Gravatar

#81 elwood 19 år siden

Så fik jeg tid til at se min Robin Williams live on broadway, og ja jeg håber ikke jeg forstyrede nogen i den lejlighedskompleks jeg bor i...for jeg tror det lang tid siden jeg har grint så meget, især hans afslutningsnumre var priceless... eller ja det var hele showet sku.

Lidt om showet, Robin vender her tilbage til sine rødder som Stand-upper, bevæbnet kun med hans microfon i trøjen, et bord fyldt med afsindige mange flasker vand, og hans komik og memik, tager han os rundt omkring i verden i en 1.5 times tid hvor han reflektere over alt og alle, terror, Bush, Michael Jackson, Jesus og mange mange andre ting der er intet som er helligt.

Showet har ingen censur, og det er optaget live, så Robin har frit spil for hvad han finder på, og som Marty Callner, som instruerde showet sagde, så var det også det punkt han var mest spændt på, for han vidste hvor ustyrlig Robin er på scenen.

En klar anbefaling herfra hvis man er til Robin Williams, eller generelt er glad for stand-up, så er man det er det bare med at få opsnappet dvd'en Robin williams - live on broadway.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#82 filmz-Bruce 19 år siden

Machinist
Det meste man har hørt om denne film af Brad Anderson er, at Christian Bale sultede sig til holocaust size og nærmest ligner en "living undead". Med en indtjening i USA på lidt over $1 mill. og $4 mill. i Europa var det spørgsmålet om filmen havde mere at byde på end dette.

Allerede efter 5 minutter var jeg hooked. Enten er jeg paranoid eller også er Machinist så inspireret af Hitchcocks Vertigo, at det enten er tyveri eller en hyldest. I mine øjne det sidste. Både score, filmsekvenser (læg mærke til hvordan Bale "skygger" andre i bil) og den fantastiske brug af lys, mørke og farve fik det til at løbe koldt ned af ryggen af gensynsglæde, at jeg et kort øjeblik glemte, at amerikanerne 80 gange hellere vil se The Pacifier end en film som denne. Nogle gange ville man ønske Taliban var hovedreligionen "over there".

Christian Bale er ikke kun rystende at se på fysisk, han spiller også godt. Kort fortalt handler filmen om Trevor Reznik (Bale), som lider af søvnløshed og ikke har sovet et år. Han arbejder på en fabrik og er i så dårlig fysisk stand, at hans kollegaer ikke finder ham helt værdig som "buddy materiale". Rezniks verden er arbejdet, hyppige knald hos en luder (Jennifer Jason Leigh...undskyld dobbeltkonfekten...haha) og at nyde kaffe og kage i lufthavnen om natten. Rezniks verden er dog langsomt ved at falde sammen om ham og underlige ting begynder at ske, som jeg skal lade forblive unævnt.

Lad mig med det samme advare om, at dette ikke er en film, som vil falde i alles smag. Så den med en kammerat, som absolut ikke blev fanget og var til 4-5 på IMDB skalaen. Han sammenlignede med Fight Club og mente den var klart overlegen. I mine øjne ligger de karaktermæssigt på samme niveau, omkring 8 og jeg vil ikke tvivle et sekund på at erklære filmen som bedre end både Aviator og Ray.

Men mit sidste ankepunkt er også det største. Hvorfor i helvede Christian Bale ikke var Oscarnomineret er mig en gåde. Ja Jamie Foxx var bedst i år, men Bale var tæt på.

Jeg kan ikke anbefale denne film nok, helt klart een af mine top-10 film for 2004.

Film: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#83 chronaden 19 år siden

tak for anmeldelsen, den er bestilt :)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#84 filmz-Bruce 19 år siden

Wages of fear
Den franske instruktør Henri Clouzot, som også lavede Diabolique, der inspirerede Hitchcock til Psycho, begik i 1953 dette mesterværk af en film som også vandt bedste film i Cannes.

Vi befinder os i en lille udørk i Venezuela, en landsby, hvor befolkningen er fattig og de fleste er ansat som uorganiseret arbejdskraft i den amerikanske koncern SOC, som har bygget en oliepipeline gennem junglen. I byen befinder der sig også 6-8 udlændinge (franskmænd, tyskere og englændere), som hutler sig gennem dagen. Hvorfor de er her vides ikke, de fleste er ikke helt hæderlige, men man kommer kun ud med fly og ingen har pengene til at undslippe dette helvede.

Uventet får SOC brug for at køre 2 lastbiler med nitroglycerin 600 miles for at stoppe en brand i en oliebrønd og man søger blandt lokalbefolkningen 4, som er tossede nok til at sætte livet på spil for 2000$ hver.

Triste udsigter, men endnu mere trist og intenst skildret på film. Der er intet glamourøst over noget i denne film og omgivelser og personer er skildret med en realisme, som er sjælden for sin tid.

Yves Montand har hovedrollen og gør det godt, men der er ingen svage præstationer i denne film. Filmen tager sin tid med at få introduceret historie og personer og kan virke lidt langtrukken de første 45 minutter, hvis man kun er til action. Men disse detaljer er nødvendige for den videre del, når vore "venner" skal til at transportere den farlige last.

Jeg skal ikke fortælle mere, blot sige, at de sidste 100 minutter ikke skuffer. Der er ingen underlægningsmusik, scenerne taler sit eget sprog og det er med mange udråbstegn!

Filmen er en Criterion udgave, restaureret til sin oprindelige 148 minutters længde. Den amerikanske biografversion var kraftigt beskåret i sin tid, da man var utilfreds med den meget lidet positive portrættering af et amerikansk selskabs behandling af en fattig lokalbefolkning. Filmen har et klart billed og den originale 1.0 monolyd, ligeledes som den skal være. Filmen har ikke fået den store Citizen Kane restaurering, men der er ikke noget at klage over.

En film, som SKAL opleves og som man bør lede efter andre reviews efter. 8.3 på IMDB.

Le Salaire de la peur

Filmen blev genindspillet af William Friedkin i 1977 med Roy Scheider i hovedrollen under navnet "Sorcerer". Friedkin havde spurgt Clouzot og bedt om lov til at genindspille filmen og havde i spøg sagt "Jeg lover, at den ikke bliver bedre end originalen". Da han så sin egen film, var det første han sagde. "Jeg havde ret".

Film: 8/10
DVD: 8/10
Gravatar

#85 DarkLight 19 år siden

Cube Zero

Jeg er kraftig beundrer af den første Cube-film. Den var rå, ligepå og meget anderledes end hvad man ellers havde set.

Jeg var derfor meget skuffet efter at have set Hypercube. Den rå mekaniske følelse Cube havde var komplet væk til fordel for popsmart CGI. Ydermere stod man stadig uden svar ved rulleteksterne og utallige gange undervejs haltede skuespillet.

Da jeg fik chancen for at se Cube Zero, tog jeg den straks. Jeg levede i håbet om at serien stadig kunne rejse sig fra middelmådighed(som 2'eren bragte den ned på), og bliver den triologi jeg havde håbet på.

Det lykkes næsten. Cube 0 er tilbage på rette kurs efter HyberCube og historien er igen spændende. For en gangs skyld kommer der lidt svar på de mange spørgsmål man har bygget op igennem de 2 foregående film.

For mig ligger Cube 0 meget tæt på den første film. Helt på samme niveau er svært at komme, da konceptet ikke længere er nyt. Men hvis man kunne lide den første, vil man sikkert kunne lide denne. Som ekstra bonus får man endda en ganske uventet fantastisk karaktér, som strøg om sig med one-liners og i sig selv er filmen værd.

7 / 10.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#86 chronaden 19 år siden

NICE, vidste slet ik de havde lavet en mere :D
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#87 McPeter 19 år siden

#85 - tak for anmeldelsen... den skal jeg da klar se! :-)
Synes rigtigt godt om den første, men var også en smule skuffet over 2'eren...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#88 filmz-Bruce 19 år siden

Ladder 49
Efter terroren den 11.9.2001, var det kun et spørgsmål om tid, hvornår Hollywood ville lave en film, som hyldede de amerikanske "firefighters". Lidt over 3 år efter kom den, Ladder 49, med Travolta og Joaquin Phoenix i hovedrollerne. Og lad det være sagt med det samme. Det er en fantastisk hvervekampagne film for brandmænd og sikkert et stort hit hos de amerikanere, som prioriterer forudsigelighed højt og for hvem genkendelsens glæde er vigtigere end orgasme.

Jeg troede virkelig jeg skulle se en middelmådig popcorn flick med lidt interessant action og så blev det een af de 10 mest ligegyldige film jeg nogensinde har set, med så mange stereotyper og klichéer, at Cocktail med Tom Cruise ligner Clockwork Orange til sammenligníng.

Jeg kan INTET formildende finde i denne film. Travolta og Phoenix er totalt uinspirerende her, instruktøren lever op til alle de krav en amerikansk politisk korrekt familie i bibelbæltet i USA kan have til en film. Fra første flashback kan samtlige scener i filmen forudses og det i en grad så min kammerat (som var medfange på filmen) og jeg efter 30 minutter ville slukke filmen, men tvang os til at se den til ende, for at se om det kunne være sandt, at den ville køre linen ud.

Og minsandten ja. De få gange filmen havde mulighed for at træde lidt ved siden af det traditionelle tilladt for børn mønster, valgte man det sødladne og kvalmende, mens man undrende måtte betragte Travoltas ansigt for at se om hans rynker var andet end skabt af alder.

Jeg kan ved gud ikke nævne 10 film, som ligger under denne i ligegyldighed. Har ikke set Battlefield Earth, men ville ha' ønsket det var den, som havde siddet i min DVD afspiller i aften.

Filmen har indspillet 75 mill$ i USA og 20 i Europa. Den åbnede i 3261 biografer "over there", mens en film som Untergang spiller i 46 og har indspillet 252.000$ mod 57 mill$ i Europa. Det kan ikke være fordi amerikanere synes en film som Untergang er dårlig, for de rater den med 9 på IMDB. Men det amerikanske publikum er tvangsindlagt og tvangsfodret med bad taste i lange baner fra Hollywood, som man jo igen kan diskutere hvor stammer fra.

Instruktørens tidligere højdepunkt har været det fantastiske drama og klassikeren "My dog Skip".

Film 2/10 (gavmild fordi rulleteksterne virkede som balsam)
Gravatar

#89 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 88 øj ! øj ! øj ! Jeg havde lige set frem til en god omgang brandmandsunderholdning a la Ron Howards Flammehav/Backdraft, men jeg kan godt høre at den skal man gå uden om, så vi jeg putte The Towering Inferno i afspilleren og endnu engang nyde Steve McQueen og Poul Newmann.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#90 filmz-Bruce 19 år siden

#89 Efter denne, så skal jeg ihvertfald have set Backdraft igen. Mindes den som en meget bedre film. Og uhmmm ja Towering Inferno det er længe siden. Du må meget gerne skrive lidt om den. Er spændt på om den stadig holder.

Skriv ny kommentar: