Gravatar

#11 mvejen 16 år siden

Commander Keen 2 vil jeg også lige nævne
Gravatar

#12 McPeter 16 år siden

Har kun prøvet demoen, men Bioshock virker ret stemningsfyldt. Fås til pc og ps3.

Det nye Dead Space til ps3 skulle også være mega uhyggeligt - tjek anmeldelsen hos ign.com.

Nåede aldrig selv at spille det men Doom 3 skulle vidst også være ret creepy og mørkt.

Spiller ikke så meget af genren selv da jeg er en kylling. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 elwood 16 år siden

#12 Der er lidt forskel på stemningsfyldt og så uhyggelig, jeg blev ikke for alvor skræmt af BioShock, men det har en fed stemning og atmosphære.

men Ja Dead Space ser ud til og fit the bill.

nu kan jeg ikke lige huske navnet, men den der PSN titel i 12 dele til PS3, ku også være værd og tjekke ud.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 Æsop9000 16 år siden

Alone in the Dark 1 - 1992 (lyden gjorde det meste)
Alien Vs Predator - 1999
Og så til dels: The 7th Guest - 1992

Dog er alle disse af ældre dato og kun til PC.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#15 natterjack 16 år siden

Silent Hill 2 er, uden tvivl, det mest skræmmende spil jeg har prøvet. I modsætning til fx Resident Evil eller F.E.A.R. er det skræmmende ikke chokoplevelser, men psykisk horror. Man har, i spillet, en radio der skratter, når monstrer er i nærheden, man ved altså altid hvornår de kommer, man sidder faktisk og håber på de snart kommer, for spændingen, og det at man ved de er i nærheden, er meget mere skræmmende, end selve oplevelsen af monstret, når det endelig angriber, eller slentrer forbi.

Det er klassisk gyserfilmsteknik, og japanerne er geniale til det. Husker især et stort fængsel, bygget under jorden, hvor man skal ind og undersøge kammeret, hvor fanger blev henrettet. Rummet er helt mørkt, og enormt, man kan ikke se murerne på den anden side, og i midten står en galge. Mens man går rundt derinde hører du lyde i den anden ende af rummet, men der er ingenting, og det er så pisseskummelt. Den dag i dag tør jeg ikke spille det alene.
Gravatar

#16 Highland Park 16 år siden

#15: Hold da kæft det skal jeg prøve! Tak for anbefalingen natterjack! :)

Nu har jeg stort set ikke spillet computerspil de seneste mange år, så jeg spørger lige dumt:
Hvor finder jeg spillet billigst? Kræver det noget særligt? Kører det fint på Vista?
(Æv, hvor har jeg lidt styr på den slags nu...)

Jeg har også engang set en anmeldelse - muligvis i "Troldspejlet" - af et spil, hvor man skulle fotografere spøgelser. Det både lød og så ret uhyggeligt ud. Men jeg aner ikke, hvad det hed. Kun at japanerne endnu engang stod bag. De kan deres kram.

Jeg tør heller ikke se "The Shining" alene, men jeg gør det alligevel. Gang på gang. Psykisk horror af højeste karat. Man vil jo gerne skræmmes fra vid og sans. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 elwood 16 år siden

Jeg har også engang set en anmeldelse - muligvis i "Troldspejlet" - af et spil, hvor man skulle fotografere spøgelser. Det både lød og så ret uhyggeligt ud. Men jeg aner ikke, hvad det hed. Kun at japanerne endnu engang stod bag. De kan deres kram.

Fatal Frame kaldet, Projekt Zero i Europa

Og nu kom jeg i tanker om det spil jeg nævnte før til PSN hed Siren: Blood Curse, det er i 12 dele, som endten kan købes på engang eller i små pakker.

Spillet omhandler et filmhold der tager ud til en village, som sku være hjemsøgt, og ja så sker der ting og sager.

Min fætter har spillet det og siger det godt kan give et par gys, især fordi du har en evne hvor du kan se udfra "de ondes" synsvinkel så du kan se hvad de ser.

læs review lige Her

#18 hehe det var så lidt, og ja der er lavet en del i serien, sågar til Wii! hehe, hvor de kan købes hmm i assoterede forretninger eller online, men de er som sagt til PS2 indtil videre.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 Highland Park 16 år siden

#17: Haha, hvem andre end dig skulle kunne svare så hurtigt på det Elwood. Tak! :D

Hvor køber jeg så det, og kan det passe, at der blev lavet en fortsættelse?
Nåh ja, og har du spillet det? Er det godt?

Man får jo helt blod på tanden og sved på panden af denne tråd...
Gravatar

#19 natterjack 16 år siden

#16 Det var så lidt. :) Vil anbefale du køber det til PS 2, da det er udviklet dertil. Der findes konverteringer til Xbox og PC. Det kan købes ret billigt her: http://www.play.com/Search.aspx?searchtype=allprod...

Kunne være man skulle finde det frem igen.
Gravatar

#20 Highland Park 16 år siden

#19: Sagen er bare den, at jeg ikke har en Playstation. Er konverteringerne ikke gode nok?

Skriv ny kommentar: