Jeg går stærkt ud fra, at du sagtens kan ændre DNS-opsætningen i WD-boksen, jeg mindes at have set noget om det, da jeg læste om den i går, fordi jeg specifikt ledte efter danskere, der har brugt den.
Fantastisk. Jeg tror jeg vil bestille den senere. Jeg har fundet den billigst på computersalg.dk. Sig endelig til, hvis du finder den billigere et andet sted. :D
Fantastisk. Jeg tror jeg vil bestille den senere. Jeg har fundet den billigst på computersalg.dk. Sig endelig til, hvis du finder den billigere et andet sted. :D
Glæder mig til at høre om jeres erfaringer med den. Ved I om den understøtter NFL Game Pass? Mangler en enhed der både kan klare Netflix (DK/US), NFL Game Pass og mp3/video streaming fra NAS.
Ingen anelse, jeg har ikke sammenlignet dem. Play er vist en model fra i år, det er umiddelbart den største forskel, jeg er stødt på og så prisen, men der er sikkert flere. :)
Jeg har kørt med WD TV live 3 generation siden jeg kom på Netflix og er umiddelbart godt tilfreds.
Fordele: - Relativ billig løsning. Den er lidt billigere end Apple TV.
- Tjenester Kan spille blandt andet Netflix, Hulu, Pandora, Spotify, Vudu, Youtube, med flere
- Understøtter mange filformater Den spiller næsten alle filformater jeg har smidt efter den, inklusiv undertekster. Bruger selv en NAS server (Netværks harddisk). Har læst et sted at Apple TV kun kan afspille MP4 og Quicktime? Passer det, er det da en kæmpe ulempe.
- Mulighed for trådløs netværksadgang. Udover ethernetkabel, kan man også sætte den til og køre over trådløstnetværk og derved spare et kabel
- Man kan bruge sin Smartphone som fjernbetjening Virker rimelig godt. Det er nemmere og hurtigere at stave med touchskærm, end med den medfølgende fjernbetjening. Man behøver heller pege på enheden, da det går over netværket.
Ulemper: Obs Obs: Jeg har aldrig prøvet andet end den boks jeg har stående. Skal ikke kunne sige om det problemer med modellen eller om det er min der er defekt.
- Benytter Geolocation til at begrænse adgangen til tjenester. Man kan nemt få adgang til de amerikanske tjenester ved at sætte DNS op og så nulstille sin location, men den kan ikke vise alle landes tjenester samtidig. Med unblock us sættes location til USA. Det betyder også at jeg ikke kan få adgang til BBC iPlayer, som jo er britisk, selvom jeg ved boksen har applikationen indbygget. Det er med jævne mellemrum oppe og vende inde på Unblock Us forummet, men det virker ikke til de rigtig forstår problemet. Det er lidt surt, men man kan nok ikke få i pose og sæk.
- Resume virker ikke altid Netflix og Hulu har en funktion, hvor den husker hvor langt man kommet i en video, så man kan stoppe den og fortsætte derfra senere. Nogle gange glemmer den det og starter blot videoen forfra. Problemet er mest med Netflix, men også med Hulu engang imellem. Skal ikke kunne sige om det er et problem med boksen, netværk eller tjenesterne. Den glemmer dog ikke hvad man har set af hele film og serier afsnit.
- HDMI kabel medfølger ikke Der medfølger noget phone stik, så man bliver selv nød til at købe et HDMI kabel.
- Diverse ustabilitet OBS: Jeg har aldrig prøvet en anden WD boks. Det er muligt min boks bare er defekt. Jeg har lidt problemer med at boksen bliver meget langsom efter et par dage (Jeg slukker den aldrig). Specielt hvis jeg har været inde ud og ude af flere forskellige tjenester. Tænker det måske er et memory leak der måske kan blive løst med en firmware opdatering engang. Derudover kan det godt finde på at genstarte eller helt slukke spontant. Det sker dog relativt sjælent og aldrig når den er ved at afspille en video.
Alt i alt er det god boks til prisen, som afspiller næsten alt. Dens lunefulde humør kan jeg godt leve med. Det mest irreterende er at jeg ikke kan tage BBC iPlayer, selvom jeg ved den ligger derinde. :(
#1088 Ja, Det er forvirrende at der er 3 modeller der hedder næsten det samme. Kig efter model nummer WDBGXT0000NBK. Man kan også se det ved at det er den eneste af modellerne der har Wifi. Her er et billede af banditten: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=33...
#1086 Kan ikke se nogen app til NFL. Kigger jeg på NFL hjemmesiden står der også at de kun understøtter Android and iOS mobile og tablet.
