Gravatar

#1 filmz-kain 18 år siden

Overskriften sig alt. Hvilket remake, finder I mest unødvendigt?

Jeg starter med remaket af Carpenters "The Fog". Elsker stemningen i den oprindelige, der på ingen måde skabes i remaket.
Gravatar

#2 Yoda 18 år siden

Gus van Sants overflødige genindspilinig af Hitchcocks "Psycho" giver mig stadig røde knopper over hele kroppen, når jeg tænker på den.

Hvordan en instruktør kan finde på at genindspille sådan en film er mig en gåde, og resulatet er da også gudsjammerligt ringe.

En af de få film, jeg rent faktisk væmmes ved (på den dårlige måde).
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 lagoni 18 år siden

Der har været rygter om en genindspilning af The Rocky Horror Picture Show og det tager da prisen som mest unødvendige remake. Tror slet ikke historien og stemningen vil fungere i en ny udgave, det vil bare komme til virke kikset og gammelt. Desuden kan ingen erstatte Tim Curry :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 Benway 18 år siden

#2 Enig. "Psycho" tager vist næsten prisen for mest overflødige remake nogensinde.

Ellers skulle der også være et remake af Kurosawas "Ikiru" på vej, hvilket næsten er lige så slemt. Den oprindelige film er i mine øjne noget nær perfektion, og et af de mest bevægende og inspirerende film nogensinde. Det kan næsten kun gå galt.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5 Patriarch 18 år siden

Enig med Yoda... så slutningen af Gus Van Sants Psycho i fredags. De sidste 15 minutter var nok til at overbevise mig om hvor ringe den var. Jeg har kun set den oprindelige en gang her for et halvt år siden, så det er ikke fordi jeg er verdens største fan.

En af problemerne med filmen er at den simpelthen er for tro mod den oprindelige. Dens film-sprog fungerede i sin tid, og fungere nu stadig fordi den har opnået den status den har. Men når man så laver en ny film i farver, men med da-tidens filmsprog så går det gruligt galt. I dag kan man tilgive Psychos til tider naive og exponerende slutning (psykologen der forklare det hele). Men det virker mega åndsvagt i en ny film hvor et moderne publikum ikke behøver det og er mere vandt til den slags.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Yoda 18 år siden

Ellers skulle der også være et remake af Kurosawas "Ikiru" på vej

Nu giver du mig gådehud...man skal holde nallerne fra "Ikiru"!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#7 Yoda 18 år siden

Har du diskuteret "Psycho" med Bruce, siden du er enig med ham?
Gravatar

#8 Patriarch 18 år siden

Lol "whoops"

Det er så rettet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 Yoda 18 år siden

;-)
Gravatar

#10 Yoda 18 år siden

Slog lige "Ikiru" op på IMDb, og et remake er rent faktisk sat til foreløbig premiere i 2008 :-(

Skriv ny kommentar: