Gravatar

#11 Collateral 14 år siden

#8: Nu ved jeg ikke hvad stil du går og spiller, men jeg er meget oplagt på at levere noget tekst. Hvordan gør vi? Vil du bare have noget tekst eller har du noget musik jeg kan prøve at skrive noget ud fra?

Jeg kan give et eksempel på noget jeg har skrevet med det følgende, som vi allerede har sat musik til i mit band:

Black Rainbows:

When I turn quiet within these hills
will you call me from beyond the fields?
When I sink into melancholy and tears
will you wipe away my fears?

Do you love to see
as I stray further away
the flight of our days
isn’t pleasing you.

(Omkvæd)
Black rainbows that I never saw
fell in love with withering lies
as everyone looked to you
they’ll never save me

Winds blew from a dark place
you left no trace
the flowers kept on growing
their blood no longer flowing

(Omkvæd)
Black rainbows that I never saw
fell in love with withering lies
as everyone looked to you
they’ll never save me

If I’m never safe
I might as well disappear
before you reach the final stage
and everyone goes away.

When I turn cold and pale
will you stare while I fail
When I sink into thoughts of sadness
will you enjoy the madness?

#10: Det var ikke så meget de navne, men mere din musik jeg talte om. Det er i mine øre en anden type elementer de bands du nævner benytter.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12 BN 14 år siden

Collateral (11) skrev:
#10: Det var ikke så meget de navne, men mere din musik jeg talte om. Det er i mine øre en anden type elementer de bands du nævner benytter.

Nå, jeg troede, du mente syntetisk musik generelt. Hvad enten man spiller på synthesizer eller keyboard, er begge dele jo syntetiske. Nogle lyde er udprægede synth-lyde der ikke lyder som rigtige instrumenter, mens andre er samples af rigtige instrumenter, og de bands/kunstnere jeg nævnte, bruger begge dele (undtagen måske lige Kraftwerk).

Men bortset fra det: Hvis du hørte 'How Could I Loose That Girl', 'No Real Love In You' og 'And Then I Walk Away' i deres helhed, ville du næppe konkludere, at det er sådan noget musik man hygger og danser til ved familie- og forsamlingsfester. ;-)

Og et nummer, som jeg kalder 'Death', er nok en tand for dyster og melankolsk til at blive spillet ved sådanne lejligheder. hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 Collateral 14 år siden

#12: Se det lyder spændende. Tror godt jeg kunne tåle at din musik fik en tand mere på "dyster-og-melankolsk" knappen. Iøvrigt mente jeg ikke, og jeg ved godt at det indlæg efterhånden er meget svagt, at DIN musik er suppe steg og is, men at den type keyboard (rytme tingeling og sådan) minder mig om den slags arrangementer. Jeg håber at mit indlæg nu giver mening?

I øvrigt kan jeg godt lide noget af Kraftwerks musik, og også det jeg har hørt af Deep Purples. Af dem du nævner er det faktisk kun Jarre der ikke interesserer mig overhovedet, og vangelis jeg beundrer mest.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 Collateral 14 år siden

Nu har jeg lyttet lidt mere indgående til hele "I Found True Love" og jeg har det sådan her. Jeg forstår hvad det er sangen vil, og jeg syntes til dels den gør det. Din vokal er ikke perfekt på nummeret, der er nogle steder hvor jeg går ud fra der er en bevidst shaky-feeling i din stemme, men der er også steder hvor det ikke lyder bevidst, men mere som smuttere. Derudover holder jeg fast i at den rytme som keyboardet laver, som lyder lidt henad de dersens æg man ryster (som jeg ikke husker navnet på), er syntetisk på en (imo) lidt generende måde. Sangskrivningen er habil, men knapt så original som man måske kunne håbe, men nu er det jo også en kærlighedssang, og det er virkelig en faldgrube af klicheer, som jeg egentlig syntes der styres nogenlunde uden om.
Gravatar

#15 BN 14 år siden

Collateral (13) skrev:
Iøvrigt mente jeg ikke, og jeg ved godt at det indlæg efterhånden er meget svagt, at DIN musik er suppe steg og is, men at den type keyboard (rytme tingeling og sådan) minder mig om den slags arrangementer. Jeg håber at mit indlæg nu giver mening?