Er der nogen der brug for hjælp med opsætning eller andet, kan i bare spørge ;)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#1081 Herrguth 12 år siden
Jeg har overvejet unblock.us, så jeg også kan se den amerikanske Netflix. Kan man også dette via WD TV-boksen?
#1082 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
#1083 Herrguth 12 år siden
#1084 dyg 12 år siden
Det var nu lige så meget menu-systemet og controllerne, som jeg ikke finder så behændige som på min WD TV Live box.
#1085 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
#1084 - ok, jeg har en fjernbetjening til min PS3, det gør måske forskellen. :)
#1086 McPeter 12 år siden
Er det denne her? Så er den en lille bitte smule billigere:
http://www.hifipriser.dk/medieboks/wd-tv-live-wdbg...
Glæder mig til at høre om jeres erfaringer med den. Ved I om den understøtter NFL Game Pass? Mangler en enhed der både kan klare Netflix (DK/US), NFL Game Pass og mp3/video streaming fra NAS.
#1087 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
#1088 McPeter 12 år siden
#1089 Slettet Bruger [3238584619] 12 år siden
#1090 Kisbye 12 år siden
Fordele:
- Relativ billig løsning.
Den er lidt billigere end Apple TV.
- Tjenester
Kan spille blandt andet Netflix, Hulu, Pandora, Spotify, Vudu, Youtube, med flere
- Understøtter mange filformater
Den spiller næsten alle filformater jeg har smidt efter den, inklusiv undertekster. Bruger selv en NAS server (Netværks harddisk).
Har læst et sted at Apple TV kun kan afspille MP4 og Quicktime? Passer det, er det da en kæmpe ulempe.
- Mulighed for trådløs netværksadgang.
Udover ethernetkabel, kan man også sætte den til og køre over trådløstnetværk og derved spare et kabel
- Man kan bruge sin Smartphone som fjernbetjening
Virker rimelig godt. Det er nemmere og hurtigere at stave med touchskærm, end med den medfølgende fjernbetjening. Man behøver heller pege på enheden, da det går over netværket.
Ulemper:
Obs Obs: Jeg har aldrig prøvet andet end den boks jeg har stående. Skal ikke kunne sige om det problemer med modellen eller om det er min der er defekt.
- Benytter Geolocation til at begrænse adgangen til tjenester.
Man kan nemt få adgang til de amerikanske tjenester ved at sætte DNS op og så nulstille sin location, men den kan ikke vise alle landes tjenester samtidig.
Med unblock us sættes location til USA. Det betyder også at jeg ikke kan få adgang til BBC iPlayer, som jo er britisk, selvom jeg ved boksen har applikationen indbygget.
Det er med jævne mellemrum oppe og vende inde på Unblock Us forummet, men det virker ikke til de rigtig forstår problemet.
Det er lidt surt, men man kan nok ikke få i pose og sæk.
- Resume virker ikke altid
Netflix og Hulu har en funktion, hvor den husker hvor langt man kommet i en video, så man kan stoppe den og fortsætte derfra senere.
Nogle gange glemmer den det og starter blot videoen forfra. Problemet er mest med Netflix, men også med Hulu engang imellem.
Skal ikke kunne sige om det er et problem med boksen, netværk eller tjenesterne.
Den glemmer dog ikke hvad man har set af hele film og serier afsnit.
- HDMI kabel medfølger ikke
Der medfølger noget phone stik, så man bliver selv nød til at købe et HDMI kabel.
- Diverse ustabilitet
OBS: Jeg har aldrig prøvet en anden WD boks. Det er muligt min boks bare er defekt.
Jeg har lidt problemer med at boksen bliver meget langsom efter et par dage (Jeg slukker den aldrig). Specielt hvis jeg har været inde ud og ude af flere forskellige tjenester. Tænker det måske er et memory leak der måske kan blive løst med en firmware opdatering engang.
Derudover kan det godt finde på at genstarte eller helt slukke spontant. Det sker dog relativt sjælent og aldrig når den er ved at afspille en video.
Alt i alt er det god boks til prisen, som afspiller næsten alt.
Dens lunefulde humør kan jeg godt leve med. Det mest irreterende er at jeg ikke kan tage BBC iPlayer, selvom jeg ved den ligger derinde. :(
Ja, Det er forvirrende at der er 3 modeller der hedder næsten det samme.
Kig efter model nummer WDBGXT0000NBK.
Man kan også se det ved at det er den eneste af modellerne der har Wifi.
Her er et billede af banditten: http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=33...
Kan ikke se nogen app til NFL.
Kigger jeg på NFL hjemmesiden står der også at de kun understøtter Android and iOS mobile og tablet.
Er der nogen der brug for hjælp med opsætning eller andet, kan i bare spørge ;)