Gravatar

#201 MOVIE1000 11 år siden

NightHawk (200) skrev:
(2) tusindbenets forsøg på at snuppe et hårdt tiltrængt kompas fra en flok pirater, da de er strandet på nordpolen (her er der i øvrigt en herlig reference til "The Nightmare Before Christmas"s Jack Skellington) og (3) da græshoppen spiller violin på taget af den store fersken, hvilket er synes jeg en meget smuk og stemningsfuld scene, der også samtidig fornemt illustrerer filmens mange stemningsmæssige nuancer.

Hehe faktisk rigtig mhs til Jack, jeg tænkte bare at jeg så forkert :) hehe
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#202 MOVIE1000 11 år siden

134: Sweeney Todd

For lige at få det helt på plads, så er det denne udgave jeg har lagt på plads 134:

Det her var faktisk første gang jeg så og hørte om den morderiske barber Sweeney Todd. Og det undrer mig rigtig meget endda, hvorfor der ikke er lavet flere udgaver, fortsættelser eller nu når de er ved at lave en tvserie om Hannibal hvorfor så ikke gøre det emd Sweeney Todd?. Sweeney Todd er nok en af de mest interessante mordere jeg har set på film, som jeg gerne vil se mere til og få mere at vide om.

Miljøet og befolkningen omkring hans barbar salon er mindst ligeså interessant som ham selv. De finere folk eller de fattige, men ligeså vigitg er hvorfor hver enkel person han slår ihjel skal dø. Han har så mange følelser som han ikke kan holde inde og det gør Ray Winstone fantastisk.

Godt nok er det her en tvfilm fra BBC, men den har klaret det her mindst 100 gange bedre end Tim Burtons version, som jeg har nævnt en del tidligere jeg er ikke den store musical tilhænger, men lige i det her univers hænger det ikke rigtig sammen, måske som et musical stykke, men på film fungerer det bare ikke, når det er Sweeney Todd. Og jeg synes også det er et godt bevis på at et stort budget og et kendt cast ikke altid levere varen.

Jeg elsker thriller/horror/gysere hvis bare hovedpersonen/the bad guy er interessant både med være måde, baggrund, udseende, mordvåben hvis bare alt det giver mening er det en perfekt film for mig og det er især Sweeney Todd.
Gravatar

#203 Åkepool 11 år siden

MOVIE1000 (202) skrev:
134: Sweeney Todd

Endnu en jeg mangler at se.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#204 Ispep 11 år siden

Jeg nyder selv Sweeney Todd. Virkelig fed atmosfære den har.
Gravatar

#205 Lord Beef Jerky 11 år siden

EDIT - hov, så slet ikke, at det ikke var Burtons Svinet Todd film. Den har jeg slet ikke set, men vil da prøve at få fat i, hvis både du og Pepsi roser den sådan.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#206 Ispep 11 år siden

Hov, jeg overså sgu en vigtig detalje her. Troede du snakkede om Burton's version. Jeg har ikke set tv-filmen, men er ret begejstret for Burtons dystre og atmosfæriske fremstilling af Todd. Musical eller ej.
Gravatar

#207 Lord Beef Jerky 11 år siden

#206 Vi må lære at læse inden vi reagerer!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#208 Ispep 11 år siden

Jep :D Jeg vil dog lige give et råd til Movie, og skrive den fulde titel på filmen, og måske skrive tv-film i parentes samt årstal :D Det vil hjælpe at få de basale informationer med det samme. Ikke noget han skal, men blot en tanke.
Gravatar

#209 MOVIE1000 11 år siden

Ispep (208) skrev:

Jep :D Jeg vil dog lige give et råd til Movie, og skrive den fulde titel på filmen, og måske skrive tv-film i parentes samt årstal :D Det vil hjælpe at få de basale informationer med det samme. Ikke noget han skal, men blot en tanke.

Det er vel ikke nødvendigt når jeg linker til den i næste sætning?
Og det var meningen ikke at skrive det i selve titlen for at få folk til at læse hvad jeg bruger tid på at skrive ;)
Gravatar

#210 Ispep 11 år siden

Jeg tror ikke du får flere læsere ved at undlade filmens fulde titel samt årstal, blot flere misforståelser hehe. Ej, må du helt selvom. Det var blot et venligt råd, da jeg synes bedre at holde styr på hvad der skrives om. Jeg kunne godt lide BNs struktur i hans topliste.

Skriv ny kommentar: