Gravatar

#91 neran 14 år siden

Jeps, mere Miyazaki, og det er ikke slut endnu. Jeg ejer desværre ikke samtlige af hans film, men har dog set dem alle, og havde de alle været en del af min samling, så var samtlige af hans film også med på listen. Håber ikke Ponyo er hans sidste film.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#92 Skeloboy 14 år siden

Synes Det Levende Slot er ganske god, men alt for rodet. 7/10 til den herfra.

Mine Myiazaki er også Chihiro(10/10) og Mononoke(9/10) efterfulgt Min Nabo Totoro og Ponyo(også 9/10)
Gravatar

#93 neran 14 år siden

I dag har vi den 7. december og jeg sov over mig noget så grueligt, så det bliver en dag derhjemme, måske med en film eller to. Men nu til dagens film.

22. Pearl Harbor
Med sin instruktør debut i form af Gone Baby Gone, har Ben Affleck virkelig ramt sømmet på hovedet. Filmens handling finder sted i Boston og har Ben Afflecks yngre bror, Casey Affleck, i hovedrollen som en privatdetektiv. Sammen med hans kone, bliver de sat på en sag om en kidnappet lille pige. Sporene ender blindt og sagen bliver lukket. Selv politiet opgiver. Men dette er ikke nok for Patrick Kenzie (Casey Affleck) og han fortsætter efterforskningen på egen hånd.
Mere vil jeg egentlig ikke sige om handlingen, for alt andet vil ødelægge handlingen for de, der endnu ikke har set filmen. Ben Afflecks strategi med at caste sin lillebror i stedet for sig selv i hovedrollen, har været klogt, hvilket Caseys præstation bekræfter ganske udmærket. Filmen er snart mere drama end den er en krimi og i stedet for at gætte med, sad jeg spændt og fulgte filmens opslugende drama udfolde sig for mine øjne. Yderligere tager filmen også et tema op om børnekidnapning og korruption. Og især i filmens slutning, tages denne tematik op til grundig perspektivering i form af et virkelig tankevækkende dilemma. Jeg kunne ikke lade være med at blive ved med at gruble over Patricks situation sidst i filmen og forestille mig selv i den situation og med de valgmuligheder.
Gravatar

#94 Skeloboy 14 år siden

har ikke set den...men jeg garanterer, der kommer flaming posts til den der :)
Gravatar

#95 neran 14 år siden

#94 Hehe, det afhænger af, om folk læser hele anmeldelsen, eller blot filmens navn. ;)
Gravatar

#96 HonoDelLoce 14 år siden

Det tog i hvert fald lige mig et par ekstra sekunder før jeglige fattede noget ! :)

Men enig i, at den anmeldte film er en rigtig god film ! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#97 Skeloboy 14 år siden

#95 - hehe, nice nok :)

9/10 til den film.
Gravatar

#98 Lord Beef Jerky 14 år siden

Se, der var den film, jeg endnu ikke har fået set. Det bør sgu være en af de næste.... men Pearl Harbor ville naturligvis få 1/6 =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#99 MOVIE1000 14 år siden

Jeg læste anmeldelsen 3 gange igennem for at finde sætningen "ITS A JOKE", men det ser ud til at du har glemt at skrive den??

Pearl Harbor en lidt under middel film hvor kun flyvescenerne er seværdige 2/6.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#100 Åkepool 14 år siden

#99 - Men det er da ikke til at tage fejl af, at det er "Gone baby gone" han skriver om og ikke "Pearl Harbor.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: