Gravatar

#51 Collateral 14 år siden

#50: Hvis du ikke har besluttet nogen bestemte, må jeg så ikke foreslå at du så anmelder "I Don't Need You", "Den Lille Dreng" og "Intetsigende Mørke"? Det er dem jeg er mest tilfreds med nemlig.

Er selv lige gået i gang med en top 60, og det er noget af et arbejde.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#52 BN 14 år siden

Collateral (51) skrev:
#50: Hvis du ikke har besluttet nogen bestemte, må jeg så ikke foreslå at du så anmelder

For sent! ;-)

New World Order:

Der er noget Martin Gore over din stemme i dette nummer - og det er ment positivt, da jeg er gammel Depeche Mode-fan. Jeg venter hvert øjeblik, at der skal komme en eller anden tung synth-bas. Det lyder godt, og din vokal er meget kraftig og gennemtrængende. 7/10

Harmony:

Okay, din stemme minder stadig lidt om Martin Gores. Det lyder fedt med de der disharmoniske baggrundsvokaler. 8/10

Wait:

Her kommer der egentlige instrumenter på (ligesom der måske også er på nogle af de numre jeg ikke har hørt endnu). Du eksperimenterer med klangflader og får her skabt hvad jeg nærmest vil kalde en blanding af futuristisk og asiatisk lyd. 7/10

Being Blue:

Et virkelig godt nummer! Jeg ved ikke om du selv er klar over det, men dette nummer lyder rent stilistisk meget som Gyorgy Ligetis "Lux Aeterna", som bl.a. bruges i Kubrick-filmen '2001: A Space Odyssey'. 9/10

..... Men jeg tager de tre, du har foreslået, imorgen. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 Collateral 14 år siden

#52: Mange tak for feedback. Det var virkelig venligt, og selvom jeg ikke er den mest velbevandrede i hverken Martin Gore eller Depeche Mode, kan jeg dog fornemme (også fra tidligere kommentarer), at det er en ret stor ros kommende fra dig.

Med New World Order er jeg ret glad for variationen, og de meget få elementer der indgår.

Spændende at du finder lyden i Wait asiatisk, det er ikke bevidst, men spændende at se hvordan de kan lyttes forskelligt. Wait er i øvrigt sjælebror til nummeret Late, og det var egentlig meningen jeg ville lave en slags sammensmeltning af de to, men har jeg ikke fået gjort endnu. Instrumenterne er i øvrigt ret spartanske, delvist er der tale om at der bliver slået på glas, og klimpret lidt på en guitar (dog ikke nogen rigtig melodi, men blot klimpren i ordets allersimpleste betydning.

Jeg var ikke klar over at Being Blue lød som noget andet, men igen tager jeg det som en ros :) Jeg er ret glad for det nærmest hornagtige baggrundslyd der er på det track.

.... Det ville være meget venligt :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#54 BN 14 år siden

Collateral (53) skrev:
Jeg var ikke klar over at Being Blue lød som noget andet, men igen tager jeg det som en ros :)

Sådan er det afgjort også ment. Men prøv selv lige at tage en lytter til 'Being Blue' med fokus på baggrundsvokalerne - og hør så det her nummer bagefter:

Det er ikke mindst fra omkring 3:00 jeg tænker på. Men hør hele nummeret. :-)
Gravatar

#55 Collateral 14 år siden

#54: Spændende musik, som jeg deler principper med (i kraft af de flere lag af vokal.) Er i gang med at lytte imens jeg skriver, og det er meget dramatisk, kan snildt forstå at det passer godt til film. Der er også noget som er svært at sætte fingeren på over det. Det er både dystert, skævt og triumferende samtidig. Kan sagtens hører ligheden, de har endda også det dybe som nærmest lyder som horn af en art.
Gravatar

#56 BN 14 år siden

#55:

Ja, jeg synes det er enormt spændende, når nogle (ligesom du også selv gør) bruger stemmerne som instrumenter på den måde. Ligetis musik bruges også i en anden Kubrick-film, nemlig 'The Shining', hvor det er med til at give bjerg- og skovlandskabet en truende, dyster stemning.
Gravatar

#57 Collateral 14 år siden

#56: Har et lidt større kendskab til "The Shining" (har set den flere gange), og nu du siger det kan jeg godt huske det, har så bare aldrig vidst at det var Ligetis. Hvordan står det til med de andre tre numre du muligvis ville lytte?
Gravatar

#58 BN 14 år siden

Collateral (57) skrev:
Hvordan står det til med de andre tre numre du muligvis ville lytte?

Dem vil jeg lytte igennem i løbet af idag. :-)
Gravatar

#59 Collateral 14 år siden

Så blev der vidst lidt stille i denne tråd :-/
Gravatar

#60 BN 14 år siden

Collateral (59) skrev:
Så blev der vidst lidt stille i denne tråd :-/

I'll be back. ;-)

Skriv ny kommentar: