Gravatar

#81 Babo Rises 14 år siden

Du har det altså med at få dig selv til at lyde dummere end du tydeligvis er. Mener du virkelig det, du skriver her, kussemand? :)
Gravatar

#82 RasmusFL 14 år siden

Hvert et ord :)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#83 Antlion 14 år siden

#80:

Skal dit indlæg forstås sådan, at de nævnte film er de eneste, du har set af ham? I så fald er det i hvert fald ikke størstedelen. Hvis jeg skulle kvantificere min mening om Greenaways filmografi, vil en ikke-argumenteret rangering af hans film se således ud:

1. The Falls
2. A Zed & Two Noughts
3. A Walk Through H: The Reincarnation of an Ornithologist
4. Drowning by Numbers
5. Prospero's Books
6. Vertical Features Remake
7. The Draughtsman's Contract
8. The Baby of Mâcon
9. The Cook the Thief His Wife & Her Lover
10. Death in the Seine
11. Darwin
12. Rembrandt's J'Accuse...!
13. The Tulse Luper Suitcases, Part 2: Vaux to the Sea
14. The Belly of an Architect
15. Nightwatching
16. The Pillow Book
17. A TV Dante
18. The Tulse Luper Suitcases, Part 1: The Moab Story
19. Four American Composers
20. 8 ½ Women
21. The Tulse Luper Suitcases, Part 3: From Sark to the Finish

Korfilmene på under 40 minutter blev ikke medregnet, men disse udgør i sig et meget interessant og eksperimenterende katalog.
Gravatar

#84 Antlion 14 år siden

Til JokerzReality:

Jeg vil i øvrigt anbefale dig at starte ud med "The Draughtsman's Contract", hvis du overvejer at give dig kast med Greenaway.
Gravatar

#85 evermind 14 år siden

Hm, kunne da være, man lige skulle tjekke Kiss Me Deadly nærmere ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#86 JannikAnd 14 år siden

#83 - Jeg har set yderligere 3-4 stykker i undervisning, men de står ikke så stærkt i hukommeren.
Gravatar

#87 Skeloboy 14 år siden

Det største mindfuck, jeg stadig har set på film, er i slutningen på Alejandro Jodorowskys Holy Mountain.

Men jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg selv vil definere begrebet...nok nogenlunde sådan her:

Mindfuck = film, der roder med din hjerne eller tager fuldstændig uventet OG ukonventionelle drejninger. Et godt twist (Se7en, 6. sans etc.) er ikke mindfuck i min verden.

Antichrist er et stort mindfuck IMO.
Gravatar

#88 Babo Rises 14 år siden

Det er Sjette Sans i min bog. Slutningen sætter filmen i nyt perspektiv, hvor du netop er narret fra starten. En af de største twist-film vil jeg mene. Se7en er jeg enig i. Overrasker mod slut, men har ikke til intention at narre en som sådan.
Gravatar

#89 elwood 14 år siden

Vil ikke sige Wanted er et stort mindfuck, men filmen har et lille "xtra" lag når man ser den anden gang.

Og så lige en spoiler tag for filmens handling

Da man finder ud af at Cross er Wesley's Far, og ikke en af the bad guys, så anden gang ser man en far der prøver på og redde sin søn fra og falde i klør'ene på The Fraternity, det ikke noget stort wohaa moment, men synes aligevel det var en lille cool detalje de havde lavet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#90 Skeloboy 14 år siden

Babo Rises (88) skrev:
En af de største twist-film vil jeg mene

Ja, men jeg vil ikke mene, at et twist er det samme som et mindfuck.

Edit: aaarh, nu læste jeg rigtigt :) men ville nok alligevel ikke mene, at 6. sans er et mindfuck...

Skriv ny kommentar: