Tak skal du have, men jeg HAR allerede opklaret det ved at gense den pågældende passage fra filmen, og svaret er, at der synges på BÅDE engelsk og gællisk.
#164 Jeg er desværre ikke så godt inde i directors cut udgaven til at udtale mig.
Et eksempel:
Hvis du kan huske biografversionen, så vil major Heywood til at arrestere eller skyde Hawkeye (Daniel Day-Lewis), mens de begge befinder sig i kano ude på floden, på flugt fra Magua og hans krigere. Hawkeye siger til ham: "Nothing better to do on the lake today, Major?"
Denne replik er efter sigende fjernet på såvel 'Expanded'-dvd'en som på blu-ray-udgivelsen.
#161 filmz-Myrepip 14 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0104691/board/nest/171...
#162 BN 14 år siden
Tak skal du have, men jeg HAR allerede opklaret det ved at gense den pågældende passage fra filmen, og svaret er, at der synges på BÅDE engelsk og gællisk.
Her er scenen fra biografversionen:
#163 filmz-Myrepip 14 år siden
#164 BN 14 år siden
Intet mindre end en skandale!
#165 filmz-Myrepip 14 år siden
#166 BN 14 år siden
Et eksempel:
Hvis du kan huske biografversionen, så vil major Heywood til at arrestere eller skyde Hawkeye (Daniel Day-Lewis), mens de begge befinder sig i kano ude på floden, på flugt fra Magua og hans krigere. Hawkeye siger til ham: "Nothing better to do on the lake today, Major?"
Denne replik er efter sigende fjernet på såvel 'Expanded'-dvd'en som på blu-ray-udgivelsen.
#167 filmz-Myrepip 14 år siden
#168 BN 14 år siden
Aha. Jeg fatter ikke Michael Mann, hvis det er hans egen beslutning.
#169 filmz-Myrepip 14 år siden
#170 BN 14 år siden
Takker endnu engang.