Gravatar

#121 MMB 14 år siden

Er ret enig med din anmeldelse, omend jeg nok ville have filmen lidt længere nede på min topliste.
Men hensyn til skuespilspræstationer: Har du set Raging Bull?
Gravatar

#122 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ren 6/6'er! Men jeg er også PT Anderson fan =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#123 neran 14 år siden

#120 :D

#121 Nej, den har jeg desværre ikke fået set endnu. :(
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#124 MOVIE1000 14 år siden

fremragende film du har på listen, får helt lyst til at se Star Trek nu :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#125 MMB 14 år siden

Så har du i hvert fald en fremragende skuespilpræstation i vente! :)
Gravatar

#126 neran 14 år siden

Så er det den 11. december og jeg er lige stået op for tyve minutter siden, efter en rigtig god julefrokost. Men nu til det væsentlige og grunde til, I alle kommer ind på denne tråd.

18. The girl who leapt through time
Jep, endnu en anime. Endnu en tur til det japanske tegnefilmsmarked. Denne gang med den herlige The girl who leapt through time. 17-årige Makoto Konno går I high school, har svært ved at få gode karakterer, dog uden at være en taber. Men en særlig dag, en særlig uheldig dag for Makoto, viser sig at ændre hendes liv for stedse. Hun kommer for sent, fejler i matematiktesten, spilder sydende fedtstof i køkkenundervisning, bliver ramt af en person, der bliver kastet af en anden person og da hun skal ordne nogle papirer efter skole og befinder sig i det tomme kemilaboratorium, vælter hun og støder albuen hårdt ned på en jordnøddelignende tingest. Sidst, men absolut ikke mindst, går bremserne på hendes cykel i stykker og ryger ud foran et tog, på vej til den visse død. I et skæbnesvangert øjeblik forvandles hendes omverden til maleriske penselstrøg og digitaliserede bånd med tal. Tilbage i den virkelige verden, går hendes bremser igen i stykker på vej ned af bakken, men har nu muligheden for at forhindre den fatale kollision med det kommende tog.
Dette er ikke en Studio Ghibli produktion, men den er absolut lige så seværdig som mange af Ghiblis film. Historien er egentlig klassisk, men yderst veludført med en god portion charme og humor, men den bliver aldrig for useriøs. Og så er Makotos udvikling sublimt udført, og her tænker jeg især på hendes ignorance overfor en person, der erklærer sin kærlighed til hende. Det viser sig i filmens sidste akt, at denne ignorering af det, får nogle alvorlige konsekvenser. I det hele taget indledes den sidste akt med et fantastisk twist, der drejer hele filmen og gør at den hæver sig til sin berettigelse på denne liste. The girl who leapt through time er en hjertevarm og charmerende film om det at tage ansvar og at vokse op og tænke på sine medmennesker. Disse temaer er yderst velbevandrede i rigtig mange andre film, men her udføres det hele på en måde, som man kun kan få det i en vaske ægte japansk anime.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#127 filmz-Myrepip 14 år siden

There Will Be Blood, så absolut en af det sidste 10 års bedste film.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#128 Skeloboy 14 år siden

There Will Be Blood, så absolut en af de sidste 10 års mest overvurderede film...men den er da ganske ok... :)
Gravatar

#129 filmz-Myrepip 14 år siden

Den vandt ikke oscar'en for bedste film, hence ... groft undervurderet!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#130 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg er enig med Myrepip.

The Girl Eho Leapt Through Time har jeg ikke set, kan end ikke huske at jeg har hørt noget om den, så den vil jeg lige udspørge min anime-ven om.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: