Stærk slutspurt med flere af mine personlige favoritter i spil. Og selvom jeg aldrig har haft den store kærlighed for Star Wars-universet er Empire Strikes Back en voldsomt underholdende film.
Og lige-ved-og-næsten portionen er også skarp. :)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Watership down :D Bogen er simpelthen fantastisk og tegnefilmener klart en af de bedste tegnefilm der findes; dyster og milelangt fra Disneys nuttethed.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
jeg er ikke enig med Star wars V, jeg synes det var den svagest i den trilogi (IV-VI) ellers forveksler jeg den med VI kan ikke huske, jeg brød mig ihvertfald ikke om starten
Jeg er næsten sikker på, at du forveksler V med VI. Starten på VI er, at først kommer robotterne, så kommer Leia og Lando, og tilsidst kommer Luke for at befri Han Solo fra hans nedfrossede tilstand og fangenskabet hos slimklatten Jabba the Hut. Man sidder og spørger sig selv, hvorfor de kommer i etaper, ja, om de bare havde to forskellige planer og gjorde hvert sit forsøg? Eller rettere: Det virker så planløst, og det tager enormt lang tid, før filmen kommer til sagen. ;-)
#117 Jeg har faktisk længe undret mig over, at netop det var deres store plan. De har flere masterminds på deres hold (Luke er nu en full grown Jedi, Leia har været med til at planlægge mange angreb på Imperiet osv.), men alligevel er deres bedste plan, at infiltrere Jabba The Huts palace så langsomt og talrigt som muligt. Mon ikke Luke ene og alene kunne snige sig ind med en masse jedi mind tricks, og få hele paladset til at gå i totterne på hinanden, imens han sniger sig væk med Han Solo?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#117 nej jeg ved det er Star Wars V starten jeg ikke bryder mig om der hvor de er ude i sneen og darth vader har fundet deres skjulested sagt på en ret firkantet måde
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#111 Wangsgaard 15 år siden
Men dejligt at se par kubrick film på din liste.
#112 Lord Beef Jerky 15 år siden
#113 rockysds 15 år siden
Og lige-ved-og-næsten portionen er også skarp. :)
#114 Kruse 15 år siden
Jeg er især glad for at du har "A Clockwork Orange" og "Blade Runner" så højt placeret :)
#115 wimmie 15 år siden
Bogen er simpelthen fantastisk og tegnefilmener klart en af de bedste tegnefilm der findes; dyster og milelangt fra Disneys nuttethed.
#116 Åkepool 15 år siden
#117 BN 15 år siden
Jeg er næsten sikker på, at du forveksler V med VI. Starten på VI er, at først kommer robotterne, så kommer Leia og Lando, og tilsidst kommer Luke for at befri Han Solo fra hans nedfrossede tilstand og fangenskabet hos slimklatten Jabba the Hut. Man sidder og spørger sig selv, hvorfor de kommer i etaper, ja, om de bare havde to forskellige planer og gjorde hvert sit forsøg? Eller rettere: Det virker så planløst, og det tager enormt lang tid, før filmen kommer til sagen. ;-)
#118 Lord Beef Jerky 15 år siden
#119 MOVIE1000 15 år siden
#120 Lord Beef Jerky 15 år siden