderman var sej, var dog lidt utilfreds med Kirsten Dunst. I tegneserien er Mary Jane mega hot tegnet og ikke som Kirsten Dunst; En noller, nørdet, platfodet kvinde. En skam syntes det skulle have været Natalie Portman eller boogie Lise. Men syntes den far flot lavet og er blevet en klassiker.
87 The chronicles of Riddick
Jeg har aldrig rigtig været Vin Diesel fan, og er stadigvæk ikke men han er kommet lidt længere op efter Riddick. Jeg har spillet rollespil i mange år, og syntes den er tilpas nørdet. Har lidt samme status som Highlander…
86 The Labyrinth
Helt klart fordi denne film er suverænt flot. En hyggefilm-søndags-tømmermænds, film.
85 Serenity
Jeg syntes sgu den er fed. Jeg har ikke set serien Firefly, men syntes filmen er sjov okay lavet. Kan ses hvornår det skal være.
#6 Riqon 15 år siden
Jeg er med på Spider-Man. Ang. Serenity, så er tv-serien langt, langt bedre, men filmen var da jævnt underholdende alligevel.
#7 Skeloboy 15 år siden
Il Tempo Gigante!!!
#8 filmz-Martychris 15 år siden
#9 MuManden 15 år siden
#10 Lord Beef Jerky 15 år siden
Samson Og Sally - 4/6 (genså den faktisk for et par uger siden, og huskede den som værende bedre... stadig en fin tegnefilm omend ret simpelt og ja grimt tegnet)
Sværdet I Stenen - 5/6 (min favorit Disney som kid, nu holder jeg mere af dem, der lige er lidt ældre)
Ace Ventura - 4/6 (igen kan jeg bedre li' 2'eren, men bestemt fysisk humor i topklasse)
Transformers - 2/6 (fin start, resten er noget lort)
Dødbringende Våben - 4/6 (glimrende med desværre en smule forglemmelig seriøs og useriøs action/spændingsfilm... sjov balance den har i hvert fald)
Who Framed Roger Rabbit? - 5/6 (perfekt mix af live action og tegnefilm... man ser desværre ikke den slags mere)
Naked Gun - 3/6 (vel blandt de bedre spoofs, men det er hovedsageligt slet ikke min genre... det bliver hurtigt alt for meget af det gode for mit vedkommende)
Spider-Man - 4/6 (igen kan jeg bedre li' 2'eren, men 1'eren er en fin introduktion, men efter et par gensyn, er det nok ikke en film jeg vender tilbage til i mange år nu)
Labyrinth - 6/6 (fantastisk eventyr... og så med Jim Henson dukker! Findes der nogen form for kitsch der overgår den slags? næppe)
Serenity - 3/6 (måske man skulle have set serien først? Jeg fandt den i hvert fald en smule kedelig og ligegyldig)