'Pans Labyrint' er i øvrigt en utrolig stærk og billedsmuk film, som jeg selv skal have mig et snarligt gensyn med. Første gang jeg så den, kunne jeg ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skulle mene om slutningen. Lige nu og her tænker jeg, at slutningen jo giver mening med tanke på STARTEN, hvor
Ofelias ligger dødeligt såret på jorden
og Pans forklaring til hende om, at
hun er en slags reinkarnation af en prinsesse fra en anden verden.
EDIT: Jeg tænkte dengang, at så
var det bare forgæves altsammen. Men beboerne slipper jo af med Vidal, og Ofelia får sin belønning i den anden verden.
Endnu engang en film der placerer sig tæt på topkarakter her... endnu engang har jeg kun set filmen en gang, og er ikke helt sikker på, hvordan den er ved gensyn. Ellers er den sgu til topkarakter, da den er helt fantastisk!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
jeg synes at filmen kun skulle have handlet om den lille pige, altså selvfølgelig skal de andre mennesker være med, men at man kun ser det fra hendes synspunkt, der synes ejg at den sprang for meget rundt til forskellige personer.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#69 Jamen, i mine øjne, vil man ikke få det indblik i den virkelige verden, og med et for stort fokus på fantasiverdenen, vil filmens åbne slutning, fortolkningsmuligheder og tvetydighed være forsvundet, og filmen ville ikke have haft en lige så stor, påvirkning på mig. Det havde højst sandsynligt nok været en rigtig god film, men den ville også efterlade en i et helt andet humør, end den pågældende version af den gør.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
#61 neran 14 år siden
#62 BN 14 år siden
Velbekomme. :-)
'Pans Labyrint' er i øvrigt en utrolig stærk og billedsmuk film, som jeg selv skal have mig et snarligt gensyn med. Første gang jeg så den, kunne jeg ikke rigtigt finde ud af, hvad jeg skulle mene om slutningen. Lige nu og her tænker jeg, at slutningen jo giver mening med tanke på STARTEN, hvor
EDIT: Jeg tænkte dengang, at så
Tak for anmeldelsen.
#63 Lord Beef Jerky 14 år siden
#64 neran 14 år siden
Jeg har set den et par gange, og synes helt klart den holder ved gensyn. Dog skal der lige gå lidt tid imellem.
Værsgo. Håber den kan bruges. :)
#65 MOVIE1000 14 år siden
4/6
#66 neran 14 år siden
Både og. Det er helt klart en interessant fantasiverden, men jeg tror det havde ødelagt tvetydigheden i filmen, havde man set mere af den.
#67 MOVIE1000 14 år siden
#68 neran 14 år siden
#69 MOVIE1000 14 år siden
#70 neran 14 år siden