Har From Dusk Till Dawn egentlig været nævnt? Den fucker da rimelig meget med folks forventning fra det ene øjeblik til det andet, skulle jeg mene ... Desværre havde jeg fået at vide, hvad filmen gik ud på, inden jeg så den, men jeg har hørt rigtig mange snakke om, hvordan de bare sad med åben mund og polypper, da
alle pludselig blev til vampyrer midtvejs.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Men det er ikke just en film der kræver nærmere eftertanke bagefter (for detaljer), fordi der er sket noget drastisk? Twistet er skægt, men "drejninger" findes i mange film. Så er Million Dollar Baby vel også en mindfuck film?
#89 - delvist enig mht. 'Wanted'. ikke nok med det er en fantastisk actionfilm, den har altså også en bundklang af politisk ideologi og religiøs fanatisme. Hvis man selvfølgelig 'tør' tilegne en film som den sådanne aspekter.
Pga. dens ret afslappede stemning ville dog slet ikke betragte den som en 'mindfuck' film
Oh damn, ikk' ros den film pls. Sjældent har jeg været så skuffet over en film. Bevares, der var nogle fede action scener, men det er sgu bare ikke godt nok når de kunne have fået så meget mere ud af det materiale de havde at arbejde med. Tegneserien var SÅ fed og i den grad et mindfuck, jeg ville ønske at instruktøren havde haft mod til at gå hele vejen og have lavet en film der var tro mod det originale værk, filmen kunne virkeligt have været blevet noget særligt og (lige som tegneserien) have taget røven på hele superhelte genren.
Herzogs "Også Dværge Er Begyndt I Det Små" og selvfølgelig Häxan af Benjamin Christensen. gerne den der version med jazz og burroughs.
Om Greenaway: er der virkelig nogen af jer som kan skabe nogen form for kontakt med hans film? Jeg føler mig i hvert fald i meget ondt og postmoderne selskab.
#91 Babo Rises 14 år siden
Det vil jeg mene passer på Den Sjette Sans :)
#92 Bruce 14 år siden
#93 evermind 14 år siden
#94 Babo Rises 14 år siden
Men det er ikke just en film der kræver nærmere eftertanke bagefter (for detaljer), fordi der er sket noget drastisk? Twistet er skægt, men "drejninger" findes i mange film. Så er Million Dollar Baby vel også en mindfuck film?
#95 RasmusFL 14 år siden
Pga. dens ret afslappede stemning ville dog slet ikke betragte den som en 'mindfuck' film
I sin tid skrev jeg det sådan her:
http://www.scope.dk/forumemne/58985-hvisken-og-raa...
#96 jessup 14 år siden
joker du? husker den overhovedet ikke som banebrydende.
#97 Bruce 14 år siden
#98 Mr. Orange 14 år siden
Oh damn, ikk' ros den film pls. Sjældent har jeg været så skuffet over en film. Bevares, der var nogle fede action scener, men det er sgu bare ikke godt nok når de kunne have fået så meget mere ud af det materiale de havde at arbejde med. Tegneserien var SÅ fed og i den grad et mindfuck, jeg ville ønske at instruktøren havde haft mod til at gå hele vejen og have lavet en film der var tro mod det originale værk, filmen kunne virkeligt have været blevet noget særligt og (lige som tegneserien) have taget røven på hele superhelte genren.
#99 KimAceNielsen 14 år siden
Men deler absolut passionen!! :)
Vil lige nævne Funny Games!
Det er egentlig en meget 'lige ud ad landevejen' film, INDTIL cirka halvvejs igennem!
Se den - den er helt sikkert tiden værd.
#100 Fellaheen 14 år siden
Om Greenaway: er der virkelig nogen af jer som kan skabe nogen form for kontakt med hans film? Jeg føler mig i hvert fald i meget ondt og postmoderne selskab.