som mindre ekspert på området, ønsker jeg et par gode eksempler på en god gyser film. Filmen skal være muligt at låne/leje hos danske udlejere. Både udenlandske som danske..
Below Alone Cube Darkness The Eye Fear of the Dark The Others Trapped
Jeg er ikke sikker den er udkommet endnu, men The Bunker er også ret fed. Minder lidt om Deathwatch, der er ude på lejefilm, men den er bare langt bedre :)
---------------------------------------- No tears, please. It's a waste of good suffering
Jeg mener bestemt, at en af de mest skræmmende film er The Ring. Jeg taler naturligvis om den japanske, selvom den amerikanske genindspildning faktisk ikke er så ringe endda. Desuden synes jeg at What lies beneath (Bag facaden), er en af de mest oversete gysere i nyere tid.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Lige en film til jeg glemte, som der også burde være til at finde på leje film. Session 9 (Dødens Hospital). Synes den var creepy nok til at fænge min interesse.
---------------------------------------- No tears, please. It's a waste of good suffering
#7: Jeg har længe overvejet at købe den - kan du ikke lige skrive et par ord (mere) om den? Prrrreeaze ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#8 Det er et stykke tid siden jeg så den, så kan ikke huske den helt, men de fragmenter jeg har er positive :P Jeg kan huske at jeg sad og prøvede og gætte den twist der var i filmen, men alle de gæt jeg lavede var forkerte. Den skiftede rimelig mange gange synes jeg. Først virkede det ene åbenlyst så det andet. Men er nok bare mig, der er dårlig til at finde plot og twist i film, heh
Jeg sad og så den med min bror, så måske vi har kørt hinanden lidt op, men jeg fandt den rimelig creepy med god karakteropbygning og plot. Der er nogen rigtig gode scener i filmen, der stadig er i min hukommelse endnu, hvor man sidder lidt på enden af sofaen (eller hvad man siger?). Den er nok ikke så original, men en film jeg synes er værd at have i sin samling.
Håber det var ok, skal selv have købt den, så jeg kan gense den.
Kan ikke lige komme i tanke om andre gysere der har fanget min interesse, bliver som regel dybt skuffet, når jeg endelig ser en gyser. Især de amerikanske er så ekstremt forudsigelige og møg ringe. The Ring synes jeg dog var bedre i den amerikanske udgave, det er ellers sjældent at geninspilningen er bedre.
#1 21 år siden
som mindre ekspert på området, ønsker jeg et par gode eksempler på en god gyser film. Filmen skal være muligt at låne/leje hos danske udlejere.
Både udenlandske som danske..
Håber virkelig på noget respons.
#2 Morbid 21 år siden
Det er ikke direkte en gyser, men alligevel den mest uhyggelige film jeg nogensinde har set.
#3 filmz-bullseye 21 år siden
- Sidste Time 1995
- Mørkeleg 1996
Begge instrueret af Martin Schmidt
#4 filmz-female cenobite 21 år siden
Below
Alone
Cube
Darkness
The Eye
Fear of the Dark
The Others
Trapped
Jeg er ikke sikker den er udkommet endnu, men The Bunker er også ret fed. Minder lidt om Deathwatch, der er ude på lejefilm, men den er bare langt bedre :)
No tears, please. It's a waste of good suffering
#5 frahm-2 21 år siden
#6 filmz-dr. hoax 21 år siden
#7 filmz-female cenobite 21 år siden
#8 filmz-yoshimura 21 år siden
#9 filmz-female cenobite 21 år siden
Jeg kan huske at jeg sad og prøvede og gætte den twist der var i filmen, men alle de gæt jeg lavede var forkerte. Den skiftede rimelig mange gange synes jeg. Først virkede det ene åbenlyst så det andet. Men er nok bare mig, der er dårlig til at finde plot og twist i film, heh
Jeg sad og så den med min bror, så måske vi har kørt hinanden lidt op, men jeg fandt den rimelig creepy med god karakteropbygning og plot. Der er nogen rigtig gode scener i filmen, der stadig er i min hukommelse endnu, hvor man sidder lidt på enden af sofaen (eller hvad man siger?). Den er nok ikke så original, men en film jeg synes er værd at have i sin samling.
Håber det var ok, skal selv have købt den, så jeg kan gense den.
#10 inflector 21 år siden
Alien
The Ring (US)
The Eye
Nattevagten
Riget
Kan ikke lige komme i tanke om andre gysere der har fanget min interesse, bliver som regel dybt skuffet, når jeg endelig ser en gyser. Især de amerikanske er så ekstremt forudsigelige og møg ringe. The Ring synes jeg dog var bedre i den amerikanske udgave, det er ellers sjældent at geninspilningen er bedre.