Gravatar

#111 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg har kun set filmen i et skodkopi for lang tid siden, men selv da imponerede den. Jeg burde nok få købt mig en ordentlig version på et tidspunkt, da den ikke står så klart i hukommelsen... men af det jeg husker, er den til 5 eller 6 stjerner.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#112 MOVIE1000 14 år siden

Jeg har altid haft lyst til at tage den med hjem når jeg møder den i butikkerne eller på biblioteket, men har aldrig fået taget mig sammen, men den er nu hermed sat på min liste over must see 2011. :) (En smiley der hentyder til at jeg denne gang ikke har skrevet noget pinligt.... forhåbentligt)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#113 neran 14 år siden

"112 Og nej, ikke noget pinligt fra din side den her gang. ;) Og jeg kan helt klart anbefale den, hvis du kan lide sci-fi, og dystre film. :)
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#114 neran 14 år siden

I må desværre bryste jer med lidt tålmodighed, da jeg først får tid i aften, til at give jer den næste anmeldelse. :)
Gravatar

#115 neran 14 år siden

Så er det den 9. december og det er nu tid til den første af de varslede mainstream film.

20. Star Trek (2009)
Hold på hat og briller, for nu tager vi en tur ud i rummets mørke kroge i maksimum warp hastighed. Reboot, Star Trek, J.J. Abrams, Chris Pine og Zachary Quinto er blot nogle få ingredienser i denne underholdningsbombe af en film. Romulaneren Nero rejser ved et uheld tilbage i tiden med sit skib Narada og støder på George Kirk, der må lade livet i denne konfrontation. Adskillige år senere er hans søn, James T. Kirk blevet voksen og rebelsk, i skikkelse af en evigt charmerende Chris Pine. Kirk bliver hvervet til flådens akademi, hvor han møder Uhura, Bones og vulcaneren Spock, velkendte karakterer i Star Trek universet for kendere. Men et år inden kadetterne er færdiguddannet, bliver de sendt af sted på en redningsaktion på Vulcan, hvor Nero venter i baghold.
Allerede da jeg så traileren til filmen, var jeg solgt og fik mig hypet godt op til filmens premiere. Jeg blev på ingen måde skuffet. Star Trek er et hæsblæsende actioneventyr med en humor og et glimt i øjet som man snart kun finder det i Indiana Jones filmene. Alle de velkendte og ikoniske roller er med i dette reboot af J.J. Abrams, men fokus er ene og alene på Kirk og Spock, begge yderst velspillet af henholdsvis Chris Pine og Zachary Quinto. Deres timing sidder lige i skabet og er skyld i mange af filmens gode grin. Men selvom der er tale om et reboot, har holdet bag kameraet været frække til at komme med store ændringer i forhold til den oprindelige serie. Tempoet er højt hele filmen igennem og actionsekvenserne er gode med en herlig humor. Med andre ord, er dette en film jeg kan blive ved at vende tilbage til igen og igen og igen og igen… og igen. Normalt er jeg mere til film med mere tyngde, men dette er simpelthen bare en af de bedste i genren; action sci-fi.
Gravatar

#116 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg fik lige set Gone Baby Gone, og den er sgu fremragende, så tak for at skubbe mig ud i den. Mht. den nye Star Trek synes jeg det er pissefedt, at de har skabt en film, der både er et reboot, en sequel og en prequel i et! Super film. Både den og Gone Baby Gone får 5/6 af mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#117 Åkepool 14 år siden

"Star trek" får kun 3/6 af mig, måske 4/6 på en god dag.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#118 neran 14 år siden

Mit tidsprogram er meget presset her den 10. december, så I får filmen lidt tidligere end normalt. :)

19. There will be blood
Nogle gange oplever man en uafrystelig præstation af en skuespiller, og dette er There will be blood det bedste eksempel på. Daniel Day-Lewis spiller sit livs rolle som oliemagnaten Daniel Plainview i Paul Thomas Andersons western epos om magt og besættelse. Plainview starter med at finde en enkelt oliekilde egenhændigt, men udvider hurtigt og laver det til ren og skær forretning, i form af et familieforetagende med hans unge søn H.W. En aften bliver Plainview kontaktet af en ung knøs, Paul fra en fjern gård, der fortæller om olie på sin fars grund. Som den pengegriske mand Plainview nu engang er, er han ikke lang tid om at finde frem til gården og afgive sit tilbud. Efter forhandlinger med gårdejerens anden søn, den dybt religiøse Eli. Plainview for lov til at bore og tappe olie, men kommer hurtigt i konflikt med Eli og de skiftes til at ydmyge hinanden.
Jeg åbnede op med en kommentar til Daniel Day-Lewis’ skuespil, som der i sandhed er en ren tour de force af dimensioner, jeg aldrig har oplevet magen til. Af samme grund, kunne jeg bruge hele anmeldelsen ene og alene på at rose lige præcis den præstation, men der er andet i There will be blood, som også fortjener stor ros og omtale. Men først, lad os få snakket lidt Daniel Day-Lewis. Grund til jeg er så vild med hans præstation i denne film er, at jeg aldrig har set så skræmmende autentisk et skuespil i min karriere som filmentuiast. Mimikken sidder 500 % lige i skabet og nuancerne af stemmeleje, kropssprog og dele hele er ubeskriveligt, nærmest smukt. Aldrig før, har en skuespiller fortjent en Oscar så meget som i There will be blood. Også cinematografien er virkelig værd at nævne. Storslåede landskaber af vidstrakt prærie, brændende boretårn stemningsfulde kulisser, alt sammen krydret med et afsindigt forfriskende score, der aldrig forfalder til sentimentalitet eller melankoli. Nej, tværtimod, det er et dystert og et nærmest gyseragtigt soundtrack, der perfekt følger filmens billeder. Og så vil jeg ikke sige meget andet end, at titlen jo lægger op til den uundgåelige slutning på filmen.
Gravatar

#119 Antlion 14 år siden

neran (118) skrev:
19. There will be blood

Den bedste film på listen indtil videre! Jeg har selv placeret den som nummer 147. :)
Gravatar

#120 BN 14 år siden

neran (118) skrev:
Og så vil jeg ikke sige meget andet end, at titlen jo lægger op til den uundgåelige slutning på filmen.

'There will be Milkshake'?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: