Retning? Du mener, kemiske våben i Syrien og nu skal vi betale for slik i biograferne? :)
Selvom du skrev det i spøg, kan man sagtens bruge den sammenligning. Ingen greb ind i Syrien tidligere, da man var bange for konsekvenserne og det ikke kunne betale sig økonomisk. Hvis omsætning er det absolut eneste, der betyder noget i vores samfund, laver jeg snart en Thoreau! Jeg er i hvert fald ikke manden, der siger "nå ja, det er jo loven og reglerne, så dem følger jeg da uden at stille spørgsmål". Love og regler ændrer sig konstant, og for tiden ændrer de sig mere og mere sjældent til det bedre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender our cheap candy, and/or sodas!
Ps. Jeg er sjældent selv den person, der medbringer sit eget slik i biografen. Det er bare princippet, at man ikke må, jeg er imod. Ligesom da Roskilde Festival et år forbød, at folk tog deres egne drikkevarer med ind på festivalspladsen - de kom dog heldigvis på bedre tanker året efter. Man kan håbe, det samme sker her.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Ligesom da Roskilde Festival et år forbød, at folk tog deres egne drikkevarer med ind på festivalspladsen - de kom dog heldigvis på bedre tanker året efter. Man kan håbe, det samme sker her.
Ja det var kun ét år. Før og siden har det blot været flasker (og plastflasker m. låg) og lukkede dåser = kasteskyts, hvilket selvsagt er ok.
Man kan jo sige, at Nordisk Film kan gøre som de vil, det er jo deres forretning. Jeg er liberalist med stort L. Jeg har det lidt ligesom amning på cafeer. Lad dog ejeren sætte reglerne. Hvis man synes de er idioter, så læg pengene et andet sted. Efter at jeg har fået US Netflix har jeg skåret mine biobesøg ned fra ca hver 14. dag til ca. hver måned - og det skyldes bl.a. prisen på et biobesøg i Kinopalæet for konen og mig inkl. slik og sodavand koster over 300-350 kr., afhængigt af dagens form på sukkergnask (Ikke fordi alle de nye film ligger på US Netflix, men fordi der ligger rigeligt med nyere og ældre usete.)
Men det har jo hele tiden været forbudt. Hvis du ikke har noget imod at bryde reglerne, sker der næppe noget ved at du medbringer dit slik. Du bør jo nok ikke komme med favnen synligt fuld af slik, men ellers kan jeg ikke se hvordan de skal opdage hvad det er for noget slik der indtages når først filmen spiller.
Det er vidst bare dem inde på ekstrabladets nazionen der godt kan lide at ophidse hinanden :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#11 Lord Beef Jerky 11 år siden
Selvom du skrev det i spøg, kan man sagtens bruge den sammenligning. Ingen greb ind i Syrien tidligere, da man var bange for konsekvenserne og det ikke kunne betale sig økonomisk. Hvis omsætning er det absolut eneste, der betyder noget i vores samfund, laver jeg snart en Thoreau! Jeg er i hvert fald ikke manden, der siger "nå ja, det er jo loven og reglerne, så dem følger jeg da uden at stille spørgsmål". Love og regler ændrer sig konstant, og for tiden ændrer de sig mere og mere sjældent til det bedre.
#12 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden
We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender our cheap candy, and/or sodas!
#13 Lord Beef Jerky 11 år siden
Ps. Jeg er sjældent selv den person, der medbringer sit eget slik i biografen. Det er bare princippet, at man ikke må, jeg er imod. Ligesom da Roskilde Festival et år forbød, at folk tog deres egne drikkevarer med ind på festivalspladsen - de kom dog heldigvis på bedre tanker året efter. Man kan håbe, det samme sker her.
#14 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
analguf
#15 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Ja det var kun ét år. Før og siden har det blot været flasker (og plastflasker m. låg) og lukkede dåser = kasteskyts, hvilket selvsagt er ok.
#16 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
#17 Kisbye 11 år siden
Hvis du ikke har noget imod at bryde reglerne, sker der næppe noget ved at du medbringer dit slik. Du bør jo nok ikke komme med favnen synligt fuld af slik, men ellers kan jeg ikke se hvordan de skal opdage hvad det er for noget slik der indtages når først filmen spiller.
Det er vidst bare dem inde på ekstrabladets nazionen der godt kan lide at ophidse hinanden :)
#18 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden
Så de påpeger det åbenbart kun overfor folk, der åbenlyst kommer slæbende med bunkevis af slik og drikkevarer, men bortviser ingen.
Så er den pot vist ude. :)
#19 Muldgraver 11 år siden
Hørt!
#20 the_paki_don 11 år siden
Så ville jeg hellere bare blive hjemme og se Netflix og mine egne film, jeg har købt gennem årene og ikke set.
Men ja, jeg har altid mine ting i en taske og svinger det aldrig synligt frem foran billetkontrollørerne.
2 flasker vand og en lille æske med nødder. :)