Sidder i min månedlige kramper fordi det er ved at være lang tid siden jeg har købt en film :P
Så jeg sidder og tjekker nettet for at finde nogle film jeg måske kunne købe.. men kan ikke rigtig bestemme mig, jeg har hørt så meget godt om så mange film.. men her er lige nogle titler som jeg vil høre om i synes er værd at købe:
Manhunter Duellen Memento True Romance Requiem for a dream War of the Worlds (fra 1950'erne)
bare lige nogle enkelte titler, men er de værd at købe nogle af dem????? Hvis ikke de der er værd at købe hvad skal man så købe.. bare fyr løs med nogle film: gamle som nye.. i dont care, i like em all (mostly :P)
"Duellen" bør man eje, ikke mindst fordi det er Steven Spielbergs rigtige debut-film. Det er samtidig en rigtig spændende og enerverende film.
"Memento" er en moderne klassiker, som vender fortællerkunsten på hovedet og viser hvad filmmediet er i stand til. Bør ligeledes ejes.
"Requiem for a Dream" er en fantastisk film om livet på stoffer, men er ret rå og ikke for enhver smag. Bør dog ses i hvert fald én gang.
"Manhunter" er en effektfuld thriller, der er blevet genskabt i "Red Dragon", der er en mere ambitiøs film, som dog alligevel ikke er bedre en originalen.
"True Romance" er en udmærket film, men ikke et must i en filmsamling. Filmen har oprindeligt manuskript af Quentin Tarantino, men manuskriptet er blevet noget udvandet og Tarantino har da også taget afstand til filmen. Ikke noget mesterværk, men helt klart underholdende. "Tarantino Light".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ok takkeR! Regner med at det bliver Duellen der ryger ind i samlingen næste gang så.. for husker da stadig da den lige blev anmeldt her på filmz.dk, der var der rigtig mange positive udtalelser! Så Duellen blir det :D
Endnu engang taK.. Men til alle jer andre.. bare fyr løs med jeres meninger for jeg har dog ikke købt noget endnu så kan da stadig blive overbevist om noget andet :)
Mht Manhunter vil jeg istedet anbefale den engelske 2-disc der har et helt fantastisk transfer og glimrende lyd på theatrical cut. Dir cut er også at finde på udgivelsen, dog med forringet kvalitet, da man ikke længere har adgang til ordenligt kildemateriale.
Mht de andre film på din liste, springer Memento mest i øjnene efter min mening. Jeg vil ikke skrive for meget om den, jo mindre man ved jo bedre. Du bør du erhverve dig den fremragende R1 Limited Ed., den kan bl.a. købes her: http://www.axelmusic.dk/productDetails/04339606598...
Skal vi ikke bare alle sammen opløftet på taburetter råbe i kor, hvor meget han simpelthen er nødt til at erhverve sig de respektive 1000 film, vi hver især ikke kan leve uden?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#1 filmz-karlerminven 21 år siden
Sidder i min månedlige kramper fordi det er ved at være lang tid siden jeg har købt en film :P
Så jeg sidder og tjekker nettet for at finde nogle film jeg måske kunne købe.. men kan ikke rigtig bestemme mig, jeg har hørt så meget godt om så mange film..
men her er lige nogle titler som jeg vil høre om i synes er værd at købe:
Manhunter
Duellen
Memento
True Romance
Requiem for a dream
War of the Worlds (fra 1950'erne)
bare lige nogle enkelte titler, men er de værd at købe nogle af dem?????
Hvis ikke de der er værd at købe hvad skal man så købe.. bare fyr løs med nogle film: gamle som nye.. i dont care, i like em all (mostly :P)
På forhånd TaK
What is a not-joke?
#2 chandler75 21 år siden
"Memento" er en moderne klassiker, som vender fortællerkunsten på hovedet og viser hvad filmmediet er i stand til. Bør ligeledes ejes.
"Requiem for a Dream" er en fantastisk film om livet på stoffer, men er ret rå og ikke for enhver smag. Bør dog ses i hvert fald én gang.
"Manhunter" er en effektfuld thriller, der er blevet genskabt i "Red Dragon", der er en mere ambitiøs film, som dog alligevel ikke er bedre en originalen.
"True Romance" er en udmærket film, men ikke et must i en filmsamling. Filmen har oprindeligt manuskript af Quentin Tarantino, men manuskriptet er blevet noget udvandet og Tarantino har da også taget afstand til filmen. Ikke noget mesterværk, men helt klart underholdende. "Tarantino Light".
#3 filmz-karlerminven 21 år siden
Regner med at det bliver Duellen der ryger ind i samlingen næste gang så.. for husker da stadig da den lige blev anmeldt her på filmz.dk, der var der rigtig mange positive udtalelser! Så Duellen blir det :D
Endnu engang taK..
Men til alle jer andre.. bare fyr løs med jeres meninger for jeg har dog ikke købt noget endnu så kan da stadig blive overbevist om noget andet :)
What is a not-joke?
#4 filmz-Bruce 21 år siden
"Memento" fås i en fed udgave til 109,- på Axelmusic.
#5 DarkLight 21 år siden
#6 elwood 21 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 nakalay 21 år siden
#8 filmz-sanjo 21 år siden
- Blade runner
#9 El vez 21 år siden
Jeg har skrevet en grundig anmeldelse her:
http://www.filmz.dk/forum/item/9449/#27
2-disc UK udgaven kan bl.a. fås her:
http://choicesdirect.com/templates/product.asp?Pro...
Mht de andre film på din liste, springer Memento mest i øjnene efter min mening. Jeg vil ikke skrive for meget om den, jo mindre man ved jo bedre. Du bør du erhverve dig den fremragende R1 Limited Ed., den kan bl.a. købes her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/04339606598...
Duel er anmeldt her på siden:
http://www.filmz.dk/reviews/view/561/
Happy shopping :)
#10 nakalay 21 år siden