Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Anmeldelse

While I am often the champion of two hour durations, I have to say I left ‘The New World’ wanting even more, and feel cheated out of the fifteen minutes that made the Oscar cut. I loved every frame of this film and it was well worth the six year wait since the premiere of his last masterpiece, ‘The Thin Red Line’. ‘The New World’ is already assured a high place on my list of the best films of 2006, and I can only hope the wait for the next Malick film will be shorter.

Grade: A

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 JannikAnd 19 år siden

Lækkert. Ventetiden har (atter) været lang, men det lader til, vi Malick-fans (atter) bliver belønnet. Hvis hans kvalitet fortsætter sin stigning, kan jeg godt leve med én film hvert 10. år.
Gravatar

#3 Spanner 19 år siden

Heh... efter at have forsøgt at se The Thin Red Line tre gange og være faldet i søvn hver gang, er jeg nok nærmere en Malick fjende end en fan. Dog er jeg spændt på hvad han kan levere denne gang og om den deler vandene så kraftigt som TRL gjorde det mellem dem, der syntes at den var fantastisk og dem, der som jeg, blev lullet i søvn
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 JannikAnd 19 år siden

Du har ikke set "Badlands" eller "Days of Heaven"?
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg er total ekset med det visuelle i "Thin Red Line". Måden man har filmet soldaternes indtrængen på øen og landskaberne er helt unik. Første gang jeg virkelig har følt, hvordan det måtte være at kæmpe mod japsere under sådanne forhold.

Desværre var opbuddet af kändisser så stort, at det i mine øjne fjernede fokus. Nå, er han også med og var han ikke med i Deer Hunter og der er Woody og Clooney og... Med et ukendt cast a la Band of Brothers, havde den film været en klassiker.

"Badlands"...wow! James Dean go home, Sheen rules!
Gravatar

#6 JannikAnd 19 år siden

Jeg er ikke enig mht. overeksponeringen af stjerner, for de bærende roller spilles af forholdsvis ukendte personer som Jim Caviezel (før Jesus-halløjet), Ben Chaplin og mindst Elias Koteas (en af de mest undervurderede skuespillere).

Faktisk er stjerneskuespillere som Viggo Mortensen, Mickey Rourke og Billy Bob Thornton faktisk endt på klippegulvet og optrådte i filmens manus.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

#6 Ingen tvivl om, at Caviezel leverede en præstation i top og at top rollerne var forbeholdt de mere ukendte. Vil også tilføje at Penn og ikke mindst Nolte var super! Faktisk er min modstand ved at være gennem penetreret kan jeg se, men for ikke at tabe helt ansigt vil jeg fastholde at Travolta og Clooney (i hans lille cameo til sidst) var malplacerede. Travoltas admiral var alt andet end velspillet.

Hmmm. Det blev til 10 minutters kritik ud af 170. Skal vist have stiftet bekendtskab med den igen.

Og iøvrigt synes jeg at Caviezel som Jesus var god og at jeg godt kunne li' Gibsons film :)
Gravatar

#8 Æsop9000 19 år siden

lyder som en meget interresent film............
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#9 El vez 19 år siden

Hmm med diverse sparehalløj kan man få Badlands til sølle 4 euro, men det er den halvskidte R2 (iflg dvdbeaver er R1 at foretrække men koster 3-4 gange så meget).

Er der nogen der har R2 og er den så skidt som det ser ud i sammenligningen?

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare4/badlands...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 chuck 19 år siden

Jeg så The New World i sidste uge, og må sige, at Malick kan sit kram. Den var - IMHO - flottere og mere veltrimmet end TTRL. Jeg vil gerne se The New World igen, inden jeg udnævner den til Malicks bedste film, for Badlands' fandenivoldskhed og vidunderlige xylophon-stykke har jeg stadig en stor svaghed for. Samspillet mellem Colin Farrell og Q'Orianka Kilcher er også helt oppe at ringe. Med andre ord: Glæd Jer!!!
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: