#12+14: Hvis I nogensinde kommer i Imperial i København, så check deres Smiley-blanket fra Levnedsmiddelkontrollen i slikbiksen. De har fået påbud om, at deres slikvægt skal trække vægten af selve papirsposen til slikket fra. Totalt grineren. Før tjente de mindst en nyslået daler blot på posen, der er ca. lige så tyk som bølgepap.
Det er jeg ikke enig med dig i Vassago. Så er det fordi du går i de forkerte teatre. Svalegangen fx, er ca. samme prisleje hvis man er studerende og jeg har KUN oplevet skuespil dernede af meget høj kvalitet! Jeg synes ofte det er en bedre oplevelse at gå i teatret, da man her ofte bliver nødt til at bruge sig selv mere, end hvis man ser en film. I hvert fald med de stykker som Svalegangen viser.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
#22: Jeg er desværre ikke studerende, så jeg får aldrig rabat nogen steder. Skal jeg købe en billet til et stykke hos Svalegangen - skal jeg af med enten 140 eller 120 kroner. Vælger man større teatre, så koster det også mere. En god koncert eller anden forestilling koster også en 100 - 200 kroner, så jeg ser ikke de 70 kroner som værende meget.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg har sku aldrig fattet det med at købe slik og sodavand i Biffen. Det er måske meget hygsomt at gnaske sig igennem det, men jeg vil da foretrække at "se" filmen og bruge alle mine sanser på det. Min kæreste der imod, er en person der køber både popkorn, slik og sodavand. Men efter hun har været inde og se nogle gode kvalitets gysere med mig, så er det som om hun hellere vil se filmene end at æde.
Og en koncertbillet koster mest fra ca. 200 - og op efter. Og en gang i teateret og se en musical starter ca. fra 250. Og hvis vi tager en tur i det kongelige .... puha det er dyrt
Men med koncerter, teater osv er det også en ufattelig masse mennesker, på og bag scenen som skal samles samme tid og sted og som skal kunne overleve på det. Og det kun ét sted af gangen. Der har filmen jo visse fordele, så selvfølgelig skal den ikke være så dyr. Selve filmen bliver jo (som regel) kun optaget én gang. (Hvor mange skal egentlig se en gennemsnitsdyr film, før den er betalt ind?) Meget af det man betaler for er vel biografens stand. Og problemet er vel at en del af Nordisk films biografer ikke mere ligger på et tilstrækkelig højt kvalitetsniveau i forhold til hvad man kan få i andre biografer for samme penge?
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
En film bliver selvfølgelig kun optaget en gang - og tjener selvfølgelig sig selv hjem, eller dvs det gør de fleste i hvert fald. Men der er også masser af arbejde med at distribuere film, sælge film, købe film, forhandle tv-rettigheder, annoncere. Alt sammen koster kassen. Man dropper faktisk marketing og pr på mange film, da det er for dyrt, og så indtjener det endnu mindre.
Mht til kvalitetsniveauet, så ved jeg ikke hvordan det står til på Sjælland, men i jylland er der hvert fald ikke meget at komme efter - så skulle folk prøve en tur i biografer af samme størrelse i udlandet...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#29 mange af punkterne er de samme som ved film. fx hvis et dansk teater har valgt at købe en musical (eller sælge en af deres egne), er der oversættelse, tilladelse, kontrol osv. Og her er der også en masse marketing indvolveret, da man ikke bare kan håbe på at dvd udgaven sælger.. Selvfølgelig bruges der masser af penge på film, men det er det samme med de andre medier. Men ved film kan det svinge 10-15 kr hvor meget billetprisen koster, alt efter hvor man ser den henne, og det må vel så være til selve biografen.
I BELIEVE IN DRAGONS, GOOD MEN AND OTHER FANTASY CREATURES!
#21 21 år siden
#22 Kalle Ferm 21 år siden
#23 21 år siden
#24 Kalle Ferm 21 år siden
#25 filmz-vassago 21 år siden
#26 Kalle Ferm 21 år siden
#27 lasse78 21 år siden
Min kæreste der imod, er en person der køber både popkorn, slik og sodavand. Men efter hun har været inde og se nogle gode kvalitets gysere med mig, så er det som om hun hellere vil se filmene end at æde.
Og en koncertbillet koster mest fra ca. 200 - og op efter. Og en gang i teateret og se en musical starter ca. fra 250. Og hvis vi tager en tur i det kongelige .... puha det er dyrt
#28 filmz-lone wolf 21 år siden
Meget af det man betaler for er vel biografens stand. Og problemet er vel at en del af Nordisk films biografer ikke mere ligger på et tilstrækkelig højt kvalitetsniveau i forhold til hvad man kan få i andre biografer for samme penge?
#29 filmz-vassago 21 år siden
Mht til kvalitetsniveauet, så ved jeg ikke hvordan det står til på Sjælland, men i jylland er der hvert fald ikke meget at komme efter - så skulle folk prøve en tur i biografer af samme størrelse i udlandet...
#30 filmz-lone wolf 21 år siden
Selvfølgelig bruges der masser af penge på film, men det er det samme med de andre medier. Men ved film kan det svinge 10-15 kr hvor meget billetprisen koster, alt efter hvor man ser den henne, og det må vel så være til selve biografen.