Gravatar

#201 MOVIE1000 15 år siden

60 - 51

60 - The last king of scotland
59 - Saving private ryan
58 - Harry Potter og fønixordenen
57 - Death race (2008)
56 - Edward saksehånd
55 - Toy Story
54 - Harry Potter og fangen fra azkaban
35 - Charlie og chokolade fabrikken
52 - Nat på museet
51 - Madagascar 2

Harry Potter og fønixordenen er ikke den bedste HP film, men heller ikke den værste, den fanger universet ret godt, men det er som om det bare skal hurtigt overståes, jeg kan godt lide at vi for første gang ser en rigtig troldmands kamp.

Death race blev jeg virkelig overrasket over, den holder sig utrolig meget til en muglig fremtid, som jeg også har nævnt tidligere fængselsfilm er lige mig, og det gør denne her utroligt godt, i stedet for at sidde bag tremmer har de en vis respekt over for hinanden og de går rundt og arbejder på biler ligesom de har lyst til, som i det rigtige liv ikke ville fungere tror jeg, det er også lidt plat at de kvindelige forbrydere skal have JORDENS største patter, men filmen er jo også en drengerøvs film og det gør den utrolig godt.

Edward saksehånd en af Johnny Depps bedste film præsentationer, jeg forstår virkelig ikke hvordan han kan spille den rolle så godt, en robot med sakse, den minder vil egentlig en del om pinochio, men hvis det ikke er Johnny Depps beste film, så er det ihvertfald Tim Burtons bedste film.

Toy Story er en af de bedste Pixar film der er lavet, Pixar de kan bare det der med at sætte liv til alle muglige ligegyldige ting, og når de viser det giver tingene ligepludselig mening, jeg synes at Toy story 2 var en god efterfølger, men den blev lidt ødelagt synes jeg, med at man skulle se Woodys familie, jeg glæder mig til 3eren, den ser ud til at blive helt anderledes, men samtidigt med de samme roller, og for lige at gøre en ting klart Potato head er den bedste figur i de film:)

Harry Potter og fangen fra azkaban satte virkelig fut i HP serien, jeg kom mere i stemning ved at se denne her, i forhold til de 2 første, men den blev ikke accepteret af mig i starten jeg ville se den næste for lige at fatte at de har lagt stilen om, jeg brød mig heller ikke om Michael gambon som Dumbeldore, men så begyndte jeg at forstå at der skulle mere liv i Dumbeldore, den gamle var også en smule kedelig at se på, men han kunne ikke gøre for at han døde RIP Richard Harris.

Madagascar 2 blev jeg utrolig overrasket over, den slog virkelig 1eren, den var sjovere og historien virkede mere spændende, og dejligt at se den gamle dame igen, hun minder godt nok om ens egen Bedste mor, jeg håber der kommer en 3er, helt klart min ynglings scene fra 2eren
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#202 Åkepool 15 år siden

Godt at se "Edward saksehånd" på din liste. Skidt at se "Madagascar 2" på den, for den var godt nok elendig.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#203 Wangsgaard 15 år siden

60 - The last king of scotland
58 - Harry Potter og fønixordenen
56 - Edward saksehånd
55 - Toy Story
35 - Charlie og chokolade fabrikken

Disse film er fantastiske og vil nok være på min egen liste, især charlie og chokolade fabrikken er i top 10 for mig.

54 - Harry Potter og fangen fra azkaban
59 - Saving private ryan

Gode film men ikke i top klasse

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#204 MMB 15 år siden

Kan du seriøst bedre lide Harry Potter og Fønixordenen end Harry Potter og Fangen fra Azkaban? :)

Der er jeg lodret uenig, for jeg mener Fønixordenen er seriens dårligste film.

