Hvad så, hvordan står det til blandt filmelskere - er Nordisk Film og deres biografer toppen? Eller har I efterhånden, ligesom jeg, udviklet et indædt had til filmverdenens svar på Arla (læs; monopol)?
Grundlaget for dette indlæg er, at jeg i ren desperation for at gøre noget, har aftalt med mig selv at boycutte Nordisk Films biografer, og for så vidt som muligt, film de er økonomisk engageret i. Mit håb er at andre vil gøre det samme, og at vi kan få lidt fokus på Nordisk Fasist Film. Lad os kalde det et oprør :)
Mit had har eksisteret i lang tid, men den kom for alvor frem under lanceringen af Familien Gregersen, hvor der opstod en "lille scene" mellem Nordisk Film og Sandrew Metronome. Desuden synes jeg det er forrykt at tage 75 kr. for en helt almindelig film. Og endnu mere forrykt at tage 100 kr. for en helaftensfilm.
Meningen med denne tråd er at I kan få jeres aggressioner over Nordisk Film ud, og derefter håbe på at andre, der måske ikke umiddelbart har de store problemer med Nordisk Film, kan få øjnene op.
Jeg bruger i hvert fald aldrig Palads i Kbh., for hvis filmen har gået længere end en uges tid, så kan man være sikker på, at lærredet er mindre end ens fjernsyn. Hvor fedt er det så at de har omkring 20 sale?
Derimod betaler jeg gerne lidt mere for at se en fed film i Imperial.
PS: Derudover er der altid pisseklamt i Palads' forhal, og deres popcorn smager af opkast. Lækker-lækker.
Jeg har som sådan ikke noget imod Nordisk Films biografer, men Palads undgår jeg helst. Deres sale er ganske frygtelige som #2 også skriver.. bl.a. så jeg "Blade Runner" i en sal, hvor der står en stolpe midt i det hele og så "Once Were Warriors" i en sal på størrelse med en skoæske.
Men men men, taler vi Imperial, så er sagen en helt anden. Der smider jeg gerne de penge der skal til, fordi det er jo en glimrende biograf. :)
Jeg må nok hellere lige pointere at jeg synes priserne er for høje i forhold til servicen og kvaliteten man får. Jeg har flere gange oplevet at billedet har været uskarpt i flere minutter, hoppende billeder, skrattende lyd, skævt billede, cinema scope film kørt i 16:9 format (!) osv. Jeg har sågar oplevet at en filmoperatør har siddet oppe i sit lille hus med en laserpointer og lyst på folk der sad med fødderne oppe! Hvad er meningen!? 75 kr., og så må man ikke engang sidde ordentlig!?
#6 Nordisk Film og hvad man synes om dem er én ting, men du skal sgu da ikke sidde med fødderne oppe (hvis du vel at mærke med "oppe" mener, at du har dem oppe på stoleryggen foran dig). At operatøren så sidder og lyser på folk, lyder måske nok en smule ekstremt, men at sidde med fødderne oppe på stoleryggen er lige så idiotisk som at plante fodsålerne på det modsatte sæde i S-toget.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#8 Nej, det er selvfølgelig ok, så længe der ikke sidder nogen på det sæde, du har knæene bagpå.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 filmz-JuuL 21 år siden
Grundlaget for dette indlæg er, at jeg i ren desperation for at gøre noget, har aftalt med mig selv at boycutte Nordisk Films biografer, og for så vidt som muligt, film de er økonomisk engageret i. Mit håb er at andre vil gøre det samme, og at vi kan få lidt fokus på Nordisk Fasist Film. Lad os kalde det et oprør :)
Mit had har eksisteret i lang tid, men den kom for alvor frem under lanceringen af Familien Gregersen, hvor der opstod en "lille scene" mellem Nordisk Film og Sandrew Metronome.
Desuden synes jeg det er forrykt at tage 75 kr. for en helt almindelig film. Og endnu mere forrykt at tage 100 kr. for en helaftensfilm.
Meningen med denne tråd er at I kan få jeres aggressioner over Nordisk Film ud, og derefter håbe på at andre, der måske ikke umiddelbart har de store problemer med Nordisk Film, kan få øjnene op.
#2 21 år siden
Derimod betaler jeg gerne lidt mere for at se en fed film i Imperial.
PS: Derudover er der altid pisseklamt i Palads' forhal, og deres popcorn smager af opkast. Lækker-lækker.
#3 filmz-lone wolf 21 år siden
#4 filmz-Kadann 21 år siden
Men men men, taler vi Imperial, så er sagen en helt anden. Der smider jeg gerne de penge der skal til, fordi det er jo en glimrende biograf. :)
#5 21 år siden
#6 filmz-JuuL 21 år siden
#7 filmz-yoshimura 21 år siden
#8 filmz-JuuL 21 år siden
#9 filmz-yoshimura 21 år siden
#10 filmz-lone wolf 21 år siden