#5 Enig mht. psykologscenen, men den er så IMO også den eneste lille fedtplet på en ellers perfekt film. Psykologen holder en kort pause på et tidspunkt i monologen, og hvis bare scenen var stoppet der, synes jeg det havde været helt fint.
#10 Forhåbentlig kan den stadig nå at blive droppet...
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Nej, et remake gør bestemt ikke originalen ringere. Og man kan da have lov til at håbe, at alle de unødvendige og mere eller mindre elendige remakes, der produceres, kan anspore folk til at se originalerne.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#14 Nej, et remake gør ikke originalen ringere, og man kan da ganske rigtig håbe på flere så ser originalen. Ikke desto mindre synes jeg der er et element af mangel på respekt (og i hvert fald originalitet) når man forsøger at kopiere filmhistoriens store mesterværker. Man ser jo heller ikke malere forsøge at lave nye versioner af Mona Lisa, eller forfattere genskrive "Forbrydelse og straf".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ikke desto mindre synes jeg der er et element af mangel på respekt (og i hvert fald originalitet) når man forsøger at kopiere filmhistoriens store mesterværker.
Præcis! :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Jeg vil hellere se en film hvor de stjæler med arme og ben fra fortidens værker end en decideret genindspilning - det er toppen af uinspirerethed at lave genindspilninger medmindre de har et litterært værk som udgangspunkt til fælles.
Man kan jo også kalde det en nyfortolkning, og det kan da være ganske spændende at se sådan en, især når der, som i tilfældet Ikiru, er mere end 50 år imellem original og remake.
Synes I da ikke at Peter Jacksons King Kong var en interessant nyfortolkning?
Man kan jo argumentere for at filmmediet har ændret sig så meget, at det svarer til at filmatisere en bog.
Jeg har til gengæld ikke meget til overs for idéen om amerikanske remakes af nyere ikke-amerikanske film.
#11 Benway 18 år siden
#10 Forhåbentlig kan den stadig nå at blive droppet...
#12 filmz-Bruce 18 år siden
#13 Yoda 18 år siden
Hitchcock har højere profetstatus end Muhammed.
Så sandt, så sandt, så sandt :-)
#14 filmz-Spunkmeier 18 år siden
Men en remake gør vel ikke originalen ringere? Tværtimod kan det måske få flere til at se den originale.
#15 Yoda 18 år siden
Nej, et remake gør bestemt ikke originalen ringere. Og man kan da have lov til at håbe, at alle de unødvendige og mere eller mindre elendige remakes, der produceres, kan anspore folk til at se originalerne.
#16 Benway 18 år siden
#17 Yoda 18 år siden
Ikke desto mindre synes jeg der er et element af mangel på respekt (og i hvert fald originalitet) når man forsøger at kopiere filmhistoriens store mesterværker.
Præcis! :-)
#18 jessup 18 år siden
#19 filmz-Spunkmeier 18 år siden
Man kan jo også kalde det en nyfortolkning, og det kan da være ganske spændende at se sådan en, især når der, som i tilfældet Ikiru, er mere end 50 år imellem original og remake.
Synes I da ikke at Peter Jacksons King Kong var en interessant nyfortolkning?
Man kan jo argumentere for at filmmediet har ændret sig så meget, at det svarer til at filmatisere en bog.
Jeg har til gengæld ikke meget til overs for idéen om amerikanske remakes af nyere ikke-amerikanske film.
#20 dyg 18 år siden