Jo, det gør det. ;-)

Collateral (14) skrev:
Din vokal er ikke perfekt på nummeret, der er nogle steder hvor jeg går ud fra der er en bevidst shaky-feeling i din stemme, men der er også steder hvor det ikke lyder bevidst, men mere som smuttere.

Aha. Jeg kan så afsløre, at hver eneste frasering er 100 pct. bevidst. Andre har sammenlignet min sangstil (ikke stemmen) med Bryan Ferrys, og andre igen med Lars H.U.G.'s, hvor den der "shaky-feeling" også er bevidst.

Men tak for kritikken, for det er jo noget man altid kan have i tanke, så man ikke bliver sløset eller ukritisk i forhold til egen sangpræstation.

Collateral (14) skrev:
Sangskrivningen er habil, men knapt så original som man måske kunne håbe, men nu er det jo også en kærlighedssang, og det er virkelig en faldgrube af klicheer, som jeg egentlig syntes der styres nogenlunde uden om.

Teksten handler om mit personlige forhold til min kone. Det med at hun hjalp mig op, da jeg var nede, er virkelig sket (efter et følelsesmæssigt knæk, der væltede min tilværelse). Og det med hendes grønne øjne kontra brune refererer til, at jeg - før jeg mødte hende - havde en idé om, at min næste kone skulle have brune øjne, hvilket hun altså ikke har. :-)
Gravatar

#16 Collateral 14 år siden

#15: Det er fair nok at det er bevidst. Derfra handler det jo meget om smag og behag, og personligt fandt jeg at det funkede for mig noget af vejen, og andre steder ikke rigtig. Jeg kan jo ikke give det endelige svar, men blot en formulering af hvad jeg hører.

Det ville glæde hvis du har lyst til at give mit musik et lyt her
Gravatar

#17 BN 14 år siden

Collateral (16) skrev:
Jeg kan jo ikke give det endelige svar, men blot en formulering af hvad jeg hører.

Naturligvis. Jeg elsker at få impulser og vurderinger, uanset indhold. Så endnu engang tak. :-)

Collateral (16) skrev:
Det ville glæde hvis du har lyst til at give mit musik et lyt her

Meget gerne. Jeg vender lige tilbage senere. :-)
Gravatar

#18 Collateral 14 år siden

#17: You're welcome :)
Gravatar

#19 frankdrebin 14 år siden

Jeg spiller selv en del guitar, har jeg efterhånden gjort i en 5 års tid. Spiller mest Oasis, Libertines, Tenacious D, Coldplay osv. Dog har jeg aldrig fået noget undervisning, har lært det hele igennem nettet heh.. Er for nylig begyndt at spille lidt elguitar også. Hvor jeg blandt andet leger med lidt Rage Against the Machine og Them Crooked Vultures..

Kunne godt tænke mig at prøve at spille sammen med nogen, men vil gerne have noget undervisning i det først, da jeg ikke aner en pind om noder, dúr, baret-akkorder og alt det der ;)

Jeg dur heller ikke til at synge og spille samtidig :) Det er enten eller!

Gravatar

#20 BN 14 år siden

frankdrebin (19) skrev:
Jeg dur heller ikke til at synge og spille samtidig :) Det er enten eller!

Sådan har jeg det også. Så jeg indspiller arrangementet først og synger således altid til en cd, når jeg en sjælden gang spiller for et publikum (det største arrangement det er lykkedes mig at få stablet på benene, var for ca. 130 betalende gæster). Instrumentalnumre spiller jeg dog her og nu på keyboardet.

Skriv ny kommentar: