Hvis vi alligevel har gang i de gamle titler, så husker jeg især Resident Evil 2 og det første Silent Hill - begge til den første PlayStation.
RE2 er godt nok "survival horror", hvor det i vid udstrækning gælder om at plaffe udøde ned. Men scenografien (den ødelagte by, hvor der tydeligvis er sket noget helt forfærdeligt) og især lyddesignet med susende vind, fugleskrig, zombiestøn og klagende stemmer i baggrunden var simpelthen skræmmende godt. Det gav en fornemmelsen af at være fuldstændigt alene, eneste overlevende i verden. Det står stadigvæk som den mest uhyggelige spiloplevelse, jeg nogensinde har haft. Jeg kan huske, at jeg spillede det med en god kammerat, mens jeg boede på kollegie. Det var mørkt, resten af gangen sov, og vi var hele tiden ved at stoppe, fordi det simpelthen blev *for* nervepirrende - og alligevel ville vi jo gerne se mere.
Silent Hill var uhyggelig af præcis de samme grunde: En spilverden, der var gennemført og virkede ubehageligt overbevisende i sin blanding af det velkendte og det fuldstændigt bizarre og twistede. Jeg husker især skolens kælder som uhyggelig. Nu jeg tænker over det, så fik jeg aldrig spillet nogle af fortsættelserne. Kan være, jeg burde få fat i dem og hente den gamle PS2 ned fra loftet?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Og skaf dig endelig en kat - de er nu dejlige - også under gysere...
Der er bare det med, at jeg bor i lejlighed. Så skulle der mindst være to, så de kunne underholde hinanden. Men katte har jo et naturligt behov for at være udendørs...
Desuden bryder jeg mig ikke om at blive forstyrret, når jeg ser film. Men jeg ved kun alt for godt, at når man har kat, så er det dem, der bestemmer! ;)
#31: Aaargh! Hold op med at tale om sublim uhygge og terror, der driver ned af væggene... jeg kan ikke holde det ud! Det er jo til at få seriøse horrorabstinenser af - også selv om jeg aldrig har spillet de spil.
Apropos terror så er det lykkedes mig at aktivere den coinoffer-reklame, der befinder sig i toppen af Filmz-siden, alt for mange gange indenfor de seneste 5 minutter. Det er alt andet end rart, når man har hovedtelefoner på!
Haha, hvor er I sjove - og flinke! Tak. :) I går fandt jeg også nogle brugeromtaler af PC-udgaven af "Silent Hill 2", og ifølge flere skulle den være på højde med Playstation-udgaven - bortset fra at man desværre ikke kan bruge mus til styringen. Men det går nok. Jeg bestiller nok fra amazon.co.uk, for der kan det skaffes lidt billigere på markedspladsen end hos play.
Men fortsæt endelig snakken om "Silent Hill" og andre uhyggelige spil. Det er fælt hyggeligt.
Synes det lyder som en unik oplevelse, og jeg er blandt andet vild med ideen om at man f.eks. ikke har nogen våben i starten af spillet, og at der er passager hvor man skal flygte i stedet for bare plaffe alt der rør sig.
Her er hvad brugerne på Gamespot siger. Det lyder sgu som et nervepirrende psykologisk gys:
#31 filmz-Le Samouraï 16 år siden
RE2 er godt nok "survival horror", hvor det i vid udstrækning gælder om at plaffe udøde ned. Men scenografien (den ødelagte by, hvor der tydeligvis er sket noget helt forfærdeligt) og især lyddesignet med susende vind, fugleskrig, zombiestøn og klagende stemmer i baggrunden var simpelthen skræmmende godt. Det gav en fornemmelsen af at være fuldstændigt alene, eneste overlevende i verden. Det står stadigvæk som den mest uhyggelige spiloplevelse, jeg nogensinde har haft.
Jeg kan huske, at jeg spillede det med en god kammerat, mens jeg boede på kollegie. Det var mørkt, resten af gangen sov, og vi var hele tiden ved at stoppe, fordi det simpelthen blev *for* nervepirrende - og alligevel ville vi jo gerne se mere.
Silent Hill var uhyggelig af præcis de samme grunde: En spilverden, der var gennemført og virkede ubehageligt overbevisende i sin blanding af det velkendte og det fuldstændigt bizarre og twistede. Jeg husker især skolens kælder som uhyggelig. Nu jeg tænker over det, så fik jeg aldrig spillet nogle af fortsættelserne. Kan være, jeg burde få fat i dem og hente den gamle PS2 ned fra loftet?
#32 Highland Park 16 år siden
Der er bare det med, at jeg bor i lejlighed. Så skulle der mindst være to, så de kunne underholde hinanden. Men katte har jo et naturligt behov for at være udendørs...
Desuden bryder jeg mig ikke om at blive forstyrret, når jeg ser film. Men jeg ved kun alt for godt, at når man har kat, så er det dem, der bestemmer! ;)
#31: Aaargh! Hold op med at tale om sublim uhygge og terror, der driver ned af væggene... jeg kan ikke holde det ud! Det er jo til at få seriøse horrorabstinenser af - også selv om jeg aldrig har spillet de spil.
Apropos terror så er det lykkedes mig at aktivere den coinoffer-reklame, der befinder sig i toppen af Filmz-siden, alt for mange gange indenfor de seneste 5 minutter. Det er alt andet end rart, når man har hovedtelefoner på!
#33 natterjack 16 år siden
#34 Spanner 16 år siden
Hvis de fandtes
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#35 christianhg 16 år siden
Hvilket de, for Highland Park, heldigvis gør :)
#36 natterjack 16 år siden
#37 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#38 Highland Park 16 år siden
I går fandt jeg også nogle brugeromtaler af PC-udgaven af "Silent Hill 2", og ifølge flere skulle den være på højde med Playstation-udgaven - bortset fra at man desværre ikke kan bruge mus til styringen. Men det går nok.
Jeg bestiller nok fra amazon.co.uk, for der kan det skaffes lidt billigere på markedspladsen end hos play.
Men fortsæt endelig snakken om "Silent Hill" og andre uhyggelige spil. Det er fælt hyggeligt.
#39 elwood 16 år siden
nå jeg hopper tilbage til mit TGS.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#40 duuk74 16 år siden
Har haft "Call Of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth" (pc og xbox) i kikkerten i et stykke tid nu. Her er en video anmeldelse:
http://www.gamespot.com/pc/adventure/callofcthulud...
Synes det lyder som en unik oplevelse, og jeg er blandt andet vild med ideen om at man f.eks. ikke har nogen våben i starten af spillet, og at der er passager hvor man skal flygte i stedet for bare plaffe alt der rør sig.
Her er hvad brugerne på Gamespot siger. Det lyder sgu som et nervepirrende psykologisk gys:
http://www.gamespot.com/pc/adventure/callofcthulud...