#121 Du mener 2001? De burde i hvert fald have skudt Anders Fogh ud i rummet i stedet, hehe...
Anyway, jeg synes Requiem For A Dream er en fremragende film. Den kryber virkelig ind under huden på mig og gjorde langt mere indtryk end f.eks. Trainspotting (som jeg faktisk blev lidt skuffet over i sin tid). Det er nok smag og behag, men Requiem... er IMO teknisk såvel som fortællemæssigt et must see. Jeg kan sagtens forstå dem, der ikke ser den en gang til (ved jeg heller ikke, om jeg selv får gjort, men jeg gav også kun 50 kr. for den). Jeg havde svært ved at ryste den af mig bagefter - ligesom med Kids, faktisk. Det var også en film, jeg blev direkte dårlig af, dengang jeg så den. Jeg forstår egentlig godt Requiem...'s flotte placering, og det ærgrer mig endnu, at Aronofsky ikke kom til at stå bag roret på Watchmen-filmatiseringen.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Instruktør Christopher Guest (Spinal Tap, A few Good men og Princess Bride), har lavet disse 2 ensemble komedier fra hhv 1996 og 2000, med næsten samme cast.
Vil ikke skrive så meget idag, men handlingen er nærmest dokumentarisk i sin stil. Intelligent, overraskende og anderledes og mundvigene var opad 80% af tiden.
I særdeleshed både penge og tid værd, med Best in Show som vinder i opløbet.
Best in Show: 8.2/10, DVD: 7/10 Waiting for Guffman: 7.6/10, DVD: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Clint western fra '76 instrueret af manden himself om farmeren Josey Wales, som tilslutter sig Sydstaterne i borgerkrigen, da hans familie bliver dræbt af hærgende "redlegs" fra Nordstaterne. "Hell hath no fury".
En western som desværre ikke nævnes i samme åndedrag som "The Good the bad and the ugly", "For a few dollars more" og "A fistful of dollars". Synd, for den rangerer i samme klasse og helt fortjent. Clinten har lavet virkelig dystre og geniale billedkompositioner i denne. Tidligt bevis på, at denne "knægt" var ved at blive en lige så god håndværket bag kameraet.
Og dvd'en er i fin form. Et flot restaureret billede og et virkelig godt 5.1 lydspor, med tanke på, at filmen er snart 30 år gammel.
Film: 8.2/10 DVD: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg var i dag inde til den gratis forpremiere på den nyeste filmatisering af Vabity Fair med Reese Witherspoon i hovedrollen. Jeg havde ikke de store forventninger til hverken filmen eller Witherspoon, men det var da en positiv overraskelse. Historien var nok ikke meget anderledes end normalt og his man ikke kan li' den, kan man sikkert heller ikke li' denne film. Det engelske havde et svagt indisk præg og det virkede egentlig ganske godt. Witherspoon er ret god i den rolle, den er nærmest perfekt til hende. Lad jer ikke afskrække af dens ry som lyserød pige-film, den kan ses (og så er der lidt mavedans og dybe udskæringer, der sikkert tiltaler nogen herinde). Men se den hvis den engang kommer som søndagsfilm.
Så var jeg forresten i Cafébiografen i Odense for første gang i dag. Hyggeligt sted med god atmosfære. Og for en gangs skyld har fundet nogle rigtig gode biografsæder, der skal jeg klart ind igen :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
STAR WARS: Episode III - Revenge of the Sith Jeg skal nok holde min kæft omkring handlingen. Jeg vil blot sige, at armene slet ikke vil ned igen. Den er for fed!!! Lucas har droppet Disney stilen og Jar Jar lortet og lavet sit liv ondeste film. Jeg havde tårer i øjnene to gange i løbet af filmen - det er bare ALDRIG sket før under en STAR WARS film. Rent visuelt er den breathtaking - den skal ses mange gange for man når slet ikke at få alle detaljerne i billedet med, specielt under diverse kampsekvenser. Den er pisse flot og lydsporet sparker røv som altid. Skuespilpræstationerne og dialogen har aldrig været bedre - det er her jeg normalt synes at STAR WARS sagaen har sine svage sider. Det er helt klart den bedste af de seks film. Jeg glæder mig til at se den igen og igen og igen. Mht. en rating har jeg ikke helt besluttet mig endnu, men det bliver minimum en 5'er ud af 6. Glæd jer! Glæd jer!! Glæd jer!!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Saa fik jeg tjekket BMW kortfilmene med den overordnede titel The Hire ud, og det var bestemt ikke nogen skidt oplevelse.
Flot billede og lyd over hele linien, min favoritfilm var Joe Carnahans (Den med kufferten, kan ikke huske navnet), godtnok noget vild lyd og go action der bliver fyret af i de par minutter den varer.
Jeg synes nu de alle var en god oplevelse vaerd og selvom jeg synes Guy Ritchies indlaeg var forholdsvis humorforladt kunne jeg ikke lade vaere med at grine over slutningen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Jeg synes så ikke billedkvaliteten var særlig god, og den haltede specielt i visse scener under stort set alle filmene. Til gengæld er jeg enig i den fremragende lyd, og specielt lyden i de kortfilm, hvor der er maskingevær involveret er fantastisk. Min personlige favorit var Guy Ritchie's 'Star', som var et virkelig forfriskende, og veloplagt, indlæg. Derudover synes jeg det var unikt at se, hvordan alle filmene demonstrede den respektive instruktørs stil. For at tage det oplagte eksempel, så ligner Tony Scott's indslag jo nærmest et blueprint til Man on Fire.
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg skrev det med billede, maaske at filmene viser nogle flote billeder, men du har ret i at billedkvaliteten som saadan ikke var specielt fantastisk - der er nu en gang graenser for hvad et non anamorphic transfer kan praestere.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#121 filmz-Bruce 19 år siden
#122 evermind 19 år siden
Du mener 2001? De burde i hvert fald have skudt Anders Fogh ud i rummet i stedet, hehe...
Anyway, jeg synes Requiem For A Dream er en fremragende film. Den kryber virkelig ind under huden på mig og gjorde langt mere indtryk end f.eks. Trainspotting (som jeg faktisk blev lidt skuffet over i sin tid). Det er nok smag og behag, men Requiem... er IMO teknisk såvel som fortællemæssigt et must see. Jeg kan sagtens forstå dem, der ikke ser den en gang til (ved jeg heller ikke, om jeg selv får gjort, men jeg gav også kun 50 kr. for den). Jeg havde svært ved at ryste den af mig bagefter - ligesom med Kids, faktisk. Det var også en film, jeg blev direkte dårlig af, dengang jeg så den. Jeg forstår egentlig godt Requiem...'s flotte placering, og det ærgrer mig endnu, at Aronofsky ikke kom til at stå bag roret på Watchmen-filmatiseringen.
#123 filmz-Bruce 19 år siden
Instruktør Christopher Guest (Spinal Tap, A few Good men og Princess Bride), har lavet disse 2 ensemble komedier fra hhv 1996 og 2000, med næsten samme cast.
Vil ikke skrive så meget idag, men handlingen er nærmest dokumentarisk i sin stil. Intelligent, overraskende og anderledes og mundvigene var opad 80% af tiden.
I særdeleshed både penge og tid værd, med Best in Show som vinder i opløbet.
Best in Show: 8.2/10, DVD: 7/10
Waiting for Guffman: 7.6/10, DVD: 7/10
#124 filmz-Bruce 19 år siden
Clint western fra '76 instrueret af manden himself om farmeren Josey Wales, som tilslutter sig Sydstaterne i borgerkrigen, da hans familie bliver dræbt af hærgende "redlegs" fra Nordstaterne. "Hell hath no fury".
En western som desværre ikke nævnes i samme åndedrag som "The Good the bad and the ugly", "For a few dollars more" og "A fistful of dollars". Synd, for den rangerer i samme klasse og helt fortjent. Clinten har lavet virkelig dystre og geniale billedkompositioner i denne. Tidligt bevis på, at denne "knægt" var ved at blive en lige så god håndværket bag kameraet.
Og dvd'en er i fin form. Et flot restaureret billede og et virkelig godt 5.1 lydspor, med tanke på, at filmen er snart 30 år gammel.
Film: 8.2/10
DVD: 8/10
#125 lagoni 19 år siden
Så var jeg forresten i Cafébiografen i Odense for første gang i dag. Hyggeligt sted med god atmosfære. Og for en gangs skyld har fundet nogle rigtig gode biografsæder, der skal jeg klart ind igen :)
#126 wiseguy 19 år siden
Jeg skal nok holde min kæft omkring handlingen. Jeg vil blot sige, at armene slet ikke vil ned igen. Den er for fed!!!
Lucas har droppet Disney stilen og Jar Jar lortet og lavet sit liv ondeste film. Jeg havde tårer i øjnene to gange i løbet af filmen - det er bare ALDRIG sket før under en STAR WARS film. Rent visuelt er den breathtaking - den skal ses mange gange for man når slet ikke at få alle detaljerne i billedet med, specielt under diverse kampsekvenser. Den er pisse flot og lydsporet sparker røv som altid. Skuespilpræstationerne og dialogen har aldrig været bedre - det er her jeg normalt synes at STAR WARS sagaen har sine svage sider.
Det er helt klart den bedste af de seks film. Jeg glæder mig til at se den igen og igen og igen. Mht. en rating har jeg ikke helt besluttet mig endnu, men det bliver minimum en 5'er ud af 6.
Glæd jer! Glæd jer!! Glæd jer!!!
#127 evermind 19 år siden
Jamen så glæder jeg mig!! :D Gjorde jeg nu også inden, men din lille anmeldelse gav nu alligevel forventningerne en tak ekstra! ;)
#128 El vez 19 år siden
Flot billede og lyd over hele linien, min favoritfilm var Joe Carnahans (Den med kufferten, kan ikke huske navnet), godtnok noget vild lyd og go action der bliver fyret af i de par minutter den varer.
Jeg synes nu de alle var en god oplevelse vaerd og selvom jeg synes Guy Ritchies indlaeg var forholdsvis humorforladt kunne jeg ikke lade vaere med at grine over slutningen :)
#129 ks 19 år siden
#130 El vez 19 år siden