Priserne er simpelthen for høje. Jeg har haft en meget lille indtægt i det forgangende år, og jeg er gået glip af mange store oplevelser i biografen. I Kolding har vi en god bio, med fed THX osv. men det hjælper jo ikke noget, når man skal betale en formue for at se en film. Til tider kan man jo næsten købe filmen til samme pris på nettet. ...Så er der slik til kæresten og fadøl til mig.. Det er også ublu priser. Sukker koster satme ikke 50,- for en håndfuld, så burde vi lave flere sukkerplantager. 45,- for en fadøl! Jeg ved ikke med jer, men jeg betaler omk. 30,- for en ½liter bajer på værtshus, hvorfor skal jeg så straffes i biografen? Ja, ja, vi kan jo bare lade være med at købe en popcorn til 27,- for en lille æske, men er det ikke en del af oplevelsen? Det er optrækkeri, og det burde meldes til et eller andet sted.
Monopol? Jeg er 100% enig!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#12 der er rigtig mange der bliver overraskede når de kommer hen og skal betale for slikket. Poserne har så stort bundareal at der skal meget til før at de ser ud til at det kan holde til en hel forestilling. Har oplevet flere - da jeg arbejde i en biograf - som lige pludselig skulle betale over 100,- kr bare for slik! Og de havde forventet måske 30,- kr. Til gengæld vil jeg så også mene at der var slik til en uge, det kunne bare ikke umiddelbart ses pga poses størrelse. Men det er langt fra unormalt at der ryger mindst dobbelt så mange penge ind på "tilbehør", som for selve billetprisen. For en øl inden film, den store cola og popcorn og så godt med bland selv slik, et par andre slikposer osv., det kan man jo ikke undvære..
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
#13 Jeg ved ikke hvordan det er i Cinemaxx ovre ved dig, men i århus er biletten altså kun 15-20 kr dyrere, men tilgengæld kan man holde 3 timer gratis.. det foretrækker jeg sgu
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
Det er generelt alt for dyrt at gå i biografen synes jeg. 100kr er jo 2 dvd'er, forrykt! Det skal virkelig være en speciel film før jeg smider op imod 100kr efter en billet. Derimod vil jeg gerne rose Imperial, som er dyr, men til gengæld også helt igennem en fantastisk biograf.
Med hensyn til slik, så vil jeg bare sige. Godt, at jeg kan nøjes med en kildevand når jeg er i biffen!
Jeg har heller ikke noget imod Nordisk film, biografen i Århus er ganske god (BioCity) - og der er også en digital sal. Er tilfreds med slik-udvalget, og personalet er altid hjælpsomme og venlige.
Det er selvfølgelig lidt trist at en billet skal koste 70,- (60 indtil kl. 18) - men det mener jeg heller ikke er speciel meget. Der er så meget andet der er dyrt. Da jeg var ryger røg jeg for mindst 3-400 kroner smøger i ugen - det er jo lige 4 bio-billetter. Slikket er heller ikke dyrere end i de fleste 'bland selv' forretninger, en matadormix koster det samme der som alle andre steder. Sodavand og øl er heller ikke meget dyrere end så mange andre steder - i hvert fald ikke sammenlignet med priser på en café ved Århus. Det er godt nok ikke ligeså billigt som i Netto, eller de skumle bodegaer i Jægergårdsgade - men det kan vist heller ikke forventes.
Jeg synes de 70 kroner er givet godt ud - det er ofte en god oplevelse, og det koster jo mindst 2-3 gange mere at gå i teatret :) - som endda kun er halvt så sjovt som en tur i biffen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 MuManden 21 år siden
Det er bare noget man ikke gør såfremt, der sidder nogen på sædet foran een.
Til alle jer der gør det. STOP DET!
Nogen gange har jeg det sådan, at jeg får lyst at vende mig om og pande vedkomne en lige i bæret.... Så kunne han måske lære det!:)
#12 davenport 21 år siden
I Kolding har vi en god bio, med fed THX osv. men det hjælper jo ikke noget, når man skal betale en formue for at se en film. Til tider kan man jo næsten købe filmen til samme pris på nettet.
...Så er der slik til kæresten og fadøl til mig.. Det er også ublu priser. Sukker koster satme ikke 50,- for en håndfuld, så burde vi lave flere sukkerplantager.
45,- for en fadøl! Jeg ved ikke med jer, men jeg betaler omk. 30,- for en ½liter bajer på værtshus, hvorfor skal jeg så straffes i biografen?
Ja, ja, vi kan jo bare lade være med at købe en popcorn til 27,- for en lille æske, men er det ikke en del af oplevelsen?
Det er optrækkeri, og det burde meldes til et eller andet sted.
Monopol? Jeg er 100% enig!
#13 MuManden 21 år siden
DET kan man kalde vilde priser...
#14 filmz-lone wolf 21 år siden
Men det er langt fra unormalt at der ryger mindst dobbelt så mange penge ind på "tilbehør", som for selve billetprisen. For en øl inden film, den store cola og popcorn og så godt med bland selv slik, et par andre slikposer osv., det kan man jo ikke undvære..
#15 filmz-herskegut 21 år siden
Jeg ved ikke hvordan det er i Cinemaxx ovre ved dig, men i århus er biletten altså kun 15-20 kr dyrere, men tilgengæld kan man holde 3 timer gratis.. det foretrækker jeg sgu
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#16 filmz-Kadann 21 år siden
Det er jo så kun et argument der holder, hvis man har bil. :)
#17 filmz-herskegut 21 år siden
Det har man da :)
ej, men det koster afsindig mange penge, hvis man skal parkere en bil i europark eller lign... så hellere give de pr kr ekstra :)
Då er sæderne i Cinemaxxx også bedre at sidde i, og der er mere benplads end i Biocity ;)
Eller, sådan er det ihvertfald i Århus.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#18 ks 21 år siden
Med hensyn til slik, så vil jeg bare sige. Godt, at jeg kan nøjes med en kildevand når jeg er i biffen!
#19 filmz-Kadann 21 år siden
Det kan du sagtens bilde mig ind.. jeg har aldrig været i biffen i Århus, og har heller ikke bil. ;)
Jeg foretrækker S-tog og Imperial.
#20 filmz-vassago 21 år siden
Det er selvfølgelig lidt trist at en billet skal koste 70,- (60 indtil kl. 18) - men det mener jeg heller ikke er speciel meget. Der er så meget andet der er dyrt. Da jeg var ryger røg jeg for mindst 3-400 kroner smøger i ugen - det er jo lige 4 bio-billetter. Slikket er heller ikke dyrere end i de fleste 'bland selv' forretninger, en matadormix koster det samme der som alle andre steder. Sodavand og øl er heller ikke meget dyrere end så mange andre steder - i hvert fald ikke sammenlignet med priser på en café ved Århus. Det er godt nok ikke ligeså billigt som i Netto, eller de skumle bodegaer i Jægergårdsgade - men det kan vist heller ikke forventes.
Jeg synes de 70 kroner er givet godt ud - det er ofte en god oplevelse, og det koster jo mindst 2-3 gange mere at gå i teatret :) - som endda kun er halvt så sjovt som en tur i biffen.