Cypher (Har ikke set endnu, nogen der kan anbefale den?)
Jeg ved ikke om jeg vil kalde den et mindfuck - nok mere et plottwist-på-plottwist film. Men den kan fint ses. Ikke det store mesterværk.
JokerzReality (1) skrev:
Night Watch (Har ikke set endnu, nogen der kan anbefale den?)
Her går jeg ud fra at vi taler den russiske "Nochnoy dozor". Jeg vil ikke anbefale den og jeg vil slet ikke kalde den et mindfuck - mere en Matrix-møder-Underworld. Instruktøren lavede jo senere filmatiseringen af "Wanted" og stilen er lidt den samme.
Af andre nævneværdige instruktører har vi Bergman, Brakhage, Buñuel, Fassbinder, Godard, Kiarostami, Jodorowsky, Malle, Ôshima, Resnais, Viola og mange andre
#13: Første gang jeg så filmen kendte jeg intet til Pink Floyd udover den ene sang som alle kender. Så det er helt sikkert at jeg ikke havde den rette indgang. Da jeg så den igen nogle år senere fik jeg langt mere ud af den. Da havde jeg også haft fornøjelsen af at nyde albummet. Det er en fantastisk plade og en fantastisk film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg tror i overser en af de største af alle: belgiske 'Spoorloos' fra 1988.
Filmen er ikke særlig kendt i offentligheden, men har både fået Criterion-behandling og skulle ifølge Stanley Kubrick være en bedre psykologisk gyser end hans egen 'The Shining'.
Ser man på IMDB's message boards opfordres der nærmest til, at man tager sit fremtidige liv til genovervejelse før man ser filmen og får et chok.
Jeg har endnu ikke set den, men vil gøre alt, hvad jeg kan, for at skaffe den nu.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#11 Collateral 14 år siden
#12 tiany 14 år siden
Jeg ved ikke om jeg vil kalde den et mindfuck - nok mere et plottwist-på-plottwist film. Men den kan fint ses. Ikke det store mesterværk.
Her går jeg ud fra at vi taler den russiske "Nochnoy dozor".
Jeg vil ikke anbefale den og jeg vil slet ikke kalde den et mindfuck - mere en Matrix-møder-Underworld. Instruktøren lavede jo senere filmatiseringen af "Wanted" og stilen er lidt den samme.
#13 Antlion 14 år siden
Nja. Hvis man har gennemlyttet albummet inden, burde man ikke have problemer med at forstå filmen.
#14 Skeloboy 14 år siden
Viola var et nyt navn :)
#15 mr gaijin 14 år siden
Den ultimative mindfuck film er og bliver "Kiss Me Deadly" fra 1955. Det er et af de fedeste noir-mysterier lavet.
Play har den til 30 kroner inklusiv fragt.
Her er traileren:
#16 Collateral 14 år siden
#17 Kiksmann 14 år siden
The saltonsea er ganske underholdende.
#18 Bruce 14 år siden
#19 filmzkim 14 år siden
#20 RasmusFL 14 år siden
Filmen er ikke særlig kendt i offentligheden, men har både fået Criterion-behandling og skulle ifølge Stanley Kubrick være en bedre psykologisk gyser end hans egen 'The Shining'.
Ser man på IMDB's message boards opfordres der nærmest til, at man tager sit fremtidige liv til genovervejelse før man ser filmen og får et chok.
Jeg har endnu ikke set den, men vil gøre alt, hvad jeg kan, for at skaffe den nu.