Gravatar

#31 NightHawk 19 år siden

Ray Liotta :

http://www.imdb.com/name/nm0000501/

Er vild med hans kareteritiske dræberblik og gustne ansigtsudtryk. Han blir ofte typecastet som bad guy eller hård type, men han kan også sagtens begå sig i fx drama, Nicky & Gino og komediegenren, Corrina, Corrina. Nogle af de film han har lavet, som jeg mener burde få større opmærksomhed er 2 Film noirs - Phoenix og Inferno, samt sci-fi dramaet - Control, hvor han spiller over for Willem Dafoe og Michelle Rodriguez.

Liotta leverer IMO altid solidt håndværk i sine roller.

Jeremy Piven :

http://www.imdb.com/name/nm0005315/

Et helt eminent dygtigt komisk talent, der ofte dukker op i hans gode ven John Cusacks film i større og mindre bi-roller. Hans bedste film er følgende - To mega fede thrillers/krimier -Judgement Night, Phoenix, 2 herlige sorte komedier - Grosse Point Blank, Very Bad Things, samt de to romantiske komedier - The Family Man og Serendipity.

Jason Priestley :

http://www.imdb.com/name/nm0000594/

Alle kender ham som dengsen Brandon Walsh fra Beverly Hills 90210, men Priestley har både under og efter serien medvirket i en del glimrende film, så som den sorte krimi komedie - Coldblooded hvor han bla. tar livet af stakkels Michael J. Fox. Dramaet - Love and Death On Long Island med John Hurt, den drømmeagtige detektiv film Eye of the Beholder hvor han spiller en rigtig klam stodder, samt revenge thrilleren - The Fourth Angel i endnu en skurkerolle, denne gang over for Jeremy Irons.

Desuden må især fremhæves hans bedste rolle og bedste præstation til dato, som Jack Harper i den i forvejen, IMO, skamløst undervuderede serie - Tru Calling. Han er ganske enkelt forrygende at se på og er næsten, via sin enorme charme, tæt på at overskygge seriens hovedperson Eliza Dushku.

Serien, som jeg mener er dybt originalt skrevet, godt spillet, morsom, spændende og hele tiden formår at dreje sit koncept så det overasker, blev til min store frustration fjernet fra skærmen efter blot 5 episoder i anden sæson. Fatter intet af hvorfor serien ikke fik længere snor i sin tid. Det havde den helt klart fortjent.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#32 NightHawk 19 år siden

Mht. Ray Liotta filmen Inferno, er den også kendt under et andet og bedre navn - Pilgrim.

Og så glemte jeg lige at tilføje en anden af hans mindre kendte film - Unforgettable, som bestemt også er værd at se.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#33 Martindan 19 år siden

Mickey Rourke.

Godt være han har fået lidt mere respekt efter Sin City, men folk sætter ham mest i forbindelse med dårlige film.

folk glemmer tit film som Wild Orchid, Barfly, 9½ weeks og Angel Heart.

samt at han ofte i de dårlige actionfilm han er med oftest er noget af de bedste ved dem...

Get Carter eksempelvis.....
for cryin' out loud......
Gravatar

#34 chandler75 19 år siden

# 33 Enig. Han er også det eneste rigtige lyspunkt som slesk advokat i "The Rainmaker".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#35 Xerxeskosaurus 19 år siden

Gad godt se Bonnie Somerville i andet end serier.
Gravatar

#36 Åkepool 19 år siden

#28 - Helt enig med Toni og hun er også fin i "About a boy"

#33 - Mickey styrer, i de fleste af de film du nævner, med undtagelse af "Vilde Orkideér". Og også i "Motorcykeldrengen", "Chinatown bløder", "Messe for en morder" og "Diner" er han super :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#37 Slettet Bruger [1079697518] 19 år siden

Giovanni Ribisi.

Jeg synes ikke, man hører så meget om ham, når spørgsmål som "Hvem er din yndlingsskuespiller?" bliver stillet, og det synes jeg egentligt, er ret ærgerligt. Han har gjort det virkelig godt i bl.a. "Saving Private Ryan" og "The Gift", og hvem kan da glemme ham som Frank Buffay Jr. i "Friends"? :D
Gravatar

#38 jessup 19 år siden

Der var lige en periode på 5 år hvor Rourke var gud(som Sidse babet siger:) fra midten af 80'erne --> jeg kunne generelt godt unde ham nogle bedre film at være med i.
This is just until June
Gravatar

#39 Martindan 19 år siden

#36 - Harley Davidson & The Marlboro Man - en nostalgisk drengerøvs film.
for cryin' out loud......
Gravatar

#40 Guts 19 år siden

Paul Walker.

Jeg synes han er begyndt tage nogle mere seriøse roller. Glæder mig til at se ham i "Flags of our Fathers".
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"

Skriv ny kommentar: