Jeg er en stor fan af Hayao Miyazakis film og har sat samtlige af hans film. Blandt de af hans film jeg værdsætter højest, er Mononoke Hime (Princess Mononoke). Det vil være en fantastisk oplevelse at se den i biografen, og jeg ved, jeg ikke er den eneste på dette forum, der har det på samme.
Nu kommer jeg så til hele grunden til jeg oprettede denne tråd: den 9. september blev der her på sitet, oploadet en dansk subbet trailer til filmen og er der nogen her, som kan svarer mig på, om den omsider kommer til Danmark? Kan vi omsider få vores ønske om at se en af Miyazakis største værker, hvis da ikke et mesterværk, at se i de danske biografer?
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Jeg tror også, jeg tager et smut i biografen for at gense denne fantastiske film. Det er også klart min favorit Miyazaki og endda også min favorit animationsfilm of all time!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Sammen med Grand Teatret inviterer Ekko til snigpremiere på Hayao Miyazakis mesterværk Prinsesse Mononoke i efterårsferien.
Ekkos faste skribent Jakob Stegelmann — der også er kendt fra Troldspejlet — er Miyazaki-kenderen over dem alle. Så det er naturligvis ham, der har fået æren af at introducere Hayao Miyazakis gennembrudsfilm Prinsesse Mononoke, når den får snigpremiere i Grand Teatret søndag den 24. oktober.
Prinsesse Mononoke udspiller sig i Muromachi-perioden i Japan. Krigeren Ashitaka er blevet bidt og inficeret af et uhyrligt væsen og må rejse væk for at finde en kur. Han havner midt i en ødelæggende konflikt mellem et lille minesamfund og den omkringliggende skov, som har sit eget liv, og som med næb og kløer bekæmper de mennesker, der ødelægger naturen.
Skovens forkæmper er Prinsesse Mononoke, en pige, som er opfostret af ulve. Naturen er besjælet af træånder og dyreguder, og eventyret har — som altid hos Miyazaki — økologisk kant. Læg dertil de mest fantasifulde væsner og scenerier samt instruktørens vanligt suveræne håndtegning, og man har opskriften på en animationsfilm i verdensklasse.
Visningen finder sted i Grand Teatret søndag den 24. oktober kl.19.00. Billetter sælges til særprisen 65 kr. stykket.
Billetter bestilles på tlf. 33151611 eller på www.grandteatret.dk — find filmens titel i højremenuen ´Genvej til billetbestilling´.
#1 neran 14 år siden
Nu kommer jeg så til hele grunden til jeg oprettede denne tråd: den 9. september blev der her på sitet, oploadet en dansk subbet trailer til filmen og er der nogen her, som kan svarer mig på, om den omsider kommer til Danmark? Kan vi omsider få vores ønske om at se en af Miyazakis største værker, hvis da ikke et mesterværk, at se i de danske biografer?
#2 Benway 14 år siden
#3 neran 14 år siden
#4 tiany 14 år siden
Fredag den 17. september kl.11.30 i Palads
og
Søndag den 19. september kl.10 i Grand Teatret
#5 neran 14 år siden
#6 Lord Beef Jerky 14 år siden
#7 Highland Park 14 år siden
Jeg går ud fra, at den vises med original tale.
#8 El vez 14 år siden