I modsætning til dig, kan jeg bedre lide den gamle Dumbledore, der ligner den Dumbledore, jeg har forestillet mig fra bøgerne.
Gravatar

#205 MOVIE1000 15 år siden

#204 jeg synes han virkede alt for kedelig, men det er nok også fordi man ser den nye dumbeldore udføre mere magi
Gravatar

#206 Lord Beef Jerky 15 år siden

#204 Har du set Goblet Of Fire? Det er ikke kun seriens dårligste film, men det er i mine øjne den eneste direkte elendige film i serien.

Jeg har ikke set The Last King Of Scotland, men jeg er ret sikker på, at det er en god film. Saving Private Ryan er i mine øjne patriotisk og sentimental ligegyldigt sludder, og Charlie Og Chokoladefabrikken samt Nat På Museet 2 anser jeg som meget middelmådige film. Derimod kan jeg, modsat Foeller, godt lide Harry Potter Og Fønixordenen (Yates udforsker i langt højere grad Harry Potter som person end blot at fokusere på det lettere fjollede magi man så førhen i serien). Harry Potter Og Fangen Fra Azkaban er også en af de bedste film i serien, og Edward Saksehånd samt Toy Story er topklasse!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#207 MMB 15 år siden

Da de to første film kom ud havde man klart det indtryk fra bøgerne, at Dumbledore var indbegrebet af en hyggeonkel, og der passer den gamle Dumbledore rigtig godt ind. Senere (blandt andet i 5'eren) finder vi så ud af, at han ikke altid er en hyggeonkel. Der passer den nye Dumbledore rigtig godt ind. Så tja, hans død er måske ikke det værste, der kunne ske. Filmene taget i betragtning.

Men hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok stadig ville den gamle, da han ligner den Dumbledore, jeg oprindeligt havde forestillet mig fra bøgerne.

Ja, jeg har set alle Harry Potter filmene flere gange. Jeg synes langt fra det er en elendig film, tværtimod. Jeg synes den hører til seriens bedre halvdel.

Jeg synes, at Harry Potter og Fønixordenen bæger alt for meget præg af, at der skulle kortes +900 sider ned til en film. Det er seriens længste bog, der er blevet til seriens korteste film. Sådan burde det ikke være! Filmen springer alt for let og vigtige ting.

Fangen Fra Azkaban er til gengæld min yndlingsfilm i serien.
Gravatar

#208 Wangsgaard 15 år siden

Synes også yates der den bedste til at instruere HP-filmene, og synes harry potter og fønxiordenen er den beste i serien og nr. 3 er den dårligste. Synes stagidvæk den er god, bare ikke lige så god som de andre.

Kan også meget bedre lide den gamle dumbledore og synes den nye er absolute rige og slet ikke som jeg forstillede mig dumblore i bøgerne. Men har lært at leve med det.

Jeg er holdt op med at sammenligne bøger vs. film for bliver kun skuffet og ja film nr. 5 manglede meget. Det er den bedste bog efter min mening. Synes nr. 5 er den bedste film.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#209 Lord Beef Jerky 15 år siden

#207 Jeg har aldrig læst bøgerne, og kommer aldrig til det (på nær hvis jeg skal læse dem højt for mine fremtidige børn en dag), så det sammenligningsgrundlag vil aldrig bære præg af filmoplevelserne for mig. Jeg ser derimod alle filmene som meget individuelle film (modsat de fleste her på filmz) og synes der er en enorm forskel i tone og fokus fra film til film. De to første er dog meget ens og meget børnede, den tredje er meget eventyrlig, den fjerde er en rodet omgang teenagesludder og de 2 sidste kapitler har været mere dystre og karakterdrevne, hvilket er noget jeg ofte eftersøger i film som disse. Den seneste er min klare favorit i serien, og jeg synes Yates har en fremragende vision af Harry Potter-universet, hvor der netop bliver lagt en dæmper på det eventyrligt storslåede, og karaktererne samt historien er blevet meget mere detaljerigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#210 MOVIE1000 15 år siden

#209 jeg ville gerne have forklaret det med HP coblet of fire hvorfor du ikke kan lide den, fordi når jeg ser den er det den bedste i serien og den hænger mere sammen end de andre.

Skriv ny kommentar: