Gravatar

#21 McPeter 19 år siden

Igår blev det til to film:

Troy
Blev faktisk positivt overrasket over denne film. Synes faktisk den var okay, selvom jeg måske ikke er 100% enig i castningen (Brad Pit?!). Jeg synes filmen virker oprigtig på flere punkter og man bliver sat ret godt ind i de personlige dilemmaer (Helenas skyldfølelse, Orlando der er en tøsedreng hvilket ikke er så anset i en ærens tid, Brad Pits fætter der så gerne vil kæmpe men ikke må, etc). Kampscenerne synes jeg også er ok lavet, selvom jeg ikke umiddelbart forstår hvorfor de forsvarer deres borg UDENFOR murene eller hvorfor grækerne bekymrer sig om at sætte palisader op - for derefter selv at løbe forbi dem i et modangreb... ville mene palisader var mest effektive at have FORAN sig når der kommer en hær løbende imod en?!? :-)

Alt i alt meget god underholdning - skal ses igen på et tidspunkt...

4/6

Ice Age 2 a.k.a. The Day After Tomorrow
Også denne film overraskede mig positivt. Synes faktisk man blev ret grebet af spændingen og synes egentligt at historien holdt bedre end jeg havde regnet med. Special effectsne er jo super-flot lavet, så det hjælper jo også på troværdigheden. Synes dog ulvene så lidt for kunstige ud - en skam når resten af CGIen er så flot...

Denne film skal også ses igen på et tidspunkt og får derfor også

4/6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#22 chronaden 19 år siden

#21

nemlig, troy er en ok nice film :>
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#23 filmz-Bruce 19 år siden

Kill Bill 1
Det var med store forventninger jeg ENDELIG fik sat mig ned for at se vol. 1 af Kill Bill. Har erhvervet mig den japanske Twin Pack med DTS og farver i House of Blue Leaves scenen.

Tarantino er god til at sammensætte musikken i sine film og hans evner svigter heller ikke her. Ingen tvivl om, at han er stor fan af kung-fu B films genren og vi vælter os bogstaveligt talt i afhuggede lemmer og god koreografi og ikke mindst de obligatoriske swoooosj, når man bevæger et eller andet hurtigt. Anime indslaget vírkede rigtig godt og der er tydelig tegneseriefeel, når The Bride rejser med fly eller kører på motorcykel.

Men ærligt talt...så synes jeg Kill Bill er længder efter Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Der er ikke een person i Kill Bill, som bare er tilnærmelsesvis ligeså interessant som i disse og dialogen er tam...meget tam. Der er fantastisk meget glasur på kagen, men jeg sad skuffet bagefter, for jeg havde forventet noget mere intelligent. Ok, det er helt fair bare at ville more sig og det er jeg sikker på Tarantino har gjort. Håber dog han hurtigt får overstået sin næste kung fu film og at han så vil prøve noget nyt. Vil gerne se vol. 2, men den er indtil videre røget ned i bunken.

Film: 6.5/10
DVD: 9/10

The Man who killed Liberty Valance
Satte så denne gamle John Ford western på og kontrasten til Kill Bill var stor og det var indholdet også. Filmen er fra 1962 og kvaliteten super, selvom det sort hvide look kunne få een til at tro at filmen var 10-15 år ældre. Min respekt for James Stewart stiger efterhånden for hver film jeg genser med ham. Han leverer endnu engang en pragtpræstation i den velkendte rolle som underdog'en, som sætter sig op imod overmagten og uretfærdigheden. Kombinationen af en John Wayne i en anderledes helterolle end man er vant til at se ham i, Lee Marvin som rigtig badass skurk og en utraditionel slutning, placerer denne lidt dystre film i superligaen af westerns.

John Fords brug af lys og skygge og fikse klip i denne film er måske ikke Welles niveau, men det er absolut på toppen.

Lee Van Cleef har en birolle og som den sorte hjælper Pompey, ser vi Woody Strode, som vi senere skulle stifte bekendtskab med i Spartacus, som gladiator.

Film 8.5/10
DVD 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 McPeter 19 år siden

#23 - Jeg vil godt anbefale dig at lægge Kill Bill Vol.2 længere op i bunken igen. Den dialog du savner i Vol.1 får man nemlig IMO fuldstændig kompensation for i Vol.2 og jeg er også helt vild med de karakterer der er med. Vil ikke komme nærmere ind på hvilke før du har set den.

Som jeg ser det er KB opbygget ud fra følgende opskrift:
Vol.1 = action + spørgsmål
Vol.2 = dialog + svar

Og det er altså hvad de lægger mest vægt på - der er selvfølgelig dialog i vol.1 og action i vol.2... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#25 filmz-Bruce 19 år siden

#24 Tak for oplysningen, så kan det godt være den ryger opad igen, det er lige det jeg synes mangler :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 elwood 19 år siden

#8 hehe det minder mig om kommentar sporet til Finding Nemo, på et tidspuntk tror det er omkring, scene med det sunken skib og hajerne, så sidder Andrew Stanton og fortæller om noget i filmprocessen.

Bob Peterson kan man så høre i baggrunden sidde og rode med en pose chips, og mens Andrew fortæller videre kan man så høre Bob gnaske chips i sig. det fandt jeg ret morsomt, især når andrew så vidt jeg husker spøger hvad han laver og Bob siger "I'm Hungry", hvorefter han spiser videre.
Det er noget i den stil han siger.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 filmz-Kadann 19 år siden

Invasion of the Body Snatchers (1956)

Den originale sort/hvid klassiker, som jeg netop har købt på DVD for endelig at få set den.

Historien er simpel: I en lille by ved navn Santa Mira opleves et massehysteri, hvor helt almindelige mennesker anklager deres familie og venner for at være udskiftet med følelsesløse kloner, hvor vores hovedperson bliver blandet ind i disse menneskers liv, da han er byens læge. Til at starte med forsøger han at overbevise folk om at de tager fejl, men opdager snart at de har ganske ret.

Alene følelsen af den lille by, gør denne film ret vellykket. Den er helt afskåret fra resten af verden og der kan foregå en masse ting, uden at resten af jordens befolkning nogensinde opdager det.

Filmen har heldigvis også en bunke udemærkede skuespillere samt en god instruktør, som bærer denne glimrende horror-historie hjem. Filmen har samme følelse som mange af de klassiske horrorfilm, hvilket bestemt ikke er en dårlig ting.. desuden er filmen fra den tid hvor mænd var mænd og alle kvinder i film var klassiske skønheder Grace Kelly og Elizabeth Taylor. Dette er virkelig en periode i filmhistorien jeg er ret vild med.

Det eneste der faktisk trækker ned i denne film er slutningen, hvor jeg faktisk blev lidt skuffet men burde have set det komme. Jeg er dog sikker på at min mening havde været anderledes på dette punkt, hvis jeg havde set den originale udgave, før jeg så udgaven fra 1978.

4/5

Invasion of the Body Snatchers (1978)

Remaket af den klassiske horrorfilm fra 1956, som er spækket med fede skuespillere som f.eks. Donald Sutherland, Jeff Goldblum og Leonard Nimoy, og endda med en cameo af Don Siegel, som instruerede den originale film.

Historien i denne udgave er i grundtræk den samme som i den originale film, hvilket er ganske fint da den fungerer som den skal. De gode elementer fra den gamle film er taget frem og forfinet glimrende, og der er tilføjet en del gode ting, som f.eks. det frygtelige skrig, som alle sikkert husker fra denne film.

Til trods for at filmen foregår i San Francisco, er stemningen trykket og skræmmende hele vejen igennem.. faktisk er det stort set samme stemning som i den originale film, selvom vi befinder os i en millionby i stedet for en prut på landkortet.

Med hensyn til skuespillerne er Nimoy den der giver mig størst fornøjelse at se, fordi det er sjældent at man får hans talenter at se, uden fjollede spidse ører. Dog ved jeg at han sagtens kan vise noget fornuftigt, hvilket han viser i den gamle ”Mission: Impossible” serie, hvor han overtog pladsen fra den fantastiske Martin Landau.

Som horrorfilm fungerer denne film hele vejen igennem og jeg føler mig underholdt hver gang jeg ser den, selvom jeg efterhånden kan den udenad. Modsat udgaven fra 1993, kan jeg faktisk kun sige positive ting om denne film og den ret eminente slutning.

5/5

Body Snatchers (1993)

Jeg så denne film på TV Danmark 1/TV5 og var lidt spændt på om filmen kunne levere den samme spænding som de to første udgaver af historien, men jeg var ikke superoptimist, da jeg havde læst nogle ret lunkne anmeldelser.

Modsat de to første film, foregår denne film ikke i en by, men på en militærbase, hvilket giver en ret underlig stemning som desværre ikke helt fungerer. Jeg går ud fra at man er ude på at fange samme stemning som i den første film, men i stedet bliver det bare dræbende kedeligt.

Historien er som sådan ok, hvilket ikke kan overraske når den har fungeret i to andre film, men desværre bliver den leveret på en måde, at det bare ikke er overbevisende, skræmmende eller i det hele taget interessant.

Personerne i filmen er desværre også så kedelige og ligegyldige, at man overvejer om de er rumvæsner fra starten af, eller det bare er drejer sig om dårlige skuespillere eller dårlig instruktion. Filmen lider frygteligt under at man ikke har sympati for personerne, til trods for at man går efter de billige point og blander et barn ind i det hele. Selv effekterne, både visuelle og lyd, er bedre i de gamle film, hvilket i sig selv er noget overraskende.

Rent faktisk har jeg ikke ret meget positivt at sige om denne film, udover at TV Danmark 1/TV5 valgte at sende den i det originale format og det ene point er udelukkende til historien, fordi jeg ved at den fungerer i andre sammenhæng.

1/5
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#28 McPeter 19 år siden

#25 / Bruce: Har du fået set Vol.2 endnu? Kunne godt tænke mig at vide hvad du synes om den?! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#29 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 27 Dejligt at se at der andre (men det ved du jo godt jeg ved Kadann) som nyder en god omgang Sifi - Gammelt som Nyt ;-)

Jeg har selv ligget syg de sidste 14 dage og da jeg hverken har kunnet siddet ret meget ved computer eller brug af mine arme er da gledet et par film eller 2 gennem øjenlågene, men dem skriver jeg om når jeg er klar igen :-)



---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#30 filmz-dr. hoax 19 år siden

Puha, fik lige set Requiem for a dream her i nat, og jeg vil gerne takke alle der har anbefalet den, for det er da et helt lille mesterværk! ...selvom jeg nu synes den var noget ubehagelig!!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax

Skriv ny kommentar: