Her sidder jeg saa...! Har set "Bowling for Columbine" et par gange...laest to af hans boeger.... set de fleste af hans programmer...og jeg maa indroemme at jeg synes sgu at han er SEJ!
Maaden han formidler sine holdninger paa og maaden han bare er pisse irriterende overfor de mennesker han er oppe imod. Det synes jeg er cool!
Derfor kunne jeg godt taenke mig at vide om jeg er den eneste med den holdning...eller om der er andre til at bakke mig op??
Han fik dog lidt kritik over hans Oscar tale (hvilket ogsaa er blevet diskuteret herinde)...men jeg synes det var helt iorden de ting han sagde!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Så også Bowling for Columbine og synes godt om det.. jeg lavede så noget research på den.. og der er nogen der mener (og med stærke argumenter) at meget at det er det rene opspind, fordrejning, fortielser, og nærmere fiktion end dokumentar
#3 Han har bla. et 10 timer langt interview med Charlton Heston, hvori han kun bruger de 5 min. der kan støtte hasn eget udsagn. Klippene fra NRA's møder er også blandet sammen: de klip der vises af Heston (from my cold dead hands..) er slet ikke fra mødet i Littleton, men et helt andet sted.
Men ja, det er en underholdende film...
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
#4 Selvfoelgelig er det kortet ned saa det viser og understreger det Michael Moore mener. Men stadig er der da mange ting der ikke kan vaere opspind. Mange af tingene er facts. Og igen saa er det vel i og for sig ligegyldigt hvor Charlton Heston har sagt de forskellige ting...hovedsagen er vel at han har den holdning til tingene som han har!?
Og ja...underholdende film..
Jeg har set noget af hans serie "The Awful Truth", det var ret mærkeligt. Der var fx børsmæglere og andre med høj indkomst der skulle kaste lagkager efter fattige og hjemløse for at de fattige kunne få penge... Og så tilbød han alle at bytte deres sorte pengepung med en orange, så politiet ikke tog fejl af en pung og en pistol og skød på ejeren(der var vist blevet dræbt nogle mennesker netop på grund af denne misforståelse). Han overdrev af og til, så til sidst virkede det lidt som en parodi på ham selv, selv om det egentlig var nogle seriøse emner han tog op.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#5 Det er da ikke ligegyldigt hvad Charlton Heston har sagt, og især, hvor han har sagt det. Har har ret til at have den holdning han har, hvilket er at amerikanerne skal have lov til at eje våben for at føle sig sikre. Det Michael Moore er pissed over er, at de er mødt op og har holdt et gun-ralley i Littleton dagen efter skoleskyderiet. De klip de viser giver det indtryk at Heston har stået og ssagt From my cold dead hands! dagen efter, hvilket han ikke gjorde. Der er ikke nogen af de klip der vises der viser hvad Heston sagde i Littleton. Manipulation.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
#8 Har laest det...! Og det er sikkert rigtigt nok!
#7 Han er da ligesaa sur over at det er saa let at faa et vaaben i USA og de ikke er sikrede...at boern bare kan tage dem med i skole og skyde hinanden! Det er da ligesaa meget det der er essensen i det han fortaeller. Og da Charlton Heston bliver gaaet paa klingen, skrider han fra interviewet. Det viser da ogsaa lidt at Moore har ret i det han siger.!
Har du læst det hele? mener også der kommenteres på heston interviewet... eller også er det en anden side. Der bliver der ogsp forklaret hvordan der snydes med vinklerne på en måde der ikke kan lade sig gøre. Med andre ord er der hvor heston går væk, og det som more råber til ham ikke filmet samtidigt.
#1 Guts 22 år siden
Maaden han formidler sine holdninger paa og maaden han bare er pisse irriterende overfor de mennesker han er oppe imod. Det synes jeg er cool!
Derfor kunne jeg godt taenke mig at vide om jeg er den eneste med den holdning...eller om der er andre til at bakke mig op??
Han fik dog lidt kritik over hans Oscar tale (hvilket ogsaa er blevet diskuteret herinde)...men jeg synes det var helt iorden de ting han sagde!
#2 Patriarch 22 år siden
#3 Guts 22 år siden
Har dog ikke lige hoert de udtalelser! Men jeg skal da lige undersoege det!
Kan dog ikke lige se hvor der skulle vaere loegn med i spillet henne??
Men igen...jeg kigger lige paa det!!
#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
Men ja, det er en underholdende film...
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#5 Guts 22 år siden
Selvfoelgelig er det kortet ned saa det viser og understreger det Michael Moore mener.
Men stadig er der da mange ting der ikke kan vaere opspind. Mange af tingene er facts.
Og igen saa er det vel i og for sig ligegyldigt hvor Charlton Heston har sagt de forskellige ting...hovedsagen er vel at han har den holdning til tingene som han har!?
Og ja...underholdende film..
#6 lagoni 22 år siden
#7 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#8 Patriarch 22 år siden
#9 Guts 22 år siden
Og det er sikkert rigtigt nok!
Han er da ligesaa sur over at det er saa let at faa et vaaben i USA og de ikke er sikrede...at boern bare kan tage dem med i skole og skyde hinanden! Det er da ligesaa meget det der er essensen i det han fortaeller.
Og da Charlton Heston bliver gaaet paa klingen, skrider han fra interviewet. Det viser da ogsaa lidt at Moore har ret i det han siger.!
#10 Patriarch 22 år siden
[edit] Her.. et link fra sidedn linker til dette http://www.hardylaw.net/hestonfilming.html