Gravatar

#21 Highland Park 16 år siden

#17: Tak Elwood, jeg har først nu her læst den del, der omhandler de platforme, "Fatal Frame" er udgivet til.
Ifølge Wikipedia:
The first and second games in the series were released for the PlayStation 2 and Xbox, the third game is only available for the PlayStation 2, and the fourth game has been released exclusively for the Wii.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_Frame

Æv. Jeg bliver sikkert nødt til at købe mig en Playstation en dag. Kan de så også afvikles på PS3?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 wimmie 16 år siden

Uhhh...jeg elsker uhyggelige spil (og film). Har dog desværre ikke selv spillet andet end Silent Hill 2 og 3, og de er ret fede og nervepirrende, hvis man sidder alene.
Jeg har kigget på at en flok spillede et par andre "splatter"-spil, men jeg synes ikke det var specielt uhyggeligt - en anelse nervepirrende med chok-og lydeffekter, men jeg kan langt bedre lide de psykologiske (ligesom på film ;)

Kan i hvert fald anbefale Silent Hill-spillene.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#23 Highland Park 16 år siden

Jeg er helt enig med dig Wimmie. Der findes intet bedre end at blive skræmt fra vid og sans. ;)
Nu har jeg lige siddet og brugt en del tid på at læse om "Silent Hill"-spillene. Især det med at skaberne er inspireret af "Jacob's Ladder" gør mig meget nysgerrig.
Og det lader jo til, at toeren er et af de bedste i serien, så det må jeg hellere få fat på.
Da jeg havde mediesociologi, og vi en dag havde undervisning om interaktion i computerspil, viste min lærer os engang et klip fra et af spillene i serien. Men jeg kan ikke huske hvilket.
Men det drejede sig bl.a. om en scene, hvor (har en vag mistanke om, at det er en spoiler)
en kvinde var overbevist om, at hun kun eksisterede i en drøm.

Ret spooky. Jeg kan stadig tydeligt huske det. Og det kunne godt lyde som om, at det var fra toeren.
Gravatar

#24 elwood 16 år siden

#21 Kommer hel an på om de er på Compatabilty listen.

PS3 Compt...

Som sagt US PS3 de første modeller havde hardware undersøttet emulation af PS2 spil, EU PS3 havde software emulering, men så vidt jeg ved har de hel fjernet PS2 emuleringen fra EU's PS3, ved ikke om det også gælder for US dog.

Det ku godt lyde som Heather fra Silent Hill 3, ikke sikker dog way back jeg spillede de spil

Men hun snakker på et tidspunkt om noget med en drøm

#25 Based on that Info så er der ingen tvil det er SH 3.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 wimmie 16 år siden

Jeg mener det er 3'eren jeg selv har...jeg ville rejse mig og tjekke efter, men der ligger en kat og sover på mig ;)
Men det er den med hende pigen der går rundt i et skummelt og forladt shoppingcenter/forlystelsespark efter at noget grusom er hændt.

På et tidspunkt går man på nogle skinner og det er helt mørkt og tåget omkring én så man ikke kan se mere end ca. et par meter frem - det er ret creepy :D
Gravatar

#26 wimmie 16 år siden

#22 Heather nemlig... ;)
Gravatar

#27 Highland Park 16 år siden

#24: Tak Elwood (oh almægtige "Troldspejlet"-ekspert!). :)

Det ved du bedre end mig. Men det var hvert fald en ret så forstyrret kvinde... det gjorde bestemt indtryk.
Jeg kan da lige supplere med, at
det vist nok er en kvinde, som man har knyttet stærke bånd med undervejs i spillet. Og så bliver hun gradvist mere forstyrret og fjern.

Sådan husker jeg det hvert fald. Min lærer var vildt begejstret for serien.

#25: Hahaha! Hvor sødt. :) Er det Puf?

Mmm... alle de herlige beskrivelser... jeg glæder mig som et skræmt barn!
Gravatar

#28 wimmie 16 år siden

#27 Nej, det er den anden; Panter :)

Jeg er ikke sikker på at det er 3'eren du beskriver, men det er længe siden jeg har spillet det. Men hovedpersonen i den er en helt ung pige (omkring 15 vil jeg tro) med kort lyst hår...
Gravatar

#29 Highland Park 16 år siden

#28: Mener du hovedpersonen i treeren?
Hovedpersonen i toeren er en mand ved navn James Sunderland. Han har modtaget et brev fra sin afdøde hustru Mary Shepherd-Sunderland... men i spillet medvirker der også en kvinde ved navn Maria, som ligner hustruen bortset fra frisuren, tøjsmag og lidt hvad angår personligheden... spooky...

Hmm... men jeg vil jo også gerne have en kat. Måske skulle jeg investere i både "Silent Hill" og en kat? Men har jeg nu også lyst til at blive overrasket og skræmt yderligere fra vid og sans af en fræk kat, mens jeg spiller "Silent Hill 2"? :(

Her er forresten spillets officielle hjemmeside:
http://www.silenthill2.de/auswahl.html#
Gravatar

#30 wimmie 16 år siden

Jep, hovedpersonen i 3'eren er teenagepigen :)

Og skaf dig endelig en kat - de er nu dejlige - også under gysere...

Skriv ny kommentar: