Jeg har spillet i et band, der gik i opløsning for nogle år siden. Spillede guitar og sang (hvilket gik fint nok samtidig), og har heller aldrig modtaget undervisning. Her er lidt lyd, det appellerer nok ikke så meget til masserne.
Vi fik spillet lige over 100 koncerter inkl Europa-turne, udgivet to EP'er og har varmet op for alt muligt som Düreforsög (fik endda forsangeren til at skråle med på et nummer live et par gange), Alec Empire, Crowpath, Hatesphere, The Psyke Project og en bunke flere. Vi var sådan lidt hadet af true-metal folket, da vi havde en meget ironisk tilgang til det hele, men musikere var typisk meget glade for os, så vi så os selv lidt som ekstrem-metallens svar på Weezer.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ok, det er nu lykkedes mig at hører Blasphemia Casualis. Det er godt nok mærkeligt! Jeg kan godt lide at det er mærkeligt... men WOW. Jeg tror aldrig jeg har hørt noget der er så all over the place. Jeg håber meget på at humoren i det er bevidst, for jeg sidder med et lille smil på læben, selvom jeg ikke helt forstår hvad der sker.
MCIP (fantastisk navn btw) er lidt mere lytbart. Faktisk ret nice, og har den samme sammenpakning af alle mulige ting, og noget humor også. Growlingen er sgu ret nice. Ligesom musikken, dejlig varieret!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
En lille smule skal det nu altså gå op i en højere enhed... og jeg prøver at tvinge ord der rimer ind i en sammenhæng, i stedet for at få det ud jeg egentlig gerne ville fortælle.
Det bedste råd jeg kan give angående det med at skrive tekster, er et råd, som jeg selv har stor gavn af:
Skriv om de ting, der betyder noget for dig. Brug dit eget liv, dine egne følelser, dine egne tanker. Sæt ord på dine frustrationer, glæder, sorger og oplevelser o.s.v. - ja, hent inspirationen derfra.
Som 18-årig skrev jeg en tekst, som jeg aldrig var helt tilfreds med. Først 19 år senere fandt jeg ud af, hvordan teksten skulle være, idet jeg fik sat ord på nogle tanker og følelser omkring mit første, mislykkede ægteskab:
"Your first wife doesn’t love you anymore; she’s calling you an immature, snotty brat. Her constant threats of divorce are killing you. She makes you think, that you ain’t good enough."
Utroligt befriende at få sat ord på disse ting, skulle jeg hilse og sige.
#27 Humoren er helt bevidst. Der er humor i alt musik jeg har lavet... albummet på de 40 numre går fra det mest dystre over i det mest ekstreme og fjollede, men umiddelbart har vi gået efter, at skabe originalt musik og musik der kræver meget at lytteren. Og så er det spækket med samples. Albummet var et konceptalbum (igen som en joke) over den sataniske bibel, hvor det er opdelt med 10 sange i 4 kapitler over de 4 forme Satan kan tage.... endnu et koncept til det album var, at man aldrig måtte synge deciderede ord, men kun bruge vokalen som instrument. Vi gik dog lidt i stå med det næste album, hvor hvert nummer skulle svare til en Van Damme-film, og hans karriere på albummet skulle følges kronologisk. Endnu et koncept på dette album skulle være, at hvert nummer havde en gæsteoptræden fra et andet band... heldigvis kender vi en del personligt, så vi ville have fat i folk fra Kloak, Psyke Project, Dødning, A Kid Hereafter, Pilgrimz osv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#21 Lord Beef Jerky 14 år siden
http://www.myspace.com/mcip
Vi fik spillet lige over 100 koncerter inkl Europa-turne, udgivet to EP'er og har varmet op for alt muligt som Düreforsög (fik endda forsangeren til at skråle med på et nummer live et par gange), Alec Empire, Crowpath, Hatesphere, The Psyke Project og en bunke flere. Vi var sådan lidt hadet af true-metal folket, da vi havde en meget ironisk tilgang til det hele, men musikere var typisk meget glade for os, så vi så os selv lidt som ekstrem-metallens svar på Weezer.
#22 Collateral 14 år siden
#23 Lord Beef Jerky 14 år siden
http://www.myspace.com/blasphemiacasualis
Viking March er blot mig, der keder mig herhjemme engang imellem, og tager lidt pis på dance og hip hop. Intet her er ment seriøst.
http://www.myspace.com/vikingmarch
#24 Lord Beef Jerky 14 år siden
#25 BN 14 år siden
Velkommen i klubben ... som i øvrigt - udover amatører som mig - tæller adskillige af de største musikalske navne her i Danmark.
#26 Collateral 14 år siden
#27 Collateral 14 år siden
MCIP (fantastisk navn btw) er lidt mere lytbart. Faktisk ret nice, og har den samme sammenpakning af alle mulige ting, og noget humor også. Growlingen er sgu ret nice. Ligesom musikken, dejlig varieret!
#28 BN 14 år siden
Det bedste råd jeg kan give angående det med at skrive tekster, er et råd, som jeg selv har stor gavn af:
Skriv om de ting, der betyder noget for dig. Brug dit eget liv, dine egne følelser, dine egne tanker. Sæt ord på dine frustrationer, glæder, sorger og oplevelser o.s.v. - ja, hent inspirationen derfra.
Som 18-årig skrev jeg en tekst, som jeg aldrig var helt tilfreds med. Først 19 år senere fandt jeg ud af, hvordan teksten skulle være, idet jeg fik sat ord på nogle tanker og følelser omkring mit første, mislykkede ægteskab:
"Your first wife doesn’t love you anymore;
she’s calling you an immature, snotty brat.
Her constant threats of divorce are killing you.
She makes you think, that you ain’t good enough."
Utroligt befriende at få sat ord på disse ting, skulle jeg hilse og sige.
#29 Lord Beef Jerky 14 år siden
#30 BN 14 år siden
Det tager tid at komme igennem dine mange numre, men jeg lytter videre og vender tilbage senere med en vurdering. :-)