Gravatar

#71 MOVIE1000 15 år siden

110-101

110 - House on the haunted hill
109 - Rat race
108 - Eagle eye
107 - Army of darkness
106 - Seraphim falls
105 - Drillbit taylor
104 - Merlin (1998)
103 - Demilition man
102 - Goldfinger
101 - Panic room

Hause on the haunted er nok den bedste gyser film for hjemsøgte huse jeg har set, det er rigtig spændende/uhyggeligt at følge spøgelses lægen, hvor man blandt andet får at se hvilke forfærdelige ting han lavede i sit tidligere liv.

Rat race er en meget vellykkede komedie, især dejligt at se så mange velkendte ansigter, en af de sjoveste ting der sker i filmen for mig er nok, joken med Hitler, eller når John cleese fyrrer en joke af men skrald griner alt hvad han kan selv af den.

Drillbit Taylor er nok Owen Wilsons bedste film til dato, jeg elsker simpelhen den film, i starten prøver han på at snyde drengene, men alligevel føler han et stærk venskab komme. Jeg ser filmen som en Superbad: The beginning fordi selv tingene i filmen minder en hel del om Superbad, som i øvrigt også er en rigtig go komedie.

Merlin (1998) er et fantastisk eventyr og nok også den bedste film lavet om Merlin, selvom den varer 2 t 30 min er den slet ikke langtrukket på noget tidspunkt, det er fedt at se hele hans liv, fra da han lærer at blive en ung troldmand til han er en gammel troldmand, synes også at det her er Sam Neils bedste film.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#72 wimmie 15 år siden

Godt at se Army of Darkness på listen :D

Derudover er Demolition Man og Panic Room et par fine film - Demolition Man er i sandhed en guilty pleasure :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#73 Lord Beef Jerky 15 år siden

#71 Jeg går ud fra du mener den originale House On Haunted Hill?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#74 Highland Park 15 år siden

#73: Det tror jeg ikke, at han gør. Indtil videre har der ikke været nogle ældre titler på listen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#75 rockysds 15 år siden

Han er dog tilbage i 1964 i dag med Goldfinger.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#76 Highland Park 15 år siden

#75: Ja, det overså jeg. :)
Gravatar

#77 MOVIE1000 15 år siden

okay jeg vidste ikke House on the haunted hill var en genindspilning.
Creepshow er da også ved at være ret gammel.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#78 Lord Beef Jerky 15 år siden

Der kommer sikkert også en genindspilning af Creepshow snart.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#79 Highland Park 15 år siden

MOVIE1000 (77) skrev:
Creepshow er da også ved at være ret gammel.

Det håber jeg da ikke, for det ville have vidtrækkende konsekvenser for min selvopfattelse... :/

#78: Indtil videre drejer det sig vist kun om en fjerde del i serien:
http://www.imdb.com/title/tt0485887/
Gravatar

#80 wimmie 15 år siden

Argh...du stjal mit indlæg ;p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: