Gravatar

#641 Slettet Bruger [3032713219] 13 år siden

NightHawk (631) skrev:
g "Super", så vil jeg også gerne anbefale disse tre film. Sidstnævnte er i øvrigt fra 1980 og undertreger dermed, at konceptet bestemt ikke er nogen ny opfindelse. :)

Der er dog én af dem, der har en superkraft i "Mystery Men" og så skal man jo huske på, at Mr. Furious kan blive rigtigt meget sur. ;D
Gravatar

#642 NightHawk 13 år siden

Åkepool (638) skrev:
Mine evner til at anmelde/beskrive film så smukt og indlevende som du og et par andre gør, slår simpelthen ikke til, så derfor får du aldrig mere end korte for/imod meninger fra mig, beklager :)

Ok, var blot lidt nysgerrig efter at få nogle forskellige holdninger på bordet, da det jo for alle tre films vedkommende, og subgenren i sig selv, jo er nogle interessante temaer, der bliver taget op. Kunne faktisk være et spændende område at få skrevet noget mere om, så det kan muligvis være noget, som jeg vil kigge lidt nærmere på i fremtiden.

Og tak igen for dine venlige ord. Det er både meget opmuntrende og motiverende at høre, at der bliver taget så positivt imod de anmeldelser, jeg har skrevet. :)

Babo84 (639) skrev:
Kick Ass synes jeg vare var langt sjovere og mere fornøjelig underholdning. Defendor havde et par momenter, men var for det meste ufrivilligt komisk. Kører lidt på det jævne, og selvom den har et interessant udgangspunkt, var jeg aldrig rigtigt overbevist.

Ja jeg kan se, at vi klart har haft to vidt forskellige oplevelser af "Defendor", mens jeg til gengæld godt vil give dig ret i, at "Kick Ass" var god underholdning. Derfor ærgrer det mig også meget, at Matthew Vaughn ikke har et bedre greb om den historie, han vil fortælle. Jeg mener klart, at der ligger mere potentiale og gemmer sig i historiens temaer, end det der reelt kommer til udtryk. :)

Collateral (640) skrev:
Har desværre ikke set "Defendor", men var ret glad for "Kick Ass", så kan da være jeg skal have det gjort sometime.

Jep, du må bestemt give "Defendor" en chance. Men det er en meget anderledes, på stort set alle måder, opbygget og skrevet film end "Kick Ass", så du må endelig ikke forvente det er i samme stil, for så bliver du pænt skuffet. :)

utyske (641) skrev:
Der er dog én af dem, der har en superkraft i "Mystery Men" og så skal man jo huske på, at Mr. Furious kan blive rigtigt meget sur. ;D

Man kunne vel egenlig også sige, at "Mystery Men" skiller sig ud fra de andre film, som jeg har nævnt, både fordi den befinder sig i et mere tydeligt fiktivt univers, og så det faktum at én af dem, som du også skriver, har superevner. Men selvom filmen ligger i en gråzone, synes jeg alligevel, at jeg ville nævne den sammen med de andre. :)

Og ja, Mr. Furious er sgu en herlig karakter! :)

"Don't mess with the volcano my man, 'cause I will go Pompeii on your... butt!" :D

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#643 Babo84 13 år siden

Om den havde potentiale til mere skal jeg ikke kunne sige. Kender ikke forlægget nok. Men det filmen leverede var action og humor som det primære. Og det fungerede. Og så synes jeg nu den havde lidt kant alligevel.
Gravatar

#644 Lord Beef Jerky 13 år siden

Personligt rammer Kick-Ass og Super bare en del bedre på underholdningsniveauet. Super provokerer i den grad, da den taler til mig med tanker jeg ofte har haft, og samtidig finder jeg den pissemorsom. Kick-Ass anser jeg som den mest helstøbte af de tre, da den får kombineret sine elementer bedst. Defendor falder bare en smule i baggrunden for mig. Har ikke så mange andre argumenter, da det er tre film der minder meget om hinanden, og derfor ender det hele ekstremt subjektivt i mine argumenter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#645 Åkepool 13 år siden

What LBJ said.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#646 Skeloboy 13 år siden

Welcome To The Dollhouse er fantastisk. "Yo, Weiner, you better get ready, 'cause at three o'clock today, I'm gonna RAPE you! "...og lettere forskruet, men sådan er det jo med ham Solondz :)

In The Heat of the Night er også ret fed, og har den selv på min top250.

NightHawk (614) skrev:

20. Smoke
19. Vertigo
18. The Thing
17. Raiders of The Lost Ark
14. Aliens - Directors Cut
13. The Hustler
12. M - Eine Stadt Sucht Einen Mörder

Også alle gode film :), men er dog ikke så vild med Vertigo. Synes faktisk, det er en af de mest overvurderede klassikere, 6/10 vil jeg give den.

To Live and Die In L.A. har flere omtalt...så nu er den sgu bestilt...;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#647 NightHawk 13 år siden

Tak for dine kommentarer. :)

Skeloboy (646) skrev:
To Live and Die In L.A. har flere omtalt...så nu er den sgu bestilt...;)

Og hvor er det super fedt at se, at du har fået lyst til at give "To Live And Die In L.A." en chance. Den kan du satme glæde dig til at se. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#648 Skeloboy 13 år siden

#647 - for at lave parafrasere en sætning fra Twin Peaks:

"Gentlemen. When two separate recommandations pertaining to the same film in inquiry we must always pay strict attention."

Ok, det var sikkert noget værre vrøvl, men mener også Benway har omtalt den meget lovende :)
Gravatar

#649 NightHawk 13 år siden

Skeloboy (648) skrev:
for at lave parafrasere en sætning fra Twin Peaks:

"Gentlemen. When two separate recommandations pertaining to the same film in inquiry we must always pay strict attention."

Ok, det var sikkert noget værre vrøvl, men mener også Benway har omtalt den meget lovende :)

Hehe, det gav nu fin mening. Og jo, Benway er også stor fan af filmen, kan jeg huske han skrev i tråden tidligere. :)

Gravatar

#650 Skeloboy 13 år siden

Den originale er sådan her:

"When two separate events occur simultaneously pertaining to the same object in inquiry we must always pay strict attention"

Skriv ny kommentar: